Laarzen zonder rits??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblea

Laarzen zonder rits??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 15:00

Hoi,
Ik heb nu dus eindelijk laarzen gevonden op het internet die mij zouden passen als ik de maten zo bekijk, maar de laars heeft geen rits.. Heeft iemand hier ervaringen mee en krijg je je voeten er makkelijk in en uit? :)

Anoniem

Re: Laarzen zonder rits??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:02

boterhammen zakjes :)

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:03

Laarzen uittrek hulpjes, superhandig.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 15:05

bobje26 schreef:

Moet je daar gewoon je voet in doen als je ze aan doet? En zit dat niet vervelend tijdens het rijden?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:27

Ik vond het drama. In de zomer Door hitte werd mijn been altijd dikker en kwam ik er of niet in, of niet uit. Rest van de seizoenen ging goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:27

Geen idee, ik zie mensen dat altijd doen. Ik draag zelf alleen met rits !

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:32

Ik heb ook laarzen zonder rits.

Voordeel: Rits kan niet kapot gaan:P Mijn laarzen gaan echt al heel erg lang mee.
Nadeel: je hebt inderdaad altijd trekkers nodig om ze aan te trekken en een laarzenknecht om ze weer uit te doen.

Mijn volgende paar wordt om die reden dus toch met rits.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:27

Ik verplaats dit topic van HAR naar RUI.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:32

Daarbij zitten laarzen zonder rits gewoon altijd losser rond de enkel, en dat vind ik zelf echt ontzettend irritant.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:42

Ik had laarzen zonder rits, ik strooide er een beetje talkpoeder in voor ik ze aantrok.
Met boterhamzakjes krijg ik zweetkakken en gaan mijn voeten glijden in de laars, met talkpoeder geen last van.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:45

Rits laten inzetten door de schoenmaker :)* Heb ik hier ook al laten doen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:45

xmiriamd schreef:
bobje26 schreef:

Moet je daar gewoon je voet in doen als je ze aan doet? En zit dat niet vervelend tijdens het rijden?

Nee dat voel je niet.. Bepaalde soort sok wil ook helpen hoor.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:01

Ik laarzen zonder rits die ik destijds had (petrie perfect) vond ik verschrikkelijk, stugge kachelpijpen :7 Blaren, kramp en geen bewegingsvrijheid, voor mij nooit meer :n daarna nog meerdere petries en andere merken gehad met rits die veel soepeler waren en veel beter aansloten bij je enkel, voor mij een enorme verademing ;)

Daarnaast haken om ze aan te doen een een laarzentrekker om ze uit te krijgen, 's zomers vooral, kon dat soms echt niet grappig zijn.

Karlijntje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:32

Ik heb er zonder rits. Ik krijg ze alleen uit als ik ze via een randje uit trek of als iemand ze voor mij uitrekt haha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:58

Nadeel: zit altijd rot bij de enkel, een drama om aan te trekken, een drama om uit te trekken.
Voordeel: geen.

Ik vind het hopeloos ouderwets uit het tijdperk dat ritsen nog niet bestonden. Iets voor zo'n 100 jaar geleden dus.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:09

Oh wat ben ik blij met mijn ritsen (én veter) in de laarsjes.
Kan nog als de dag van gister herinneren hoe dat voelde... er niet in kunnen komen, er niet uit kunnen komen.. hoevaak ik wel niet met (voor mijn gevoel) afstervende benen op het paard heb gezeten 8)7 vreselijk, wat een hel was dat!

