Goede paardrijhandschoenen?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Goede paardrijhandschoenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:10

Hallo Allemaal!

Handschoen naar handschoen, ze gaan bij mij allemaal kapot. Ik heb van alles geprobeerd. De handschoenen die ik fijn vond zijn uit het assortiment en komen ook niet meer binnen helaas. Verder heb ik BR, roeckl en echte leren handschoenen geprobeerd. De leren gingen goed mee maar zijn helaas ook gesneuveld. Verder zijn mijn Roeckl handschoenen ook niet meer levensvatbaar. Ik draag ze alleen met rijden en gebruik geen anti-slip teugels. Misschien dat ik ze te groot koop of kan dat daar niet aan liggen?

Weet iemand goede handschoenen?!

Alvast bedankt voor de reactie!

OneAndOnlyx

Re: Goede paardrijhandschoenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:13

Ik heb altijd HH handschoentjes gehad van 5 euro en heb na 3 x in de maand nieuwe kopen toch maar een keer Roeckl gekocht. Wat je zegt, je koopt handschoentjes snel te groot, en daar kan het ook aan liggen. Roeckl leeft bij mij na ruim een half jaar nog steeds :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:14

Ja handschoentjes rekken wel wat uit.

Ik zit met hetzelfde probleem dus ik volg!

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:15

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:15

Roeckl, kost wat, maar is het zeker waard :D Voor mij niet meer anders

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:15

OneAndOnlyx schreef:
Ik heb altijd HH handschoentjes gehad van 5 euro en heb na 3 x in de maand nieuwe kopen toch maar een keer Roeckl gekocht. Wat je zegt, je koopt handschoentjes snel te groot, en daar kan het ook aan liggen. Roeckl leeft bij mij na ruim een half jaar nog steeds :D

Ik dacht al dat het daar aan lag.. Ik heb namelijk mijn trainingshandschoentjes in maat 9 gekocht.. Eigenlijk te groot. Mijn wedstrijd handschoenen van Roeckl heb ik in maat 8 gekocht. Na een paar wedstrijden nog helemaal heel.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:16

Ik heb van Roeckl de meredith michaels uitvoering, hele fijne handschoentjes en ze gaan bij mij al bijna een jaar mee, terwijl ze best intensief gebruikt worden.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:17

Maris__ schreef:
Roeckl, kost wat, maar is het zeker waard :D Voor mij niet meer anders

Vind Roeckl geeneens super duur. Ligt er echt aan wel model je koopt. Maar vind het weg gegooid geld als mijn handschoentjes na 2x rijden al stuk zijn :j

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:17

Ik heb ook roeckl. Het eerste paar hebben ze me gestolen en het tweede paar gebruik ik nog altijd en zijn echt super fijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:35

3x per maand nieuwe handschoenen? omg.. wat doen jullie ermee dat ze zo snel slijten!? :P :o
Mijne gaan járen mee.. haha
Heb de simpele van EJ, huismerk. bruine en zwarte. Van BR heb ik een paar witte met zwrte bies, die zitten erg lekker.
Voor de winter heb ik Roeckl Polartec handschoenen, heb nog nooit zulke fijne gehad, maar die zijn voor de winter... niet voor de zomer :D :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:37

HAR -> RUI

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:39

Dabo schreef:
3x per maand nieuwe handschoenen? omg.. wat doen jullie ermee dat ze zo snel slijten!? :P :o
Heb de simpele van EJ, huismerk. bruine en zwarte. Van BR heb ik een paar witte met zwrte bies, die zitten erg lekker.
Voor de winter heb ik Roeckl Polartec handschoenen, heb nog nooit zulke fijne gehad, maar die zijn voor de winter... niet voor de zomer :D :D

Ik rijd bijna elke dag wel. Zeker als ik springles heb of crossles dan slijten ze bij mij sneller, misschien ook omdat er dan meer wrijving tussen de teugel en de handschoen is. Ik wil wel goede dure handschoenen halen maar vind het riskant als ik niet weet of die ook snel slijten.

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:40

Dabo schreef:

Ik heb mijne pas een halfjaar ( omdat ik daarvoor echt wollen handschoennen of geen handschoenen gebruikte maar zelfs de wollen ( werkt alleen voor geen gescheur tussen je vingers) ging 3 jaar mee en mijn merk QHP handschoenen gaan nu al halfjaar mee zonder een enkele gat maarja ik rijd 1x in de week :P

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:41

bontejames schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Ik dacht al dat het daar aan lag.. Ik heb namelijk mijn trainingshandschoentjes in maat 9 gekocht.. Eigenlijk te groot. Mijn wedstrijd handschoenen van Roeckl heb ik in maat 8 gekocht. Na een paar wedstrijden nog helemaal heel.

