Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
BMHP schreef:transportbusje huren ipv grote auto. prijs rond de 50 euro per dag.
let wel op dat vaak rijbewijs BE nodig is
en dat niet ieder busje een trekhaak heeft
ikke schreef:BMHP schreef:transportbusje huren ipv grote auto. prijs rond de 50 euro per dag.
let wel op dat vaak rijbewijs BE nodig is
en dat niet ieder busje een trekhaak heeft
Ehm, tweepaards is altijd B-E, tenzij je afwijkende dingen doet.
Verder, let erop dat de bus het daadwerkelijke gewicht ook kan en mag trekken; houdt voor het gemak aan dat ie 2000kg moet kunnen en mogen trekken maar met deze dingen in het achterhoofd is huren echt met straatlengtes goedkoper dan een eigen grote trekauto! Al ga je elke maand, dan nog is dit goedkoper.
Vesceron schreef:Bedankt voor alle tips.
Ik heb m'n E rijbewijs, dus geen afwijkende dingen![]()
Ik ga Korpershoek eens zoeken, bedankt.
We gaan ongeveer 2 of 3 keer per maand weg, even een simpel rekensommetje dus, zodra ik een huurprijs weet, maar kan me voorstellen dat huren dan alsnog goedkoper is dan een eigen grote auto.
Hij zal inderdaad zo'n 2000kg moeten kunnen mogen trekken, maar met een Transporter zou dat volgens mij goed moeten zitten.
ikke schreef:BMHP schreef:transportbusje huren ipv grote auto. prijs rond de 50 euro per dag.
let wel op dat vaak rijbewijs BE nodig is
en dat niet ieder busje een trekhaak heeft
Ehm, tweepaards is altijd B-E, tenzij je afwijkende dingen doet.
Verder, let erop dat de bus het daadwerkelijke gewicht ook kan en mag trekken; houdt voor het gemak aan dat ie 2000kg moet kunnen en mogen trekken maar met deze dingen in het achterhoofd is huren echt met straatlengtes goedkoper dan een eigen grote trekauto! Al ga je elke maand, dan nog is dit goedkoper.
BMHP schreef:ikke schreef:Ehm, tweepaards is altijd B-E, tenzij je afwijkende dingen doet.
Verder, let erop dat de bus het daadwerkelijke gewicht ook kan en mag trekken; houdt voor het gemak aan dat ie 2000kg moet kunnen en mogen trekken maar met deze dingen in het achterhoofd is huren echt met straatlengtes goedkoper dan een eigen grote trekauto! Al ga je elke maand, dan nog is dit goedkoper.
ik snap de Ehhhhmmmmm niet, jij zegt altijd tenzij, ik zeg vaak. ehm??????????
Vesceron schreef:Ik ben me er van bewust dat het om het werkelijke gewicht gaat, maar de trailer weegt al boven de 800, met paard zitten we dan dus zeker rond de 1400, maar ik heb liever een auto die het makkelijk trekt dan die het net trekt.
Kleinvosje, het is een Up dus dat gaat helaas niks worden.
ikke schreef:Ehm, tweepaards is altijd B-E, tenzij je afwijkende dingen doet.
Verder, let erop dat de bus het daadwerkelijke gewicht ook kan en mag trekken; houdt voor het gemak aan dat ie 2000kg moet kunnen en mogen trekken maar met deze dingen in het achterhoofd is huren echt met straatlengtes goedkoper dan een eigen grote trekauto! Al ga je elke maand, dan nog is dit goedkoper.
BMHP schreef:ik snap de Ehhhhmmmmm niet, jij zegt altijd tenzij, ik zeg vaak. ehm??????????
ikke schreef:Omdat die afwijking (het serieus terugkeuren van zo'n trailer) maar zeer zelden voorkomt.
BMHP schreef:ikke schreef:Ehm, tweepaards is altijd B-E, tenzij je afwijkende dingen doet.
Verder, let erop dat de bus het daadwerkelijke gewicht ook kan en mag trekken; houdt voor het gemak aan dat ie 2000kg moet kunnen en mogen trekken maar met deze dingen in het achterhoofd is huren echt met straatlengtes goedkoper dan een eigen grote trekauto! Al ga je elke maand, dan nog is dit goedkoper.BMHP schreef:ik snap de Ehhhhmmmmm niet, jij zegt altijd tenzij, ik zeg vaak. ehm??????????ikke schreef:Omdat die afwijking (het serieus terugkeuren van zo'n trailer) maar zeer zelden voorkomt.
Het terugkeuren is een belangrijke wettelijke regeling voor mensen met alleen rijbewijs B en een eigen trailer. Een wettelijke regeling is geen afwijkend iets, in de carvan wereld normaal in gebruik.
alleen voor BE is terugkeuren zinloos, voor de groep met alleen een B rijbewijs is het wel belangrijk om juist geinformeerd te worden. Terugkeuren is misschien de laatste jaren iets minder populair, maar absoluut geen zeldzaamheid. Het is de enige correctie mogelijkheid voor deze groep om toch aan de maximale treinmassa van 3500 kg te blijven voldoen en de wet.
ehhmmm specialist ikke
Voor TS, het is dus niet nodig om je 2 paards om te ruilen voor een 1,5 paards trailer dat levert niets op,
BMHP schreef:Voor TS, het is dus niet nodig om je 2 paards om te ruilen voor een 1,5 paards trailer dat levert niets op,
Ibbel schreef:BMHP schreef:Voor TS, het is dus niet nodig om je 2 paards om te ruilen voor een 1,5 paards trailer dat levert niets op,
Dat kan natuurlijk best wel zinnig zijn. Een anderhalfpaards weegt leeg 200-250 kg minder dan een 2-paards. Dat betekent dat je met een auto toe kunt die 200 kg minder mag trekken. Dat kan aardig schelen. Auto's die 1500-1600 kg kunnen trekken zijn domweg duurder dan auto's die 1300-1350 mogen trekken. Toegegeven, dat zit je aan de max van wat een auto kan, maar dat hoeft geen probleem te zijn, tenzij je ieder jaar met paard en auto naar de Pyreneeën wilt rijden.
En als je wél ruimte over wilt hebben dan is het verschil tussen auto's die 1800-2000 en die 1500-1600 mogen trekken misschien nog wel groter, qua aanschaf, verbruik, belasting etc.