Montar rijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

acondo

Montar rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 18:41

Heeft er iemand van jullie ervaring met montar? Hoe zitten ze qua maat, gevoel? Gaan ze lang mee? Blijft de silicone goed zitten?
Ik heb namelijk interesse om de rijbroek met high waist en siliconen zitvlak te kopen. Maar ik woon in België en hier kan je die broeken niet vinden. Ik rij anders altijd met een rijbroek van spooks of br...
Bedankt!!!!

Scum

Re: Montar rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:29

Ik heb pas geleden een Montar gepast. 1 maat groter dan dat ik normaal heb. Zat goed om de benen maar ik ging kapot, zo strak zat hij om mijn buik. Ik werd er zowat misselijk van. Denk als ik 3 maten groter had genomen dan mijn normale maat, ik hem wel dicht had gekund. Maar dan zou hij weer om mijn benen geflodderd hebben. Hij viel ook tamelijk kort.

Ik denk dus dat ie geschikt is voor wat vollere benen en weinig buik/heupen.
Kan dus niks zeggen over hoe lang hij mee gaat en over de kwaliteit.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:38

mijn montar is 1 maat kleiner dan mijn andere en had nog wel een maat kleiner kunnen nemen, blijft mooi en de silicone zit er echt nog netjes op.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:50

Ik heb 2 montar high waist broeken en ik ben er super blij mee. Heb dat model in het blauw en wit voor wedstrijden. Ik heb een smalle taille en brede heupen en hij zit heerlijk. Kwaliteit is goed en de broek is erg mooi. Duur maar wel de moeite waard.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:40

ik heb de zwarte Montar high waist en ik ben er ook heel blij mee! Hij zit heerlijk en ik heb nog nooit een broek gehad die zo perfect aan zit!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:46

Ik heb ook een maat kleiner dan normaal in rijbroeken, maar dat is nog altijd een maat groter dan mijn normale kleding (jeans enzo), als dat nog te volgen is haha.

Ik vind de broek heerlijk zitten, ontzettend fijne stof en de siliconen (ik heb er een met stipjes over het hele zitvlak zal ik maar zeggen) zijn genoeg om je niet helemaal vast te zetten maar wel wat grip te hebben. En véél luchtiger dan kunstleer, echt heerlijk. Heb hem pas een paar keer gewassen maar dat lijkt geen enkel probleem. Ik ben er vooral nu het warmer wordt echt heel blij mee.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:52

Montar is super goed! Ik heb ook een Montar rijbroek voor mijn verjaardag gekregen met bamboo er in en het zijn de beste broeken ooit!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:09

Scum schreef:
Ik heb pas geleden een Montar gepast. 1 maat groter dan dat ik normaal heb. Zat goed om de benen maar ik ging kapot, zo strak zat hij om mijn buik. Ik werd er zowat misselijk van. Denk als ik 3 maten groter had genomen dan mijn normale maat, ik hem wel dicht had gekund. Maar dan zou hij weer om mijn benen geflodderd hebben. Hij viel ook tamelijk kort.

Hier precies het zelfde, erg dunne benen en veel heup.. Hierdoor passen geen enkele broeken van montar

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:26

Ik heb 2 montar rijbroeken, beide een maat groter dan normaal.

Ben er totaal niet tevreden over, wat een bout kwaliteit! Ze gaan een soort van pluizen tussen de benen, siliconen komen luchtbelletjes in zeg maar. Broek omgeruild, nieuwe voor gekregen en hier precies hetzelfde, om te janken dus voor dat geld!

acondo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 18:35

Oei, blijkbaar zijn de meningen verdeeld. Maar aangezien ik wel een buikje heb overgehouden na 2 zwangerschappen, zal deze dan waarschijnlijk ook niet passen. .... Wel ja, ik ga verder zoeken. Maar met 4 eigen paarden en 1 rijbroek is het wel een beetje krap

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:08

Ik heb de montar bamboe jodphur gekocht maat 36, maar vind hem erg klein vallen. Om mijn billen en buik zit het erg strak. Ik krijg hem maar net vast. Twijfel nu of ik hem omruil of voor een ander model ga.

Caresse07
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:09

Scum schreef:

Hier ook dezelfde ervaring met dit merk.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:12

Denk dat ik die van mij weer terug stuur. Jammer...

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:13

ProudJustify schreef:
Scum schreef:

Hier ook dezelfde ervaring met dit merk.

Kan ik bevestigen. Ik heb stevige benen en een klein middel en voor mij is dit echt de ideale broek. Ze zitten fantastisch en zijn super slijtvast. Ik ben fan! *\o/*

xLeoniee
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:20

Ik heb van de montar juist een maat kleiner dan normaal.. Ik heb een witte met van die siliconen stipjes op t zitvlak
⚠️ xLeoniee kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:56

Kwaliteit is heel goed, prijs is goed, fijn merk!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:58

Eerlijk gezegd zou ik niet weer een Montar kopen. Wij hebben de onze op 25 april 2017 gekocht en het is met de siliconen op de knieen slecht gesteld.
Voor het vergelijk : zelfs die van Harry's Horse houden beter. De Spooks broek is ook veel beter zo te zien.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:11

Nou heb me ook om laten praten bij de EJ donderdag. (ik zweer bij Pikeur en Eurostar) Vorig jaar weer wat goedkopere varianten gekocht voor de leuk, 10x ruk..

