Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hilary schreef:Hoe oud is ze?
Dat was mijn eerste gedachte; ik ken een pony die ook het halster niet om wilde, zij bleek flink aan het wisselen ze zijn en dus last van haar mond te hebben. Halster zat dan precies op de verkeerde plek. Hilary schreef:Nee, dan zal ze niet aan het wisselen zijnDat was mijn eerste gedachte; ik ken een pony die ook het halster niet om wilde, zij bleek flink aan het wisselen ze zijn en dus last van haar mond te hebben. Halster zat dan precies op de verkeerde plek.
Klinkt een beetje alsof ze iedereen in haar omgeving goed heeft opgevoed...
karuna schreef:Doe je ook leuke dingen met haar als het halster om moet of is halster omdoen meteen altijd werken of van de wei af oid?
Birgit01 schreef:Mijn merrie is een tijdje kopschuw geweest na het verwijderen van een teek op der ooglid. Met de volgende tip vd paardentandarts heb ik het toen kunnen oplossen ( niet in 1 dag hoor!, eerder een aantal weken); het halster 'open' in een emmer met wat biks leggen. Steekt ze der hoofd erin. Halster over der neus trekken en over der oren vastmaken terwijl ze het opeet. Zo kun je het in ieder geval aandoen en associeert ze het halster met iets positiefs. Na een tijdje konden we het weer gewoon aandoen. Nu was bij ons de reden wel duidelijk, wel vreemd als dit gedrag plotseling ontstaat.
Rietjee_xx schreef:Je hebt dus hetzelfde probleem als mij.... Alleen als mijne het halster af heeft, kan het een maand duren voordat ik der eindelijk weer te pakken heb! Dat beest van mij heeft zoveeel energie.... Niet normaaalll!!!!
Maar ik zou als ik jou was, dan gewoon een halster touwtje rustig om de nek heen leggen, want dan kan ze minder snel met de kont naar je toe.... En dan kan je het halster er voorzichtig om doen. En pas wanneer ze het goed gedaan heeft, een snoepje ofzo als beloning geven
Janinevv schreef:Rietjee_xx schreef:Je hebt dus hetzelfde probleem als mij.... Alleen als mijne het halster af heeft, kan het een maand duren voordat ik der eindelijk weer te pakken heb! Dat beest van mij heeft zoveeel energie.... Niet normaaalll!!!!
Maar ik zou als ik jou was, dan gewoon een halster touwtje rustig om de nek heen leggen, want dan kan ze minder snel met de kont naar je toe.... En dan kan je het halster er voorzichtig om doen. En pas wanneer ze het goed gedaan heeft, een snoepje ofzo als beloning geven
Wie weet reageert ze wel goed op een touw, en kan ik dat proberen gewoon voor het idee voor haar!
Ik sta niet op stal, maar zal shetlander ook wat mee te maken kunnen hebben?
MVasbo schreef:Toen ik mijn paard net had gekocht stond hij in een stal met een heel dominante merrie naast zich. Elke keer dat ik in de stal kwam ging ie keihard haar aangrepen en steigeren. Wij hebben toen gekozen om hem in een anderen stal te plaatsen, met schotten aan beide kanten, en vanaf die dag is er geen problem meer. Kan toch zijn dat er iets is met die Shetlander.