Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Myrth97 schreef:Ik zou een broek aandoen waarvan je zeker weet dat ie lekker zit (tenzij hij erg versleten is natuurlijk). Ik moet bieuwe broeken toch altijd even inrijden, dus dan zou ik een doen die sowieso lekker zit!
de broek waar in ik nu rij is niet versleten gelukkig maar wil voor de zekerheid toch 1 extra meenemen
XRosalieee schreef:Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik was op trektocht vorig jaar, warmste week![]()
Mijn advies is dan echt zo'n 'hardlopers gordel' mee te nemen. Hier zitten kleine flesjes aan. Want man wat had je dan dorst! Als ik dat toen had gehad...
sat_nath schreef:Zou voor je oude broek gaan je kunt eventueel de nieuwe menemen als extra voor de zekerheid! Zelf heb ik altijd een soort draagtassen waar ik eten, mijn telefoon enz in kan doen
en ik heb een zadeltas mee
Doef schreef:Ik zou sowieso niet vergeten een paard mee te nemen! Nee maar, het is ook wel handig om wat te eten en drinken mee te hebben, paracetamol, pleisters mocht jij of iemand anders gevallen oid zijn.
en alvast de mensen die eventueel nog gaan reageren friesiszwart schreef:als het nu is zo wie zo dazenspray meeneemen. Ik gebruik Veerust bevalt mij goed.
je geeft zelf al aan wat water en wellicht een paar appels ook voor het paard.
Lisa99 schreef:Zorg dat je ondergoed zonder naad koopt. hierdoor verminder je de kans op doorrijdplekken. Enne om het nog gek te maken ook, heel veel mannen boxershorts hebben geen naad en lopen wat langer door op je benen. Ideale onderbroeken die heerlijk zijn voor het rijden.
Verder inderdaad heuptasje of hardloopgordel. en ik nam altijd babydoekjes mee zodat ik bij iedere pauze mijn gezicht kan opfrissen en afkoelen mocht je geen beschikking hebben tot water.
enne verder.... oja ik raad je aan jophurs met chaps aan te doen, zo kun je de chaps afdoen tijdens de pauzes.
uuuhm.. halstertouw aan je zadel klikken, halster om laten of om je eigen hangen (als een schoudertas) en neem een extra beugelriem mee. je wilt niet weten voor wat voor rare dingen je af en toe moet stoppen.
ik denk dat het dat wel was.
je zou eventueel wat dextro energy mee kunnen nemen. ik als diabetes patiënt heb dit altijd bij maar kan me voorstellen dat je af en toe te kort aan energie hebt, zeker met dit weer.
succes!
Evaliene schreef:Lisa99 schreef:Zorg dat je ondergoed zonder naad koopt. hierdoor verminder je de kans op doorrijdplekken. Enne om het nog gek te maken ook, heel veel mannen boxershorts hebben geen naad en lopen wat langer door op je benen. Ideale onderbroeken die heerlijk zijn voor het rijden.
Verder inderdaad heuptasje of hardloopgordel. en ik nam altijd babydoekjes mee zodat ik bij iedere pauze mijn gezicht kan opfrissen en afkoelen mocht je geen beschikking hebben tot water.
enne verder.... oja ik raad je aan jophurs met chaps aan te doen, zo kun je de chaps afdoen tijdens de pauzes.
uuuhm.. halstertouw aan je zadel klikken, halster om laten of om je eigen hangen (als een schoudertas) en neem een extra beugelriem mee. je wilt niet weten voor wat voor rare dingen je af en toe moet stoppen.
je zou eventueel wat dextro energy mee kunnen nemen. ik als diabetes patiënt heb dit altijd bij maar kan me voorstellen dat je af en toe te kort aan energie hebt, zeker met dit weer.
succes!
ga morgen gelijk even voor boxers kijken dankjewel voor de tips ga het allemaal even opschrijven
, ik help je graag
[/quote]
, ik help je graag
[/quote]
maar denk dat ik wel voor uit kom met de tips maar anders stuur ik een pb
Hilary schreef:Op erg lange ritten stap ik meestal na een uurtje even van mijn paard af en loop er dan een kwartier (ongeveer) naast. Daarna stap ik weer op en rij ik weer verder. Dan kun je zelf even anders bewegen en voorkom je dat je stijve knieën / enkels / rug krijgt. Ook fijn voor je paard om even zonder gewicht te lopen.