Help! Hoe maak je een mooie wedstrijd knot?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Help! Hoe maak je een mooie wedstrijd knot?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:12

Ik hoop dat het hier goed staat en ik kon zo gauw ook geen lopend topic vinden ;)

Ik zou graag op wedstrijd zo'n mooie knot willen, maar hoe doen jullie dit toch zo mooi?
Dus... Wat gebruiken jullie allemaal (Wat heb je zeker nodig)? En hoe doen jullie hem in?

Wie kan het me uitleggen :D

_coquette_

Re: Help! Hoe maak je een mooie wedstrijd knot?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:13

Ik doe er altijd een donut in.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:14

Tot zover wist ik het :P

Maar dan... bij mij steken er dan overal plukjes uit etc.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:16

Ik heb te veel haar voor een donut. :o

Ik vlecht mijn haar in van halverwege tot onderen, van de vlecht maak ik een knot en daar doe ik een netje overheen. O:)
Mijn haar heeft nogal laagjes en dit zorgt dat er geen plukjes uitsteken :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:17

Ik gebruik een donut en een kralennetje, heb behoorlijk lang (zeg over beha bandje }:0 ) haar. Lage staart in doen, donut er om, hoofd naar voren, haar over donut verdelen en elastiekje er om. Er is dan veel haar over; dat draai ik er om heen en zet vast mer bobbypins (van die schuifspeldjes) en dan het netje er omheen wat ik voor de zekerheid ook met een spelde vast maak aan m'n haardonut.
Als ik veel tijd heb doe ik eerst m'n donut eromheen en maak ik van m'n overgebleven haar een vlecht die ik dan weer om m'n knot met netje draai, is wel heel mooi maar wat meer gepruts :)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:21

Nou komt ie. Ik heb ontzettend dik en lang haar dus ik maak een staart, hier komt m'n donut over (haar verdelen elastiek erover,overig haar vastzetten met schuifspeltjes ), hierover trek ik een haarnetje dit is m'n hele hoofd zodat voor ook alles vastzit en dan een kralennet

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:21

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:23

Een staart maken ofzo? Das toch gewoon zo'n elastiek met stuk stof er omheen?

Ja zo'n soort netje heb ik, die ban mij is alleen met witte parelkraaltjes

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:38

joeluna schreef:
En met zo'n kralen netje bedoel je dit: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 8332436304 ??

Ik heb ooit eens zo'n: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 8441780398 haarwokkel gekregen. Wat kun je hier mee dan? :D

Die eerste heb ik in het wit. Ik doe een staart, donut erover, haar verdelen, elastiekje erover, en dan of een vlechtje maken of de losse stukjes vastprikken met schuifspeldjes. Je hebt volgens mij ook een soort doorzichtige netjes die je er nog over kunt doen (voor je het kralennetjes erover doet) tegen die losse plukjes. Daarna kralennetje erover en tadaa! Je hebt een mooie knot :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 22:44

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:12

Ik maak hem zoals op de eerste, met die 2e wordt ie wat slordiger (is ook de bedoeling denk ik) en met een wedstrijdknot wil je dat denk ik niet. Behalve als je het goed strak kan rollen, maar dat is mij nog nooit gelukt :')

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:14

Zag laatst dit filmpje van Jill:

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:25

Ik ben zelf echt een ramp met schuifspeldjes! Maak eerst een lage staart, donut eromheen en voor zover mogelijk het haar eroverheen leggen/draaien (erg veel en lang haar). Dan pak ik zo'n ouderwets haarnetje in m'n eigen haarkleur, twee keer eromheen draaien, mooi kralennetje eroverheen en het zit als een huis.
https://www.ruiterhart.nl/benodigdheden ... netje.html
Edit: Als het erg lang moet blijven zitten haal ik er ook wel eens naald en draad doorheen

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:28

Ik heb een aantal hele dikke elastieken.

Cap.
Staart maken en elastiek heel strak doen.
Haar er omheen draaien en 2 x een dik elastiek er omheen, dan een netje er omheen en weer een dik elastiek

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 06:35

Ik heb dun schouderlang haar in laagjes. Een ramp dus.

Ik doe het in een staart, doe een donut er omheen (een maatje kleiner van de drogist). Dan mijn haar terug over de donut. De plukken bind ik zoveel mogelijk vast. Een netje eroverheen, en vervolgens het kralennetje. Om het af te maken de wokkel eromheen (met als bijkomend voordeel dat je eigenwijze plukken ook niet meer ziet).

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 06:58

joeluna schreef:
Oke, super! :)

Nog één vraagje dan: Hoe maken jullie de donut?
Zo: https://www.youtube.com/watch?v=pE7IlsLpel0
Of zo: https://www.youtube.com/watch?v=7OZTVJ2MW3I

Ik deed bij mijn dochter altijd de onderste. Die had heel lang haar. (Ze heeft er een heel stuk af laten knippen en op het moment springt ze alleen.) Eerst een lage paardenstaart dan het haar klein beetje vochtig maken, dan is het wat stroever, en tijdens het rollen iets lak erin spuiten.
Dan het netje en een wokkel. Bleef zo mooi strak zitten.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:11

Ik hen m'n haar meestal in een staart, maar als ik dressuur dan gebruik ik ook een donut. En verder niks. := Eerst maak ik een superlage staart, dan m'n hoofd naar voren en doe ik de donut erom. Haar erover verdelen en dan een elastiekje eromheen. De losse plukken die over zijn verdeel ik in tweeën en daar maak ik vlechtjes van. Die draai ik om m'n knot heen en pin ik vast. En that's it. :D Werkt wel alleen als je erg lang, dik haar hebt. M'n haar is stiekem heel geschikt om mee te frutten (droomhaar voor creatieve kappers, schijnt :')), dus dat helpt natuurlijk mee. :P

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:06

Er staat op het YouTube kanaal van Dressuurstal van Baalen ook een filmpje waarin Daphne van Peperstraten haar manier van een wedstrijdknot laat zien. Vind die persoonlijk ook erg mooi! :)

Tegen pluizend haar kan een haarnetje eventueel helpen, moet je er wel voor zorgen dat je die niet ziet onder je cap door.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:16

Een uitstekend netje onder je cap is netter dan losse plukken haar vind ik.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:21

Utixo schreef:
Een uitstekend netje onder je cap is netter dan losse plukken haar vind ik.

Ben ik met je eens hoor! Maar het zal in mijn ogen nog netter staan als je het netje ook niet ziet. ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 20:19

Bedankt allemaal! :j

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:12

Ik doe altijd een donut in en dan de losse plukjes vastzetten met schuifspeldjes.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:18

__Nynke schreef:
Er staat op het YouTube kanaal van Dressuurstal van Baalen ook een filmpje waarin Daphne van Peperstraten haar manier van een wedstrijdknot laat zien. Vind die persoonlijk ook erg mooi! :)

Hihi, da's dus precies hoe ik hem doe, maar dan dus zonder die ketting en glimmende speldjes. Gebruik gewoon bruine schuifspeldjes die je niet ziet. :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:25

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe mensen met haren tot aan de kont doen. Ik moet met zo een grote donut (de grootste maat) mijn haren daarna nog 3 keer erom heen slaan (vlechtend, anders ziet het er helemaal niet meer uit - en dat doet het nu al niet).

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:27

Ik maak altijd een vlecht, rol deze op als een knot, zet hem vast met speldjes. En doe daarna een netje er overheen en daar omheen een dik elastiek. Blijft altijd super zitten en best simpel eigenlijk..

Heb zelf haar tot halverwege mijn rug en laagjes.