Nieuwe rijbroeken... Welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xfbdg

Nieuwe rijbroeken... Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:23

Binnenkort is het maar weer eens tijd om inkopen te doen. Rijlaarzen, laarzenspanners, spullen voor mij beestjes en het misschien wel het grootste probleem, rijbroeken.

Met welke rijbroeken rijden jullie en waar kopen jullie ze? En is de prijs kwaliteit ook goed?

Ik rijd dan vier keer intensief in de week en ik merk dat mijn rijbroeken sneller slijten dan een aantal jaar geleden.

Knorretjee

Re: Nieuwe rijbroeken... Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:35

Ik heb een broek van harry horse en ik rijd ook best vaak of ik doe wel iets anders met paarden en na 4 jaar is die broek nog steeds goed. HB vind ik ook fijn!

Dudieboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:41

Ik heb 2 broeken van easy rider. Zijn erg fijn en gaan toch al bijna een jaar mee met minimale slijtage terwijl er ongeveer 4x per week mee gereden wordt. Heel erg blij mee dus. :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:41

Ik vind Eurostar (had ik eerst altijd) en Easyrider (draag ik nu, is ook van eurostar maar dan wat goedkoper) heel fijn. Passen mij goed (ik heb niet zo'n lange benen en meestal is de standaard lengte nog te lang, bij deze niet maar ze zijn ook langer te verkrijgen), zitten prettig en blijven heel lang mooi. Ik doe er echt jaren mee en rijd een stuk intensiever dan jij. Harry's horse heb ik mindere ervaring mee, was heel snel kapot evenals het huismerk van Divoza.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:48

Ej rijbroek Sparkle.
Heb je met en zonder zitvlak, zijn zooo fijn! Heb er 5 van liggen, en kan het liefste er in blijven lopen! En gaan lekker lang mee! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:50

Ik koop altijd pikeur of cavallo in de uitverkoop. Die broeken gaan werkelijk jaren mee.

Mijn eerste pikeurtje is laatst overleden na 5 jaar lang trouwe dienst. En ik woonde echt in die broek.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:52

Ik vind harry's horse echt de fijnste broeken of equitime

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:53

Stamper schreef:
Ej rijbroek Sparkle.
Heb je met en zonder zitvlak, zijn zooo fijn! Heb er 5 van liggen, en kan het liefste er in blijven lopen! En gaan lekker lang mee! :)

Jaa dat is die met het kroontje toch?
Heb hem als wedstrijdbroek, twee keer gedragen nu en vrijdag heb ik de zwarte ervan gekocht. Jammer dat er maar drie kleuren van zijn. Hij zit indd super fijn!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:02

xxxmh schreef:
Stamper schreef:
Ej rijbroek Sparkle.

Heb hem als wedstrijdbroek, twee keer gedragen nu en vrijdag heb ik de zwarte ervan gekocht. Jammer dat er maar drie kleuren van zijn. Hij zit indd super fijn!

Klopt die inderdaad! :j

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:06

Ik heb de Cavallo corvina (met lederen zitvlak), en de PK Galandro (ook met zitvlak).
Vind ze beide heel erg fijn! Ik heb redelijk brede heupen, met er smalle onderbenen, dus dat is voor mij altijd moeilijk broeken vinden...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:10

Stamper schreef:
xxxmh schreef:

Klopt die inderdaad! :j

Je hebt alle kleuren en een paar dubbel als je 5 paar hebt Haha?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:39

Ik vind Ej Parzival heel fijn! Heb hem in het donkerblauw, is wel lichter dan op de foto, maar erg mooi en zit heel erg lekker!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:36

Behalve wit :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:10

Morgen even kijken bij de Epplejeck in Drachten of Den Haag om te struinen naar koopjes?

http://www.ej.nl/

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:26

Ik heb 3 rijbroeken van pikeur en die heb ik het meeste aan en 2 zijn er nu 2 jaar oud en 1 half jaar, vind ze erg fijn en slijten helemaal niet snel!

Verder nog rijbroeken van kyron maar die stof vind ik niet fijn, dus draag ik amper. EJ huismerk heb ik ook, ook erg fijne broek maar snel vaal helaas. Zelfde als de broek die ik heb van HV polo, ook snel vaal :( .

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:35

Eurostar en pikeur blijven heel lang goed bij mij. Heb ze allebei met leren zitvlak en blijven ook mooi in de was. Je moet vooral kijken wat lekker zit!

EJ huismerk ging heel snel pillen, dat er van die pluisjes op komen. Heb ook wel harry horse voor erbij maar die is niet om intensief te rijden, zelfde als horka. Montar ben ik echt niet te spreken over. Dat is met bambo vezels, maar heb al 2x een scheur gehad niet op de naad maar bij applicaties. Gewoon bij mn taille, terwijl die daar zelfs te los zat.. Dat na 4-5x rijden. Was er na 2 broeken wel klaar mee, jammer want ze hebben wel leuke broeken.

xxCynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:36

Ik rijd altijd met harry's horse, vind ze zelf heel fijn.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:21

Ik heb er 3 van (bij de epplejeck gekocht) het merk copperfield zijn niet super duur, zitten heerlijk en tot nu toe zijn ze nog nergens kapot en ik rijd er elke dag mee!

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:32

Hkm en pikeur dat zijn mijn broeken gaan heel lang mee

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:34

Hier ook Pikeur winterbroek, zit geweldig. Van HKM heb ik er 2, zitten fijn hoog in de rug en zijn sterk en niet zo duur.
Wie kent er nog een merk dat hoog zit in de rug?

xfbdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:23

Marie111 schreef:
Morgen even kijken bij de Epplejeck in Drachten of Den Haag om te struinen naar koopjes?

http://www.ej.nl/

Ik zou hartstikke graag willen maar beide is een beetje ver weg... Den Haag zou het dichtstbijzijnde filiaal zijn maar ook dan moet ik eerst nog een uur rijden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:11

Ik vind harry horse erg snel slijten en zitvlak glijd enorm.

Ik heb la valencio en hv polo.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:15

Hv polo bevalt mij erg goed.
huismerk van divoza krijg ik jeuk van.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:45

Animo, tattini, la valencio, pikeur en eurostar zijn echte aanraders :j blijven lang mooi en zitten heerlijk <3

Mariellek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:30

Ik heb vaak gereden met broeken van Global, maar deze vind ik snel lelijk worden in de was en gaan wat minder lang mee. Ik heb nu laatst een broek van Pikeur gekocht (enorm in de prijs verlaagd) en een broek van eurostar. Tot nu toe erg tevreden met deze 2!