Gisteren aan de eerste test onderworpen, 2 paarden gereden, levensduur nog geen 2 uur.. -O- -O- -O-

Afbeelding

Edit: Deze heeft overigens siliconen op de knieën alleen, ik rijd normaal met lederen zitvlak. Maar ik ben aan het bedenken of het gewoon een kwestie van wennen is, of dat ik het niet vind wat ik ervan had verwacht. Tegelijk met deze heb ik een eurostar Energy Fullgrip (siliconen nopjes) gekocht, die bevalt me na 1 keer rijden eigenlijk beter.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:57

Van Pikeur en Eurostar goedkopere Varianten of andere merken, sorry dat kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken.
140 euro voor een Montar vind ik ronduit overvraagd. Wat zie jij als 'goedkoop'? :)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:49

huppelz schreef:
Van Pikeur en Eurostar goedkopere Varianten of andere merken, sorry dat kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken.
140 euro voor een Montar vind ik ronduit overvraagd. Wat zie jij als 'goedkoop'? :)

Nouja ik vind geen enkele rijbroek echt goedkoop :+
Ik kijk liever naar de prijs en hoe lang het dan goed meegaat.

EJ huismerk en een waarvan ik het merk niet zo snel weet.. tussen de 50 en 70 nieuwprijs voor een leren zitvlak ga je ze niet veel goedkoper vinden denk ik? Paar keer wassen en de broeken waren uitgelubberd, kleur was lelijk en bij de een het leer net schuurpapier van binnen.. En dan wassen we ze niet anders dan andere broeken, niet in de droger etc..

Ik heb nu nog 2 pikeur broeken liggen die ik een keer uit een opheffingshandel had, rijd ik al bijna 4 jaar mee, dus in verhouding zijn die een heel stuk goedkoper. (even uitgaand van de bijna 200 euro nieuwwaarde) Bij de ene heb ik toevallig het naadje in het kruis laten maken vorige week. Worden een beetje vaal van het wassen, maar kunnen nog een kleine ronde mee! Zitvlak is nog mooi soepel :)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:01

ik heb laatst 3 stuks hight waist in donkerblauw besteld... (3 halen 2 betalen... :-))

Dit zijn echt de best zittende rijbroeken die ik ooit heb gehad. Ik heb brede heupen en geen middel... ... en vaak zitten de broeken die bij dat gedeelte dan goed zitten veel te wijd bij mijn benen...

Bij deze broeken niet... het zit echt perfect. Ik heb een maat groter dan mijn eigen kleding maat gekocht... Had wel een maat kleiner gekund. Maar hij zit zo prima... sluit gewoon netjes aan.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:29

Van Montar, Davina?

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:15

De high waist met siliconen zitvlak (denk dat die code 2078 heeft?) is een heerlijke broek als die bij je past. Ik heb redelijk stevige bovenbenen maar mijn heupen en middel zijn toch nog wat groter hoor. Ik heb een maat groter dan normaal. Het is een beetje een vreemd stofje, duidelijk niet gewoon katoen, maar ik vind dat hij daardoor ook perfect te gebruiken valt bij heet weer. Als de broek goed past zit die brede band echt zalig rond je middel, niet te strak. Het is wel een model dat niet op ieder lichaam zal passen maar als hij echt goed zit dan is hij ook heerlijk om aan te hebben. Ik moet wel zeggen dat die absoluut niet geschikt is voor extreme schuifbenen want met de siliconen gaat het dan snel scheuren. Ik woon ook in België en heb de broek besteld bij de Epplejeck, 1x moeten ruilen van maat. Gaat allemaal heel vlot en het pakketje werd ook gewoon mooi op tijd geleverd. Over andere modellen hoor ik ook zeer wisselende reviews.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:20

Ik heb er een van Montar. Wilde graag een spijkerbroekrijbroek en die van Pikeur waren er opdat moment niet in mijn maat.
Was een mooi model en zat prima maar de kwaliteit is naar mijn mening echt niet goed. Gaat veel minder lang mee dan pikeur.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:23

acondo schreef:
Oei, blijkbaar zijn de meningen verdeeld. Maar aangezien ik wel een buikje heb overgehouden na 2 zwangerschappen, zal deze dan waarschijnlijk ook niet passen. .... Wel ja, ik ga verder zoeken. Maar met 4 eigen paarden en 1 rijbroek is het wel een beetje krap

Is passen in de winkel niet een optie? Dan weet je in ieder geval zeker dat de broek goed zit :j