Om direct maar met de deur in huis te vallen: mijn paard staat onrustig met transport.
Om een lang verhaal kort te maken komt het op het volgende neer: mijn paard was altijd erg onrustig in onze twee paards trailer en de transportbeschermers gaan regelmatig stuk. Hij doet dit alleen in de bochten naar links. Je hoort dan ook echt gestommel. Het maakt niet uit of je met 5km p/u door de bocht gaat of met 20, hij blijft het doen. Wij hebben elke keer gewoon zo rustig mogelijk aan gedaan en meestal ging het goed, tot op de dag dat we naar les zouden op 7 maart. (Om details acterwege te laten) we haalden mijn paard van de trailer en toen kwamen wij er achter dat hij een heel stuk uit zijn hoef had geraspt aan de wand. Wij vermoeden dat dit van de stress komt. Wij hebben nu inderdaad een nieuwe trailer aangeschaft (Blomert Smaragd C, voor de mensen die dat willen weten), een 1,5 paards. Ik heb veel gelezen en ik lees vaak dat paarden niet genoeg ruimte hebben in een 2 paards waardoor ze dus gaan 'spartelen. Zijn er bokkers met paarden die niet rustig staan op een 2 paards, maar wel op een 1,5 paards? Mijn paard heeft door dit ongeluk 2 weken stalrust gehad en heeft 1,5 niet kunnen trainen (gisteren weer op gezeten), we hebben onder andere het NK moeten missen
. Nu komt mijn vraag: hoe pak ik de eerste keer weer trailerrijden aan? Ik heb al regelmatig met hem geoefend met trailerladen, en godzijdank loopt hij er gewoon braaf weer op. Door het ongeluk ben ik best wel bang geworden om met hem op pad te gaan (was absoluut geen leuk gezicht namelijk). Nogmaals: HOE PAK IK DIT AAN?? Ik heb gehoord over dat stresscontrol medicijn/supplement die ze bij epplejeck verkopen. Moet ik hem dat bijvoorbeeld geven en dan gewoon proberen te rijden?
Ik wil natuurlijk niet weer dat hij zo spartelt en zich weer blesseert. Alle tips zijn welkom!!!

En we gaan er zeker veel tijd in steken
gekkenhuis....
Mijn vorige paard erg ongeduldig op de trailer, hij wilde maar niet stil staan als hij moest wachten. Bij hem was het duidelijk geen stress maar echt ongeduld. Zodra je ging rijden was alles prima en hij kwam ook nooit gespannen of bezweet uit de trailer. Toen we een hooi net hadden opgehangen was alles ineens prima en kan meneer zich uren vermaken.