Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
marleen_usar schreef:Hoe komt het dat hij niks gewend is, wandelen en wandelen daar worden ze mak van.
MarliesV schreef:Begrijp ik goed uit de OP dat je dit weekend het dier wilt verplaatsen terwijl hij nog niets gewend is?
Levensgevaarlijk. Je krijgt ze echt niet verkeersmak of braaf aan de hand in een week.
Gezien je op een manege staat is er vast tegen een kleine vergoeding wel wat te regelen met een trailer.
Of is het de bedoeling dat hij later op de dag weer richting stal gaat?
24/7 op de weide als hij nog geen gras gewend is kan namelijk ook voor problemen zorgen.
kippetje2007 schreef:jensvl schreef:Dan zou ik wel even toespitsen op schriktraining.
Als je daar meer info over wilt zal ik wel een tekst schrijven en doorsturen.
Beter is natuurlijk om een lesje te nemen als je hier niet veel ervaring mee hebt.
Waar kan je zoal die lessen volgen?
marisssssax schreef:Kun je niet toevallig een stuk door een bos wat er misschien bij ligt?
Als ik die van mij na de winter periode naar de wei breng gaan wij via het bos wat er naast ligt, en mocht hij verschrikkelijk druk zijn ga ik er op zodat ik hem beter onder controle kan houden..
Andere optie is inderdaad schriktraining en veel wandelen zodat hij aan verkeer kan wennen.
Misschien een keer andere plekken opzoeken ipv steeds dezelfde route.
kippetje2007 schreef:MarliesV schreef:Begrijp ik goed uit de OP dat je dit weekend het dier wilt verplaatsen terwijl hij nog niets gewend is?
Levensgevaarlijk. Je krijgt ze echt niet verkeersmak of braaf aan de hand in een week.
Gezien je op een manege staat is er vast tegen een kleine vergoeding wel wat te regelen met een trailer.
Of is het de bedoeling dat hij later op de dag weer richting stal gaat?
24/7 op de weide als hij nog geen gras gewend is kan namelijk ook voor problemen zorgen.
De bedoeling is dat hij elke zaterdagnamiddag naar een weide gebracht wordt en dinsdagnamiddag terug naar de stalling kan. In de weide is een stalletje waar hij ook in kan om niet continu op gras te staan in het begin.
Trailer heeft hij ook nog nooit gedaan.