Smalle, hoge laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Smalle, hoge laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:48

Hoi,

Ik zoek al langere tijd paardrijlaarzen, maar ik heb hele smalle kuiten (32 cm) en daarbij ook relatief hoog (45 cm). Ik vroeg me dus af of iemand mij kan helpen aan mooie paardrijlaarzen.

Ik wil geen chaps meer, die zakken af of daar is geen fijne maat bij.

Ik wil het liefst een laars met een rits aan de achterkant, tot de hak. En het liefst aan de voorkant een stukje veters, op de overgang voet-enkel. En daarbij ook niet veel te duur, onder de 300 euro.

Ik heb maat 38.

Wie o wie heeft een mooie laars in gedachten voor mij, of zijn mijn eisen te moeilijk en moet ik over een paar jaartjes dan toch maar voor op-maat-gemaakt gaan?

JillNero

Re: Smalle, hoge laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:55

Ik had altijd hetzelfde, en heb nu Petrie laarzen! Ontzettend fijn, en zitten heerlijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:57

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:08

Kijk even bij Lipica!

Heb precies de laarzen die jij wil een paar jaar geleden op maat laten maken voor toen iets van €200.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:09

Kijk naar deniro tricolore!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:39

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:45

Cavallo Junior Jump :j

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 07:19

JillNero schreef:
Ik had altijd hetzelfde, en heb nu Petrie laarzen! Ontzettend fijn, en zitten heerlijk.

Ik heb eens rondgekeken en heb de Petrie Melbourne laars gevonden, bij de Divoza in mijn maat, die lijken me heerlijk! Die houd ik dus zeker in gedachten, bedankt voor de tip!

quintusgl schreef:
misschien de ariat heritage contour field. Deze is in extra smal en hoog verkrijgbaar. Weet niet de precieze cm maar je kunt altijd even bv EJ bellen. Die kunnen dit voor je nakijken of navragen en evt bestellen.
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5055.html

Bij de EJ helaas niet in mijn maat, volgens de matenwijzer die erbij staat. Maar ik kan altijd even een mailtje wagen of ze hem niet toch ergens in extra smal en hoog hebben staan. Bedankt voor het meedenken!

Liesje12 schreef:
Kijk even bij Lipica!

Heb precies de laarzen die jij wil een paar jaar geleden op maat laten maken voor toen iets van €200.

Oh dat klinkt goed! En helemaal niet te duur. Ik ga er even kijken, bedankt!

xxxmh schreef:

Ik kan daarvan helaas nergens een matenwijzer vinden, dus ik weet niet of hij er in mijn maat is...

thoranLOVE schreef:
Ariat http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/rijlaarzen/laarzen-ariat-heritage-contour-field_5055.html [ [url=m/vPrpvJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik heb precies hetzelfde maar mijn hoogte is wel 56 cm :') maar ik denk dat deze jou ook wel kunnen passen!

[ [url=m/eCar9S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik hierboven ook zien staan, helaas bij de EJ niet in mijn maat.. Bedankt voor het meedenken, en wat heb je trouwens een knap paard onder je kont zeg!

mariekerocky schreef:

Volgens mij is die te breed, helaas. In ieder geval bedankt voor de tip!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:27

De Deniro Tricolore wordt qua hoogte en breedte op maat gemaakt voor je voet/been, en is er rond de €280. Dus heel betaalbaar maatwerk. Heb hem zelf ook, hele fijne zachte laars die mooi blijft en niet ver inzakt.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:31

Lindeeee schreef:
JillNero schreef:

Ik heb eens rondgekeken en heb de Petrie Melbourne laars gevonden, bij de Divoza in mijn maat, die lijken me heerlijk! Die houd ik dus zeker in gedachten, bedankt voor de tip!

quintusgl schreef:
misschien de ariat heritage contour field. Deze is in extra smal en hoog verkrijgbaar. Weet niet de precieze cm maar je kunt altijd even bv EJ bellen. Die kunnen dit voor je nakijken of navragen en evt bestellen.

Bij de EJ helaas niet in mijn maat, volgens de matenwijzer die erbij staat. Maar ik kan altijd even een mailtje wagen of ze hem niet toch ergens in extra smal en hoog hebben staan. Bedankt voor het meedenken!

Liesje12 schreef:
Kijk even bij Lipica!

Oh dat klinkt goed! En helemaal niet te duur. Ik ga er even kijken, bedankt!

xxxmh schreef:

Ik kan daarvan helaas nergens een matenwijzer vinden, dus ik weet niet of hij er in mijn maat is...

thoranLOVE schreef:
Ariat http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/rijlaarzen/laarzen-ariat-heritage-contour-field_5055.html [ [url=m/vPrpvJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik heb precies hetzelfde maar mijn hoogte is wel 56 cm :') maar ik denk dat deze jou ook wel kunnen passen!

[ [url=m/eCar9S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik hierboven ook zien staan, helaas bij de EJ niet in mijn maat.. Bedankt voor het meedenken, en wat heb je trouwens een knap paard onder je kont zeg!

mariekerocky schreef:

haha dankjewel :D

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:43

http://www.deniroboot.nl/laarzen1/stand ... -tricolore

Ik heb sinds een jaar op maat gemaakte De Niro laarzen, enorm fijne laarzen, hele smalle enkel en sluit perfect aan, erg soepel leer! Misschien dat dit wat voor je is? Voldoet aan al je eisen! :) Ik weet niet of het voor je in de buurt is, maar Drunens Ruiterhuis verkoopt en meet ze ook aan.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:00

Bij lipica op maat laten maken. Het model heet doncaster daar en gaat vanaf €260.

