Roeckl handschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeh1999

Roeckl handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 13:41

Hee allemaal,

ik ben verliefd geworden op de Roeckl handschoenen, qua uiterlijk zijn ze al prachtig en ze zijn (volgens bokkers) ook nog van een prima kwaliteit. Nu had ik dus enkele vragen over deze handschoenen.

Ik heb net gemeten naar hun lengtes e.d en kwam uit op een handomvang van ong 18,5 cm (duim niet meegemeten) en heb daar nog een halve centimeter bij gedaan, dus kwam uit op ong 19 cm. De maat 7 zou mij dan moeten passen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik zal even uitleggen hoe ik gemeten heb.
Ik heb met schilderstape over de 'bal' van mijn hand gemeten en daarna dit stukje tape op een papier gelegd en gemeten. Maar omdat ik de tape had afgescheurd en het moeilijker te meten was, besloot ik dus vanaf de rechte uiteinden te meten en heb dus nog 0,5 cm toegevoegd voor de gescheurde randjes die ik niett gemeten heb.

Hoe lang gaan deze handschoenen ongeveer mee? Ik lees overal ongeveer 2 jaar en voor dat geld lijken het prima handschoenen. Weet iemand ook een nederlandse site waar ik ze het goedkoopst zou kunnen aanschaffen of heeft iemand nog een paar te koop?

NZ92

Re: Roeckl handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:43

Ik heb ze gekocht bij Divoza, en gaan nu inderdaad 2 jaar mee. Maar beginnen wel gaten te krijgen nu hoor haha.. denk dat ze op divoza.nl ook wel online te bestellen zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:49

Hier gaan de klassieke roeckl's 3 maanden mee bij intensief gebruik (lees dagelijks meerdere paarden rijden en longeren).

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:53

Ik heb zelf ook maat 7 als ik meet, maar koop altijd 7,5 die vind ik lekkerder zitten. Heb evt nog wel een paar zwarte 'over' ongebruikt. :)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 13:57

Capriootje schreef:
Ik heb zelf ook maat 7 als ik meet, maar koop altijd 7,5 die vind ik lekkerder zitten. Heb evt nog wel een paar zwarte 'over' ongebruikt. :)

Wat zou ong de vraagprijs zijn? En waar eventueel ophalen?

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:00

Ik heb nu ook roeckl maar die zijn helaas na 4 maanden nu ook al aan het stuk gaan.. Verder zitten ze wel echt erg lekker

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:01

Je kan ze ook altijd passen en niet goed dan een grotere of kleinere maat bestellen en deze terug laten zenden. Ik heb ze zelf bij de plaatselijke ruitersportzaak gekocht maar zie ze ook in grote getalen staan op Agradi.nl. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Agradi.nl.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:04

Erg fijne handschoenen! 2 jaar redden ze bij mij niet, maar wel langer dan de gemiddelde handschoenen rond die prijsklasse.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 14:04

Milando schreef:
Ik heb nu ook roeckl maar die zijn helaas na 4 maanden nu ook al aan het stuk gaan.. Verder zitten ze wel echt erg lekker

Jij gebruikt ze dan ook elke dag neem ik aan? Want als ze na 4 maanden gebruik kapotgaan bij enkele keren per week gebruik ga ik toch wel twijfelen haha

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:08

Jaa! Ik wil ook niets anders meer! Heb Ze wel langer dan 2 jaar maar rijd ook niet intensief.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:09

Ik heb ook zo ongeveer 18 - 18.5 omvang, en inderdaad maat 7 :) Bij mij gaan ze ongeveer een 1-1.5 jaar mee, momenteel heb ik ook de klassieke variant, en daar ben ik veel tevredener over dan alle 'hippere' types, voorheen altijd de meridith michaels gehad van roeckl, maar daarbij ging het altijd mis bij de naden bij m'n ringvinger omdat daar precies het materiaal veranderde (binnenkant antislip, bovenkant van je hand ander materiaal), zelfde geldt voor die met die nr 1 erop. Ik gebruik ze zo'n 5x per week, soms meerdere paarden per dag.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:10

