Waar vind ik een echt mooie slipjas?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Waar vind ik een echt mooie slipjas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 08:58

Hoi bokkers,

De lichte tour komt ineens wel heel snel in zicht dus nu heb ik een slipjas-dilemma. Ik ben al heel op tijd gaan kijken. Oa heb ik marktplaats in de gaten gehouden en ik ben in verschillende winkels geweest. Zonder succes want:
- Op marktplaats heb ik het afgelopen halfjaar geen slipjas gezien die ik zou willen hebben.
- Al zou dat wel zo zijn, zit je nog met een pasprobleem. Een mooie jas bevindt zich uiteraard in zuid-Limburg
- Epplejeck heeft geen slipjassen
- Toen ben ik zelfs naar divoza gegaan, helemaal naar Zoetermeer, en daar hadden ze weliswaar vrij veel, maar zowat alleen maar vanaf maat 38. Dat heet bij mij geen slipjas maar een soepjurk
- De andere ruitersportzaken hier in de buurt (Koole, Hypo vroegop) hebben weinig tot geen keuze en wat er hangt, was het niet voor mij

Wat nu? Dit is gewoon een dilemma. En schijterd dat ik ben durf ik niet via Internet iets te bestellen want ik heb zelf ervaren dat dat erg kan tegenvallen. De jassen die ik op de site van divoza mooi vond, vond ik in het echt niet mooi. Ik zit nog wel heel erg met de pikeur slipjassen in mn hoofd die je oa bij Drunens Ruiterhuis naar eigen smaak kunt laten samenstellen. Lijken me de mooiste jassen die er bestaan, maar heb ze nooit in het echt gezien dus durf er niks mee te doen.

Wie kan mij helpen? Ik woon overigens in Schagen dus naar Drunens Ruiterhuis gaan oid is pas aan de orde als er een echte noodsituatie ontstaat ;)

Ik ben benieuwd, brand los!

Koekeroekus

Re: Waar vind ik een echt mooie slipjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:05

En je kunt niet een mooie uitzoeken bij bijv divoza in maat 38 en als die je aanstaat laten bestellen in jouw eigen maat? Lijkt me toch dat die er wel zijn dan.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:11

Al bij Levade in Haarlem geweest?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:11

Couture hippique, heeft mooie jassen en ze maken hem op maat, en als je naar de jassen van equiline en animo of andere Italiaanse merken kijkt zijn die er wel in kleine maten want Italiaans 38 is veel kleiner
En ooteman?
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 10-04-16 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:12

Bij juuls heb je super mooie jassen kun je op maat laten maken en zelf samen stellen. Pikeur is idd ook super mooi.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:15

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:16

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:34

Ooteman is inderdaad een goede optie. Die staan hier elke week op de markt! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
Levade ben ik een keer geweest. Hebben mooie spullen maar weet iemand of zij veel slipjassen hebben?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:37

Bij Koole ruitersport in bergen? Is ook niet al te ver weg voor je

Edit: overheen gelezen.
Laatst bijgewerkt door sans6 op 10-04-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:37

Dan zou ik ooteman bellen van te voren en vragen of ze bereid zijn wat jassen in je maten mee te nemen, kleine moeite denk ik :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:57

knollentuin schreef:
Dan zou ik ooteman bellen van te voren en vragen of ze bereid zijn wat jassen in je maten mee te nemen, kleine moeite denk ik :j

Denk dat ik beter daarheen kan gaan. Ze hebben op de markt geen spiegels en zo'n dure aankoop kan je beter niet doen zonder fatsoenlijk passen en bekijken
Koole had maar 2 jassen en die vond ik lelijk
Tweedehands is ook zeker een optie maar bijna niemand heeft die dingen te koop. En anders zwaar verouderde modellen met van die mosterdgele driehoekjes aan de onderkant

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:02

Ik had ook het maten-probleem, heb gekozen voor een Anky. Die zijn er in maat 34 te vinden, die sloot heel mooi aan. Is voorderest niet een hele aparte slipjas, maar vond dat zelf ook niet nodig.. Maatwerk kan natuurlijk altijd, maar dat is erg duur.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:03

Bij Levade kan je ook je jas helemaal zelf samenstellen. Heb recent een paar mooie exemplaren voorbij zien komen.
Gewoon even bellen en je weet het.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:10

grauwman schreef:
Bij Levade kan je ook je jas helemaal zelf samenstellen. Heb recent een paar mooie exemplaren voorbij zien komen.
Gewoon even bellen en je weet het.