Ik heb nu meerdere paren van hun en ben er super tevreden over. Mijn eerste paar heb ik 10 jaar geleden laten maken en die heb ik nog steeds. Mijn laatste paar zijn nu een jaar oud en de pasvorm is veel beter als 10 jaar geleden en deze zien er nog als nieuw uit omdat ik bij modderig weer altijd mijn oudjes nog aandoe.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:09

Ik had petries en ariats gepast maat die paste niet want heb lange benen en mn enkel Is erg smal en m'n kuit normaal maar vergelijke mn enkel Is het breed. Deniro tricolore heb ik nu 3 weken en zijn echt heerlijk, ze passen bijna perfect. Weet niet waar je woont?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:19

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 08:25

DaisyDarling schreef:
De Deniro Tricolore wordt qua hoogte en breedte op maat gemaakt voor je voet/been, en is er rond de €280. Dus heel betaalbaar maatwerk. Heb hem zelf ook, hele fijne zachte laars die mooi blijft en niet ver inzakt.

Oh dat klinkt ook wel goed! Daar ga ik nog even voor kijken dan, bedankt!

Deejay1997 schreef:
http://www.deniroboot.nl/laarzen1/stand ... -tricolore

Ik heb sinds een jaar op maat gemaakte De Niro laarzen, enorm fijne laarzen, hele smalle enkel en sluit perfect aan, erg soepel leer! Misschien dat dit wat voor je is? Voldoet aan al je eisen! :) Ik weet niet of het voor je in de buurt is, maar Drunens Ruiterhuis verkoopt en meet ze ook aan.

Ik ga even bij Drunens Ruiterhuis kijken, naar wat ik allemaal hoor zijn die DeNiro's heel fijn! Bedankt!

CoRiNa1983 schreef:
Bij lipica op maat laten maken. Het model heet doncaster daar en gaat vanaf €260.

Ik heb nu meerdere paren van hun en ben er super tevreden over. Mijn eerste paar heb ik 10 jaar geleden laten maken en die heb ik nog steeds. Mijn laatste paar zijn nu een jaar oud en de pasvorm is veel beter als 10 jaar geleden en deze zien er nog als nieuw uit omdat ik bij modderig weer altijd mijn oudjes nog aandoe.

Ik ga ook daar nog even naar kijken, bedankt!

xxxmh schreef:
Ik had petries en ariats gepast maat die paste niet want heb lange benen en mn enkel Is erg smal en m'n kuit normaal maar vergelijke mn enkel Is het breed. Deniro tricolore heb ik nu 3 weken en zijn echt heerlijk, ze passen bijna perfect. Weet niet waar je woont?

Ik woon in omgeving Breda. Ik ben ook voor mezelf erg bang dat mijn enkel juist heel erg breed is in vergelijking met mijn kuit.

Fair schreef:
Ik zweer bij deze :)
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5261.html

Ik heb maat 37, en enorm lange dunne benen. Ik heb deze in maat L en past perfect aansluitend. :)

Als ik even in de maattabel kijk, is de laars in S wel goed voor de kuit, maar te laag voor mij... In ieder geval bedankt voor het meedenken!

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:45

Ik had hetzelfde probleem. Smalle kuiten, lange benen. Ik heb bij EJ De Ariat laarzen gepast, en die zaten direct goed. Helaas ben ik nog wat gegroeid in de lengte en zijn ze iets te kort geworden. Je mag me altijd een priveberichtje sturen, want voor een goed bod doe ik ze weg :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:28

Lindeeee schreef:
mariekerocky schreef:

Ik heb de zelfde kuitmaat als jij ;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:34

kijk eens bij celeris die maakt mooie laarzen op maat, wel net iets boven je budget ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:00

gewoon even bellen met EJ. De field laars zijn er in andere maten dan de maattabel van EJ. Is ander merk.

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:25

NathalieBoer schreef:
Ik had hetzelfde probleem. Smalle kuiten, lange benen. Ik heb bij EJ De Ariat laarzen gepast, en die zaten direct goed. Helaas ben ik nog wat gegroeid in de lengte en zijn ze iets te kort geworden. Je mag me altijd een priveberichtje sturen, want voor een goed bod doe ik ze weg :)

Oeps zie nu dat het niet de juiste maat is 8)7 Succes met zoeken!!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:36

Epplejeck heeft veel laarzen met een smalle kuit. Heb mijn laarzen er ook weg na meer dan een jaar zoeken naar passende laarzen. Ik blijk een zeer lastige maat te hebben. Voetmaat was nooit een probleem geweest maar bij mij ging het om mijn kuitmaten (37,43) probeer dat maar eens te vinden....
Smalle laarzen zijn makkelijker te vinden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:38

quintusgl schreef:

Deze! :D

KayleeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:29

Ik heb laarzen van Derby en in het verleden laarzen van Licipa gehad. Beide erg over te spreken!

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:33

Ik had hetzelfde probleem en heb nu Epplejeck Polo's, nergens meer last van en ik vind het verbazend mooie laarzen!

_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:02

Ik raad je absoluut Cavallo aan! Ik heb ook zo'n rampzalige maat. Cavallo heeft veel verschillende maten en daar lukt het je ook nog wel voor zo'n 300 euro! :) Ik ben geslaagd bij Divoza voor een paar Cavallo's.