Ik heb ook Roeckl. Gebruik ze dagelijks maar waren na 2 weken al stuk. Denk dat ik of ze te groot heb gekocht of het misschien aan het model handschoen ligt. Ik wil ze nog wel een kans geven.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:14

Irisjeeh1999 schreef:
Milando schreef:

Jij gebruikt ze dan ook elke dag neem ik aan? Want als ze na 4 maanden gebruik kapotgaan bij enkele keren per week gebruik ga ik toch wel twijfelen haha

Jaa ik gebruik ze wel elke dag haha

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:18

Ik gebruik al jaren roeckl handschoenen. Erg fijne handschoenen. Maar bij mij gaan ze inderdaad geen 2 jaar mee. Hooguit een jaar! Ik heb op het moment 3 paar, een paar op mn werk een bij het ene paard en een bij het andere paard. Zo gaan ze wat langer mee. Als je met 1 paar meerdere paarden per dag rijd gaan ze inderdaad niet langer dan een half jaar mee.

Maar ze zitten super fijn! Ik raad wel aan om ze te passen in een winkel. Erg veel winkels verkopen ze en dan weet je zeker of ze goed zitten. Ik had toen ook opgemeten maar die maat waar ik toen op uit kwam paste niet.

Succes!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:17

Ik ben sinds 2 jaar ook fan van Roeckl handschoenen. Bij mij gaan ze ongeveer 1 jaar mee. Dat is al 2x zo lang als alle handschoenen die ik daarvoor heb gehad.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:54

Ze zitten inderdaad erg lekker. Bij ons gaan ze een paar keer (3x ofzo) rijden mee en dan kun je ze wegggooien. Ik hoef ze dus niet meer.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:58

Ik heb mijn Roeckl handschoenen denk al bijna 3 jaar. Beginnen nu wel een beetje gaten te ontstaan, maar ze gaan zoveel langer mee dan andere handschoenen die ik had. Wel gebruik ik ze maar 1x per week

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:03

Denk er om dat je ze niet te groot koopt, dan slijten ze juist!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:05

Bij dagelijks gebruik heb ik 2 a 3 paar per jaar nodig. Ik vind het wel altijd een uitgave maar het zijn de fijnste handschoenen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:06

Hier ook Roeckl, heerlijke handschoenen!
Nu ruim 2 jaar mijn handschoenen en rij er 4/5x per week mee, ik heb de classieke, mijn man heeft andere die gaan ook al een jaar mee met ongeveer 3x per week rijden en zien er nog top uit.
Nou hebben wij wel een paard wat niet hangt of de teugels uit je handen trekt e.d.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:20

Ik heb ze nu voor op wedstrijd maar ik zelf vind dat ze snel slijten :P denk ik nu 8 wedstrijden mee gereden en je ziet al wat kleine slijtage plekjes. Heb ik wel een paard wat af en toe de teugels uit m'n handen sleurt. Toen ik er iedere dag mee reed gingen ze inderdaad niet langer dan een half jaar mee..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:26

Ik rijd er inmiddels jaren mee, eerder ook geregeld meerdere paarden op een dag en ze gingen aanzienlijk langer mee dan de handschoenen van HH bijv.
Daarnaast zitten ze ook veel lekkerder. :=

Ik doe met een paar handschoenen gemiddeld een jaar, daarna krijg ik slijtage plekken en/of raakt de naad bij de ringvinger los. Wel doe ik er alles mee; rijden, longeren en eerder ook het weiland volledig uitmesten anders had ik open handen van het scheppen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:26

Scum schreef:
Ze zitten inderdaad erg lekker. Bij ons gaan ze een paar keer (3x ofzo) rijden mee en dan kun je ze wegggooien. Ik hoef ze dus niet meer.

Ben ik dus niet de enige met dat probleem. Na 2x rijden had ik er al flinke gaten in zitten. Dat terwijl ik niet rijd met anti-slip teugels en een zachte inwerking van mijn hand heb..

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 19:14

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:53

Het model jessy geloof ik..