eilleen333 schreef:Welke medicatie gebruik je?
Ik heb zelf dezelfde allergie (tenminste, allergie voor alles wat leeft of ooit heeft geleefd, paarden, honden, katten, hooi, stro, haar, etc), en ik gebruik ceterizine. Dat gaat goed. Zelfs zo goed dat ik daardoor 'gewoon' diergeneeskunde kan studeren. Van onze eigen paarden heb ik geen last meer, maar van vreemde paarden wel. Hooi gaat meestal goed, aan het zaagsel op de kliniek moet ik nog wennen. In het voorjaar sneller last (als ik mijn medicijn een keer vergeet) dan in het najaar.
Maar het is voor mij goed te doen zo. Rustig opbouwen en veel stof probeer ik te vermijden. Zo poets ik mijn paard in de verharingsperiode altijd buiten, dat scheelt een hoop.
Continu op medicijnen zitten is niet ideaal, maar dit is mijn passie. Een andere studie of baan zoeken die minder leuk is, is misschien fysiek gezonder, maar mentaal... Nee, ik zou heel ongelukkig zijn als ik mijn paard zou wegdoen zodat ik minder vaak medicijnen zou hoeven slikken. En sowieso, in het voorjaar en de zomer, ookal kom ik niet in contact met dieren of hooi etc, dan nog red ik het niet zonder medicatie.
Voel ik me toch minder insane dat ik met de paarden door blijf gaan
voor mij is het inderdaad ook echt mijn passie, ik zou ongelukkig worden zonder. Bij mij eigen paard lijk ik ook geen last te hebben, had ik dat toch goed door
Het "oude" medicijn is 'Fexofenadine' en de huidige 'Desloratadine'.