Heb je daar meer info over? Wie maakt die jassen en zijn er foto's enz?

Wat betreft maatwerk... het hoeft geen 1000 euro te kosten van mij, maar ik ga niet moeilijk doen over 200 euro meer of minder. Ga er als het goed is jaaaaaren mee doen en dan ben ik er liever superblij mee

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:31

Dorine92 schreef:
Ik zit nog wel heel erg met de pikeur slipjassen in mn hoofd die je oa bij Drunens Ruiterhuis naar eigen smaak kunt laten samenstellen. Lijken me de mooiste jassen die er bestaan, maar heb ze nooit in het echt gezien dus durf er niks mee te doen.
Ik zou toch echt de gok nemen ook al lijkt het spannend. Je doet vreselijk lang met zo'n jas en het is zonde als je achteraf spijt krijgt.

Ik heb over twee weken een afspraak bij Juuls om een jas uit te zoeken en aan te meten. Dan kan ik hem precies zo laten maken zoals ik wil.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:36

Dan raad ik je ook echt José kouwrnhoven van couture hippique aan, zit in Rotterdam, superservice en maatwerk dus echt op jouw maten, en alle kleuren en opties naar jouw wens, hele mooie stoffen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:53

knollentuin schreef:
Dan raad ik je ook echt José kouwrnhoven van couture hippique aan, zit in Rotterdam, superservice en maatwerk dus echt op jouw maten, en alle kleuren en opties naar jouw wens, hele mooie stoffen.

De jasjes die ik van couture hippique heb gezien vond ik niet mooi. Waren gewone jasjes dus geen slipjassen. Maar vond de stof te slapjes. Ik vind een wat "stijvere" stof mooier
Krijg net een appje van mn moeder dat ze wel een keer wil shoppen in haarlem dus dan kunnen we wel naar levade. Hoef ik niet alleen. Ik koop niet zomaar iets dus als die pikeur in mn achterhoofd blijft zitten bel ik alsnog Drunens Ruiterhuis. Misschien kan ik een keer in noord holland met ze afspreken. Ze komen vaak zat voor zadels in noord-holland. Kunnen ze best een paar slipjassen in die wagen leggen voor me

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:56

Katja schreef:
Dorine92 schreef:
Ik zit nog wel heel erg met de pikeur slipjassen in mn hoofd die je oa bij Drunens Ruiterhuis naar eigen smaak kunt laten samenstellen. Lijken me de mooiste jassen die er bestaan, maar heb ze nooit in het echt gezien dus durf er niks mee te doen.
Ik zou toch echt de gok nemen ook al lijkt het spannend. Je doet vreselijk lang met zo'n jas en het is zonde als je achteraf spijt krijgt.

Ik heb over twee weken een afspraak bij Juuls om een jas uit te zoeken en aan te meten. Dan kan ik hem precies zo laten maken zoals ik wil.

Wat gaat dat jou kosten als ik zo brutaal mag zijn?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:56

Lemanthia contoure? Op hun site zie ik altijd erg mooie dingen voorbij komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:14

Lau schreef:
Lemanthia contoure? Op hun site zie ik altijd erg mooie dingen voorbij komen.

Ik kan geen site vinden. Tenminste niet dmv googlen.
Wat ik trouwens erg moeilijk vind aan zelf ontwerpen is dat je niet weet of het mooi gaat worden helemaal naar jouw zin zit. Ik wil gewoon het eindresultaat in handen hebben en passen en dan pas beslissen of ik hem wil. Daarom is jasje naar eigen invulling waarschijnlijk niet zo'n goed idee voor mij. Alleen verschillende kleuren kraagjes enzo is dan een optie

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:16

Ik zou zeggen Juuls Jacket! Echt droomjasjes, op maakt en kan je volledig zelf samenstellen. Heell sjiek!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:16

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:18

Hier zie ik mijzelf wel in rondtuffen :D
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:31

Inderdaad.. phoeh er is veel moois. Weet het niet meer. Het is ook bijna allemaal zo ver weg.

Ben toch wel benieuwd naar de prijzen van juuls en levade en lemantia enz. En meer voorbeelden van jullie eigen jasjes of wat jullie heel mooi vinden. Inspiratie!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:39

Heb je rijbewijs? Waarom ga je niet gewoon een keer heen als je echt zo graag 1 wil :)