Ja zie je, ik wilde ze in eerste instantie ook een maat groter maar toen zei de verkoper dat ze dan sneller stukgaan enz. Heb ik wat aan gehad!

Dabo: 5 x per week rijden met een paard die sterk is in de hand haha. HH handschoentjes zijn echt van die 5 euro dingen die geen flut doen maar ik had toendertijd geen geld om duurder te kopen dus kocht ik elke keer deze. En nu zweer ik bij Roeckl <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:47

Roeckl <3 voor mij nooit weer wat anders :D

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:48

Dillema: of duurdere (en betere) handschoenen proberen, of Roeckl in de goede maat nog een kans geven...

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:50

Ik volg, mijn handschoenen zijn ook binnen een half jaar stuk.
Terwijl ik dus wel met Roeckl rijd. Zitten echt het fijnst, maar ook deze zijn na een half jaar stuk. Ik rij gemiddeld 3x per week..
En dan vind ik ze toch wel prijzig...
Heb laatst van BR met versteviging tussen ringvinger en pink, maar ook deze zijn nu na een paar maanden weer aan vervanging toe.
Heb overigens zowel met gladde leren teugels, als stoffen met stops gereden, maar dit maakte voor mij in slijtage niet uit.
Ook een maar groter en kleiner al geprobeerd.
Dus wie hier de gouden tip heeft... Haha

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:55

ROECKL!! Kost wat, maar dat is het echt waard. blijven lang goed en zitten heerlijk :)
je moet deze handschoenen passen en een poosje aanhouden. want dan vormen ze een beetje naar je hand. en vooral niet te groot kopen

mariantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:12

Ik heb handschoenen van ideal equestrian. Duur, maar zitten lekker en zijn warm.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:17

Hoe is je paard qua aanleuning? Zelfs met mn fjord die best zwaar in de hand lag gingen mn roeckl handschoenen zeker wel 2 jaar mee.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:19

Hier ook roeckls, de light grip variant, doen het inmiddels al ruim 1.5 jaar, met het hele jaar door bijna dagelijks gebruik, inmiddels langzamerhand beginnen ze te slijten. Hiervoor de meridith michaels gehad, die vond ik sneller slijten, evenals de nr. 1. Overigens rijd ik met gewone webband springteugels. :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:24

Zweer ook echt bij Roeckl. Reed altijd zonder handschoenen omdat (meestal de goedkopere) zo stug zijn dat ik het fijngevoelige contact met de mond dan mis. Met de Roeckl's is het alsof ik zonder handschoenen rijd, maar dan zonder de kou of blaren. Ik vind het knap als je die zo snel kan slijten! Heb een wedstrijdpaar en een "gewoon" paar en doe daar jaren mee. Wat Evelien11 zegt, is de aanleuning misschien wat zwaar?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:24

Ik vind Roeckl erg fijn alhoewel ze niet super lang meegaan. Maar wanneer ik rekening houd met comfort, prijs en hoe lang ze meegaan vind ik ze nog steeds de moeite om te kopen.

Nu lees ik hier herhaaldelijk dat een te grote maat sneller slijt. Dat wist ik niet! Ik heb ook nogal de neiging ze ruim te kopen, vind ik fijner zitten. Volgende keer toch rekening mee houden dan!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:26

roeckls light grip. Paar wat ik nu heb ik onverwoestbaar, rij er al een paar jaar mee en rij meerdere paarden per dag. Verschillende teugels, verschillende paarden. En vooral de paarden die wel eens trekken rij ik met handschoenen, anders wil ik ook wel graag zonder rijden

ken ook iemand die met dit soort handschoenen dagelijks meerdere paarden rijden. Moet je wel even zoeken want er zit verschil in dikte tussen
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/werkkleding/overige-werkkleding/werkhandschoenen/kixx-beasty-blue-tuinhandschoenen-donkerblauw-10_1163809

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:37

Voor mij ook nooit meer iets anders als roeckl.
Heb nooit fijn met handschoenen gereden, maar toen de roeckl madrid gekocht en wil nooit meer anders.
Kost wat maar het is net een 2e huidje wat je draagt!
bij mij gaan ze ongeveer een jaar of iets langer mee, maar zodra ik bij de paarden kom trek ik ze aan, en pas weer uit als ik weg ga.
Ze gaan ongetwijfeld langer mee als je er wat zuiniger op bent dan ik :o
Zeker een aanrader!