Wandel/rijd 'alles schoenen'..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wandel/rijd 'alles schoenen'..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:33

na 6 jaar trouwe dienst zijn mijn stalschoenen/rijschoenen/wandelschoenen/alles schoenen overleden.
Het was een goedkoop paar wandelschoenen van scapino, waar ik alles mee kon doen.

Nu zoek ik een nieuw paar, met echter 1 verbeterpunt: een klein hakje eronder zodat ik er ook veilig mee kan rijden.
Verdere eisen blijven vooral draagcomfort, waterdicht, stevig, betaalbaar...goed voetbed is fijn of ik moet er zelf wat inleggen.
En ook belangrijk: niet laag,mijn enkel moet steun hebben.

iemand fijne tips?

barbar

Re: Wandel/rijd 'alles schoenen'..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:36

Ik hen nu al een paar jaar de leren jodhurs van de decatlon waar ik ook allesee doe.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:37

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:42

Mijn aanraadt merk voor loopcomfort, rijcomfort en kwaliteit is toch echt Ariat. Voorheen altijd alles gedaan met Ariat Jodphurs nu heb ik ariat western laarzen die ik het liefst nog in mijn dagelijks leven ook wel aan zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:43

ja ariat is wel fijn. Heb ook de windemere ervan.
Maar qua schoenen ken ik ze niet. Heb er ooit 1 paar wel van gekocht op marktplaats maar die waren te laag, ik miste echt enkelsteun...gok dat het model 'Lace" was...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:44

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:47

Ik ben naar een outdoor winkel gegaan en mijn eis was dat ze waterdicht waren, steun gaven aan mijn enkel en een hak hadden..
Uiteindelijk heel veel gepast (blijkbaar lastige voeten en ik wou ze 100% goed hebben zitten) en ben bij lowa uitgekomen.. waren niet goedkoop maar wel de beste aankoop in tijden

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:48

Absoluut de Ariat schoenen, ik wil niet anders.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:52

Macchiato schreef:
Daar heb ik Grisport Sherpa schoenen voor! Inmiddels mijn tweede paar in gebruik genomen

http://www.vrijbuiter.nl/_clientFiles/artikelen/l/Grisport-Sherpa-Bruin.1.JPG

Regelmatig in de aanbieding bij o.a. Welkoop

Die heb ik ook.
Heb al vele schoenen geprobeerd maar heb er nog geen enkele gehad die het een aantal jaar volhoudt.
Maar deze zijn wel erg fijn. Voor eigenlijk alles. Stevig en comfortabel.
Zelf ben ik niet tevreden over Ariat dus die raad ik echt af. De klantenservice is erg slecht als je een slecht paar schoenen treft.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:12

Anoniem schreef:
na 6 jaar trouwe dienst zijn mijn stalschoenen/rijschoenen/wandelschoenen/alles schoenen overleden.
Het was een goedkoop paar wandelschoenen van scapino, waar ik alles mee kon doen.

Nu zoek ik een nieuw paar, met echter 1 verbeterpunt: een klein hakje eronder zodat ik er ook veilig mee kan rijden.
Verdere eisen blijven vooral draagcomfort, waterdicht, stevig, betaalbaar...goed voetbed is fijn of ik moet er zelf wat inleggen.
En ook belangrijk: niet laag,mijn enkel moet steun hebben.

Loop zelf veel op ariat jodphurs, geen enkelsteun, bij een lange afstand altijd een blaar en ik zou er niet zo gauw mee door de bagger gaan. Zonde van zo'n mooie en dure schoen.

iemand fijne tips?

Ik las de titel en dacht gelijk aan die scapino-schoen voordat ik de OP las. Waarom niet weer die scapino-schoen?
Ik heb ze erbij en loop er nu zo'n 8 jaar op, goeie steun, stevige schoen en kan om te rijden maar ook om mee door de bagger te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:13

Ik denk eigenlijk dat ik ze weer haal, enige minpuntje is dat er niet echt een hak onder zit.
Dus moet ik veiligheidsbeugels halen(das niet zo'n probleem uiteraard..)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:18

Daarom heb ik die sherpa's. Die hebben nog een hakje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:20

En rijd jij er ook mee?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:23

Zeker weten!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:48

Willemina_L schreef:
Absoluut de Ariat schoenen, ik wil niet anders.

maar geven deze steun aan de enkel? welk model heb jij?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:10

He, zie dat mijn bericht voor de helft geplaatst is.

Ik heb nu ook een jaar of vier ariat, maar geen steun aan de enkel en als ik ga wandelen krijg ik links structureel een blaar.
Ook vind ik het zonde van de dure schoen om ermee door de bagger te gaan, ook omdat je ze dan weer gelijk mag poetsen en ze te laag zijn in de winter (ik kan niet ff door een diepe plas als ik de paarden uit t land haal) dus trek ik ook weer rubberen rijlaarzen aan in de winter. En omdat ik nu rijd met leren laarzen, wissel ik dus 3x van schoenen op stal :')

Enige nadeel van de scapino schoen is dat je er niet fatsoenlijk chaps aan kan doen en ze ff makkelijk kan af spuiten zoals de rubber laars.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:18

Ik ben nu bezig met mijn tweede paar Ariat Ladies Telluride, en ik gebruik ze ook voor alles. Rijden, stallen mesten, wandelen. Ze zitten niet hoog om de enkel heen, maar wel ertegenaan zeg maar. Fantastische schoenen! https://www.agradi.nl/ariat-ladies-tell ... 5-36-5.htm

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:27

Gebruik ze al jaren icm ariat concord chaps

Afbeelding

Afbeelding

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:49

Ik zweer bij Meindl. Wel gekocht via Markt Plaats, omdat nieuwe duur zijn. Je doet er jaren mee en ze zijn geschikt om mee te rijden, lopen enz. Heel goede steun voor de enkels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:53

Ga naar decathlon in Apeldoorn daar hebben ze zowel de officiele rijdschoenen als wandelschoenen in elke maat soort en type. Ik heb zelf de simpelste wandelschoenen voor alles behalve rijden. Dat doe ik met rijlaarzen. Maar de rest inclusief honden gaan met de hoge wandelschoenen van hun eigen merk. Deze zitten lekker en kosten geen biet in aanschaf, geloof in nl 18 euro per paar of zo.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:54

Ariats lopen superfijn maar door de zool zijn ze in de modder wel spekglad := Vind ik echt het grote nadeel. Ik heb ook enkelsteun nodig en heb nu een paar schoenen van de Decathlon. Wel even gaan passen, want het verschilt wel in hoe ze zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:56

En een uitstapje maken naar de mannen afdeling maakt soms ook verschil. De mannenversie past me beter en daar zitten ook andere type schoenen tussen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:57

WendyBZ schreef:
Ariats lopen superfijn maar door de zool zijn ze in de modder wel spekglad :=

Is ook mijn ervaring. Ben echt vaak bijna onderuit gegaan op een natte wei of in de modder. Lopen heerlijk, maar duur en gingen helaas maar anderhalf jaar mee. Ik ga voor iets anders.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:57

Na jaren lang gaten in mn jodphurs, losse zolen aan de outdoorlaarzen ben ik nu mn oude Docter Martens aan het oplopen. Besjes waren al 10 jaar oud, maar nu naar een jaar actief stalgebruik zijn ze nogsteeds top! Super goede ondersteuning met lopen! Ik rij er heel soms mee, maar ben ook meer een dressuurruiter.