Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Riraito schreef:Er is geen regel dat honden moeten worden afgemaakt, ook bij paarden niet. Jij bent verantwoordelijk voor je dier, dus zorgen dat hij niet bijt
Bsmith schreef:Riraito schreef:Er is geen regel dat honden moeten worden afgemaakt, ook bij paarden niet. Jij bent verantwoordelijk voor je dier, dus zorgen dat hij niet bijt
is die er echt niet nee?
Ik dacht wel voor honden, want dat gebeurt nog vaak zat dat mensen hun hond laten inslapen aangezien ze een of meerdere malen hebben gebeten.
Riraito schreef:Dat is dan omdat ze het zelf willen, of omdat er druk achter staat vanuit omgeving. Een dier is een eigendom, dus dier kan niet schuldig zijn. Vandaag nog gehad op tentamenJij bent altijd verantwoordelijk voor het dier, je bent alleen niet schuldig, wanneer je het dier onder controle had gehad, er het zelfde was gebeurd.
pinto_1 schreef:Maar kun je niet gewoon uit de buurt van het betreffende paard blijven?
Kan me voorstellen dat honden loslopen, maar een paard toch niet?
Jessix schreef:Ja als jij last zou hebben van mijn paard, bij mij thuis weet ik wel wat ik tegen je zou zeggen..En al helemaal als je met iets als afmaken aan komt zetten.
![]()
Kun je contact met dit paard helemaal niet vermijden? Staat op een stal waar je steeds langs moet? Wat zegt de eigenaar er over? Ik neem aan dat je dit bespreekbaar hebt gemaakt?
Bsmith schreef:Riraito schreef:Er is geen regel dat honden moeten worden afgemaakt, ook bij paarden niet. Jij bent verantwoordelijk voor je dier, dus zorgen dat hij niet bijt
is die er echt niet nee?
Ik dacht wel voor honden, want dat gebeurt nog vaak zat dat mensen hun hond laten inslapen aangezien ze een of meerdere malen hebben gebeten.
Bsmith schreef:Jessix schreef:Ja als jij last zou hebben van mijn paard, bij mij thuis weet ik wel wat ik tegen je zou zeggen..En al helemaal als je met iets als afmaken aan komt zetten.
![]()
Kun je contact met dit paard helemaal niet vermijden? Staat op een stal waar je steeds langs moet? Wat zegt de eigenaar er over? Ik neem aan dat je dit bespreekbaar hebt gemaakt?
Ik heb geprobeert dit bespreekbaar te maken op een fatsoenlijke manier met enkele andere mensen van stal, maar de reactie die we kregen was in de richting van "bijten? nooit iets van gemerkt" en daarmee was het ook uit, de instelling is dus zeg maar "als ik het niet merk bestaat het niet."
Urbiezira schreef:Daarnaast zit er denk ik ook een wezenlijk verschil tussen een paard (vluchtdier/prooidier) en een hond (roofdier). Een hond bijt (kan bijten) om andere redenen dan een paard. Een paard denkt niet "goh, wat een lekker hapje" terwijl een roofdier dat wel zou kúnnen denken. Niet te zeggen dat dat zo is, natuurlijk.
future_vet schreef:Urbiezira schreef:Daarnaast zit er denk ik ook een wezenlijk verschil tussen een paard (vluchtdier/prooidier) en een hond (roofdier). Een hond bijt (kan bijten) om andere redenen dan een paard. Een paard denkt niet "goh, wat een lekker hapje" terwijl een roofdier dat wel zou kúnnen denken. Niet te zeggen dat dat zo is, natuurlijk.
Denk eerder dat een hond bijt uit angst/ verdediging en een paard slaat op de vlucht. Verder goede vergelijking
future_vet schreef:Serieus happent, bijtent paart?
Allemaal met een D.
Maar oke ontopic: nee zulke regels bestaan er niet...
En je wilt dat de eigenaar de van de stal z'n paard laat inslapen omdat hij bijt? Dan kun je denk ik vertrekken van de stal....
Paard bij ons op stal treitert ook wel eens langslopende paarden, maar als ik met m'n arm zwaait dijnst hij al terug
Bsmith schreef:Is het aanklagen van de eigenaar(wat ik niet ben) ook geen optie? want het paard staat op een plek waar veel mensen langs moeten, het heeft zelfs een plekje voorin de stal(naast de deur) waar het bijna altijd staat. stal eigenaar is ook eigenaar van het paard, dat maakt deze situatie ook wel lastig voor de meeste mensen die er komen, ook al doen ze hun best om het beest te negeren of er veilig langs te komen.
De vorige keer dat ik het probeerde kreeg ik een mooie afdruk in mijn arm!
Bsmith schreef:Is het aanklagen van de eigenaar(wat ik niet ben) ook geen optie? want het paard staat op een plek waar veel mensen langs moeten, het heeft zelfs een plekje voorin de stal(naast de deur) waar het bijna altijd staat. stal eigenaar is ook eigenaar van het paard, dat maakt deze situatie ook wel lastig voor de meeste mensen die er komen, ook al doen ze hun best om het beest te negeren of er veilig langs te komen.
De vorige keer dat ik het probeerde kreeg ik een mooie afdruk in mijn arm!