Nee hoor zou het mijzelf niet meer aandoen, en iedereen afraden.
Als je laarzen goed passen gaan de ritsen in principe ook wel lang mee :)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:19

Dit is denk ik wel heel persoonlijk. Ik heb zelf altijd zonder rits gedragen en ik kom er prima in en uit. Nu is mijn kuit niet heel smal en heb ik mijn laatste laarzen aan de bovenkant iets laten oprekken omdat ik net onder mijn knie ook iets meer ruimte nodig had. Ik zou de gok wagen en het gewoon proberen en afspreken dat je ze mag terugsturen als ze niet goed zitten (ofwel erlangs gaan als je dat lukt). Ik blijf zonder ritsen dragen en doe gemiddeld 10 jaar met nieuwe leren laarzen (ook bij redelijk intensief rijden). Ik houd van het stevige gevoel, geeft (mede) een fijne stille beenligging.

Nies_ schreef:
Ik vind het hopeloos ouderwets uit het tijdperk dat ritsen nog niet bestonden. Iets voor zo'n 100 jaar geleden dus.

Duidelijk... :-)

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:00

Zelf rijd ik met laarzen zonder rits, altijd gedaan en omdat mijn huidige paar al meer dan 20 jaar meegaat (Cavallo) en ik nog steeds niet aan nieuwe toe ben, weet ik niet eens hoe laarzen met rits zitten.
Mijn aantrek tip voor laarzen zonder rits: trek net voordat je ze aantrekt, eerst andere (droge!) sokken of kousen aan.
Als ik zweterige voeten heb, wil het aantrekken wel eens moeilijk gaan, en ik ben niet zo'n fan van de plastic boterhamzakjes.
En verder uiteraard de haken gebruiken bij het aantrekken (daarvoor zijn die lusjes aan de binnenzijde) en bij het uitrekken een laarzenknecht. Die sjouw ik gewoon altijd mee in mijn laarzentas, net zoals mijn aantrekhaken.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:58

Hier ook 100 jaar ouderwetse gebruiker van laarzen zonder rits :D !
Heb 2 paar kachelpijpen en ik vind die stevigheid juist fijn!
Vliegen mn enkels iig niet alle kanten uit :') !
En ja, 1 paar heb van voren wel rits (was aanbieding) die ik nooit gebruik want ik heb altijd ruzie met ritsen :o ! Ooit paar gehad met rits aan achterkant; iedere x een gevecht -O- !
Voordeel: ritsen gaan niet kapot en door stevigheid gaan ze jarenlang mee!

Voor enkelruimte op te vullen, doe ik een enkelsokje aan!
Laarzenknecht is wel handig!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:31

Met pantykousjes kom je er sneller in en uit. Zonder rits is steviger, maar wel steeds gedoe.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:34

ik vind het wel beter zitten zonder rits, maar ik had wel altijd zon laarzenknecht nodig bij uittrekken..
nadeel is daarbij wel dat er veel druk komt te staan op de hak van de laars.. de hak is er daardoor ook afgegaan, waardoor ik met mn voet half vast zat in de laars, waardoor mn been ging slapen.. dus toen heb ik de hele laars open geknipt omdat er ook niemand op stal was :+

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:14

Iedereen bedankt voor de tips!
CaPrIoLe`79 schreef:
Met pantykousjes kom je er sneller in en uit. Zonder rits is steviger, maar wel steeds gedoe.

Ja, ik zal binnenkort even kijken voor pantykousjes, ik heb zelf nog wel een paar oude panty's liggen en die knip ik dan wel doormidden zodat die dan dienen als pantykousjes!

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 16:40

Ik heb een vriendin en die heeft ook rijlaarzen gehad zonder rits (met rubber) , en die kreeg ze zonder hulp niet uit

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:43

Mijn kachelpijpen ;-) doe ik inderdaad ook met laarzenknecht uit, ben dat zo gewend dat ik het vergat te melden. Geen kapotte hakken hier, nooit gehad. Aan deed ik in het begin weleens met haken, na een jaar ofzo niet meer nodig.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:51

Ik had er een aantal jaren zonder rits, maar achter een eind leed de binnenvoering en zool wel onder het uittrekken. Je kunt ook prima bij de schoenmaker een rits laten in steken, is bij ons zo'n 18 euro.