Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 08:53

Ik ben op zoek naar een leuke B of C pony.
Nu staan er op MP 2 leuke jonge pony's te koop beide met een prijs van rond de 1800 euro.

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit best hoog, wat vinden jullie?
Ik weet dat de prijs op MP vaak de vraagprijs is, maar wat is de prijs waarvoor dergelijke pony's verkocht worden?
Wat is een reële prijs, vaak krijg je dan als antwoordt "wat de gek ervoor geeft" maar daar heb ik niets aan.

Graag hoor ik van mensen die onlangs een vergelijkbare B pony (evt. grote A of C) hebben gekocht, wat de vraagprijs was en wat ze er uiteindelijk voor hebben betaald.

Pony 1:

- 3 jaar
- net onder het zadel
- volgens verhaal braaf
- geen ervaring met clublessen of wedstrijden
- geen stamboekpapier
- Merrie
- Type appaloosa zwart met witte vlekken op kont

Pony 2:

- 4 jaar
- Al iets langer onder het zadel
- Wedstrijdervaring
- braaf volgens verhaal
- merrie
- Type Welsh met papieren, mooi getekend

Beide pony's zijn 1.25

Alvast heel veel dank voor het lezen en uw evt. reactie.

*update*
Ik heb een paar reactie's gekregen, helaas beantwoorden die niet mijn vraag maar opmerkingen over dat een jonge kleine pony niet geschikt zou zijn voor jonge kinderen, vandaar even een aanvulling op mijn vraag:

- de pony is voor mijn dochter van 8, zij rijdt sinds haar 5e, ze rijdt goed en heel netjes en vriendelijk.
Eerste jaren op een manege pony en sinds ruim een jaar op haar eigen jonge shetlander, welke ze zelf heeft doorgereden en waarmee ze sinds een half jaar Bixie wedstrijden dressuur (A) en springen (A) rijdt en bijna altijd een 1e of 2e prijs wint.

Graag alleen antwoorden op mijn vraag en niet adviezen wat wel of niet beter is, ik rij zelf al sinds mijn 11e (ben nu 51) en weet de voor en nadelen mbt een jonge pony.
Het is ook niet te zeggen of ik voor een jonge pony ga of dat het toch een wat oudere ervaren pony wordt, ik wil gewoon graag weten wat ongeveer een reële prijs is voor een dergelijke pony :)
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 13-05-16 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

PaysBas

Re: Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:01

Voordat een andere kan stellen of €1800 het waard is voor pony X. Stel ik mezelf altijd een aantal vragen;
Algehele looks mooi of lelijk?
Mocht het niet klikken is de pony weer verkoopbaar?
Goed in proporties of zeer mager?
Gechipt?
Ingeënt?
Gedrag bij de hoefsmid?
Hoe zien de hoeven eruit? Bokhoef etc.?
Verwachte definitieve stokmaat?
Makkelijk te laden?
Gebit nog met doppen er op?
Stand van de benen?
Persoonlijk vind ik stamboekpapier wel belangrijk. Dan weet je wie de ouders (en de verdere verwanten) zijn wat zij hebben behaald zowel op stamboekkeuring of in de sport.
Mbt wat er betaald is voor pony x is dit niet echt iets waar ik antwoord op zou geven op een openbaar forum en aan een onbekende. Maar das mijn mening.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:15

Er is een beperkte markt voor jonge kleinere pony's. In 99 % van de gevallen zijn ze niet geschikt voor kinderen , dat ligt niet aan de pony maar aan de kinderen. Die zijn op die leeftijd niet toe aan opvoeden en corrigeren en hebben een pony nodig die een automatische piloot heeft.Het allemaal al gezien en gedaan heeft. Vandaar dat ik nooit maar dan ook nooit een jonge pony adviseer voor een groene ruiter, en daarmee bedoel ik ook een ruitertje met een paar jaar ervaring. Maar voor een ervaren menner of iemand die wil gaan fokken met het beste bloed kan het wel heel erg interessant zijn. En dan heb je natuurlijk nog de ruitertjes met een oudere broer of zus die de pony bij kan rijden of een mams of paps die het beestje aan de longe corrigeert. Meestal zijn de oudere brave ervaren pony's veel gewilder en vaak in verhouding goedkoper en voor een kind een veel betere keus. Grootste gevaar is om voor kinderen voor het plaatje te gaan en en niet voor de wijsheid en ervaring. Kan je kind er niet mee overweg en je wilt eerlijk blijven is de pony nog moeilijker te verkopen en moet je niet aan een hoge prijs denken. Let wel dit alles ligt niet aan de pony's van een jonge pony kun je niet anders verwachten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:05

pony 1 kun je al gauw onder 1000 euro vinden
pony 2 tussen 1500 en 2500, afhankelijk van kleur, uitstraling etc.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

