De lichte tour komt ineens wel heel snel in zicht dus nu heb ik een slipjas-dilemma. Ik ben al heel op tijd gaan kijken. Oa heb ik marktplaats in de gaten gehouden en ik ben in verschillende winkels geweest. Zonder succes want:
- Op marktplaats heb ik het afgelopen halfjaar geen slipjas gezien die ik zou willen hebben.
- Al zou dat wel zo zijn, zit je nog met een pasprobleem. Een mooie jas bevindt zich uiteraard in zuid-Limburg
- Epplejeck heeft geen slipjassen
- Toen ben ik zelfs naar divoza gegaan, helemaal naar Zoetermeer, en daar hadden ze weliswaar vrij veel, maar zowat alleen maar vanaf maat 38. Dat heet bij mij geen slipjas maar een soepjurk
- De andere ruitersportzaken hier in de buurt (Koole, Hypo vroegop) hebben weinig tot geen keuze en wat er hangt, was het niet voor mij
Wat nu? Dit is gewoon een dilemma. En schijterd dat ik ben durf ik niet via Internet iets te bestellen want ik heb zelf ervaren dat dat erg kan tegenvallen. De jassen die ik op de site van divoza mooi vond, vond ik in het echt niet mooi. Ik zit nog wel heel erg met de pikeur slipjassen in mn hoofd die je oa bij Drunens Ruiterhuis naar eigen smaak kunt laten samenstellen. Lijken me de mooiste jassen die er bestaan, maar heb ze nooit in het echt gezien dus durf er niks mee te doen.
Wie kan mij helpen? Ik woon overigens in Schagen dus naar Drunens Ruiterhuis gaan oid is pas aan de orde als er een echte noodsituatie ontstaat

Ik ben benieuwd, brand los!