3 jaar geleden kocht ik mijn c pony 5jaar 1.36, het was een pony die niet zo in de markt lag. Ze houdt niet van het rijden in een bak en haar eigenwijze karakter doet er ook geen goed aan.
Een overdreven geboren kampioen is het niet desondanks is zij wel erg lief. geschikt als wandelpony voor mijn kindje van 3 en dat al een jaar lang, voor tieners die sterk in hun schoenen staan is zij leuk om te rijden kan ook goed buiten, zelf men ik graag met haar omdat ze alles behalve saai is!
Toch trekt zij veel bekijks en doet veel mensen versteld staan van wat ze kan en doet en eerlijk gezecht dat had ik ook niet verwacht, ze kwam als gezeldschaps pony en ontwikkelt zich naar recreatie/ semi wedstrijd pony(agilety,trec, aangespannen, springen en endurance, vrijheids dr)
Hoe meer je doet hoe leuker zij het vindt omdat het dan boeiend is en niet geest dodend! ;)
En ze is altijd neuwschierig en komt graag naar je toe en hinnikt altijd als ze je ziet!
( de aankoop prijs stuur ik je per pb)
Afbeelding

Ik zou zelf voor pony 1 gaan met een goed bod, wat dus lager is!
Maar in jou omst zou ik voor pony 2 gaan, en nog proberen te onderhandelen over de prijs.
Laatst bijgewerkt door kwita op 13-05-16 10:55, in het totaal 4 keer bewerkt

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:37

Voor pony 2 tussen de 1500 en 2000, afhankelijk van de kleur en uitstraling, pony 1 zou ik niet zoveel betalen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:37

jury schreef:
pony 1 kun je al gauw onder 1000 euro vinden
pony 2 tussen 1500 en 2500, afhankelijk van kleur, uitstraling etc.

helemaal mee eens, dat is ook waar de prijzen een beetje liggen tegenwoordig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:03

ik ga mijn Welsh a merrie met papier verkopen voor 500 euro hoop ik ;)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:08

Ik zou zelf voor pony 2 gaan, ook omdat die al wat meer ervaring heeft en dat lijkt me iets prettiger voor een meisje van 8 :) Ook qua prijs vind ik het voor deze pony niet te hoog, maar onderhandelen kan altijd ;-) Succes met de keuze TS, hoop dat je dochtertje er veel plezier van heeft!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:45

Neem eens contact op met Stal Ysselvliedt (http://www.ysselvliedt.com), zij hebben vaak jonge en wat ervarenere ponies in deze maat te koop.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:58

Pony 1 is knap... die heb ik ook op mp voorbij zien komen :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:26

Ik betaalde voor mijn 3 jarige welsh van 1m17 € 1100..... bereden en beleerd, goed karakter , erg knap en echt goed bewegen. Maar: hij is wel erg snel

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:41

ik vind 1800 euro erg veel geld voor een b-pony.
zelf zou ik dat er nooit aan uitgeven. max. prijs zou voor mij rond de 1200 euro liggen.
dan moet het een leuke pony zijn om te zien en braaf zijn. papieren vind ik niet belangrijk. ieder paard is anders, en heeft zijn eigen karakter.
en als je een tijdje zoekt op marktplaats zijn er zeker pony's die aan jouw wensen voldoen voor een normale prijs.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:46

voor 1 pony vind ik het veel te veel.
heb vroeger zelf een welsh pony voor ongv 500 gekocht die was onbeleerd maar wel met goede afstaming en was premie merrie. ponyt was ongv 3 jaar oud

mijn vriendin heeft haar B welsh voor een kleine 500 gekocht incl. zadel enz. deze pony was beleerd en bereden, pony was wel zonder stamboom.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 10:25

Even een update:

Pony 1 bleek minder goed beleerd te zijn dan de eigenaresse dacht, ze belde me keurig om dit te vertellen en de bezichtiging is niet doorgegaan.

Pony 2 was een erg mooie pony maar een beetje te voorwaarts voor mijn dochter.

Ondertussen nog een pony bekeken, jong, net onder het zadel, in de omgang erg lief en braaf, mooi beestje, mijn dochter kon er ook zelf los mee rijden in alle gangen, prijs 1300.
Toch besloten het niet te doen, mijn dochtertje zag er erg tegenop om de pony verder alles nog te moeten leren, ze wil liever gelijk met de pony kunnen rijden, naar les, buitenritje etc.

Morgen gaan we kijken bij een C van 6, al goed doorgereden, B klaar, sprongetje mogelijk, trailer en verkeersmak, 1750.

Ik ben niet zo van het overal maar naartoe gaan, maar ben blij dat mijn dochter zelf goed aangeeft wat ze wil en zich niet alleen door een mooi en lief koppie laat leiden.
Daarnaast vind ik niet dat je een pony zomaar even koopt en als hij niet voldoet dan maar weer weg doet, het moet een pony voor jaren worden, waar ze met plezier mee naar les en naar buiten gaat.

Wordt vervolgd :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:57

super van je dochter dat ze dit zelf ook aanvoelt. have fun morgen.

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:02

Hoii, ik zou zeker niet zo'n jonge pony doen..... Liever een oudere brave pony die alles al kent wat opstappen en wegrijden is en bixiavonturen dan een jonge moeilijke pony die nog zoooo veel moet leren! Een jaar of 10 12 is vaak een top leeftijd

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:02

Is het wellicht niet verstandiger om het te zoeken in een pony die al eens M heeft gelopen, liefst ook met springen?
Je dochter is op een gevoelige leeftijd - met een miskoop zal zij snel haar plezier in ponyrijden verliezen. Ik denk dat jonge pony's (B klaar vind ik onervaren) niet geschikt zijn voor kleine/jonge kinderen. Ik denk echt dat je veel meer aandacht aan 'bevestigen van vertrouwen bij de amazone' moet besteden en het vooral niet in onervaren pony's moet zoeken. Liever een oude routinier. Al betaal je daar waarschijnlijk wel iets meer voor.
Overigens, die echte fijne leerpony's, die verkoop je over 2-3 jaar (mits gezond) makkelijk weer voor hetzelfde geld.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:11

Wat goed dat je je kindje meegeeft om goed te zoeken en echt aan te geven wat ze vind!
En zeker voor het maatje van jaren is wijs voor de manier van omgang met paarden en voor je beurs!
En vergeet ook al het gedoe niet als er een verkoop nadert, verdriet, opnieuw moeten wennen aan elkaar en beginnen vanaf 0, weer een nieuw zadel en andere spullen etc

Corieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:33

Het is, wat Donja al aangeeft, ook echt aan te raden om anders een keer bij stal Ysselvliedt langs te gaan of contact met ze op te nemen. Ze hebben veel pony's staan en hebben veel contacten. Daarnaast zorgt Harold er wel voor dat hij echt de juiste pony voor je uitzoekt, ze geven eerlijk advies over de pony en kijken of het diertje bij je past. Zelf heb ik er mijn eerstejaars stage gelopen en ik vind het een fijne stal met leuke pony's.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 20:20

Bedankt voor de tips en adviezen, we zijn hier en daar wezen kijken, meende de juiste pony gevonden te hebben, maar deze beet mijn dochter even flink in de arm :( koop ging dus niet door.
Heb stal Ysselvliedt een berichtje gestuurd, maar denk dat zo'n stal boven mijn budget zit, maar we wachten af.
Geen haast "alle goeds komt langzaam" zei mijn moeder vroeger :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:28

Tja je weet wat ze zeggen jong en jong is bont en blauw

Zou kijken voor een pony vanaf 8 jaar
die al een aantal jaren met kleine kinderen op zn rug loopt

Jammer dat het bij deze pony ook niet was wat jullie zochten
beter dat jullie er nu gelijk achter kwamen dan dat je hebt afgerekend en hem al thuis hebt staan

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:42

Ulfeino schreef:
Bedankt voor de tips en adviezen, we zijn hier en daar wezen kijken, meende de juiste pony gevonden te hebben, maar deze beet mijn dochter even flink in de arm :( koop ging dus niet door.
Heb stal Ysselvliedt een berichtje gestuurd, maar denk dat zo'n stal boven mijn budget zit, maar we wachten af.
Geen haast "alle goeds komt langzaam" zei mijn moeder vroeger :)

wat een pech....dat is wel een wijze moeder, houd vol er komt echt wel een keer een topper !

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:04

Toevallig week geleden merrie palomino plaatje van pony meet nu 117cm word denk wel een b pony 4jr oud fijn karakter.gereden niet door gereden maar wel braaf geen papieren 750.
Ik heb zelf ooit een 4jr ruin c pony van 130 verkocht zadelmak beetje buiten gereden in alle 3 de gangen beleerd in enkelspan en dubbelspan mee op orientatieritten geweest dus drukte en trailer gewend voor 1850 was ook een plaatje.ook heb ik een 4jr bonte c pony 135cm verkocht kinderen konden hier alles mee gewoon leuk ponytje geen wow pony om te zien maar super braaf goed aan de hulpen geen papieren 1250 met wintec zadel.voor een plaatje betaal je ook vaak.maar de betaalbare zijn er maar minder makkelijk te vinden

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:42

Ouwde verzorg ponys worden hier weggedaan want er is geen land meer en word weinig mee gedaan.
Zijn 2 ponys van 120 groot en super lief.
Voor meer informatie mag u een prive bericht sturen