Betaalbare Stal/rijschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Betaalbare Stal/rijschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 09:50

Hallo allemaal!

Heeft iemand enig idee waar ik betaalbare stal/rijschoenen kan kopen in de buurt van Leiden?

Ik ken zelf eigenlijk alleen pas de deux en die vind ik erg duur (rond 150 euro), ik zou liever onder de 100 euro blijven.

Mijn eisen van de schoenen zijn dat ze niet van rubber zijn. Het moeten schoenen zijn waar ik wat meer steun in heb en dus ook wat langer op kan lopen zonder klachten. Wel wil ik er ook graag mee kunnen rijden. Ik combineer ze met chaps. Ik heb vrij smalle voeten, maat 40.

Heeft iemand enig idee waar ik dit soort schoenen kan vinden voor ongeveer 80-100 euro?

Ben benieuwd!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:56

maliejane schreef:
Hallo allemaal!

Heeft iemand enig idee waar ik betaalbare stal/rijschoenen kan kopen in de buurt van Leiden?

Ik ken zelf eigenlijk alleen pas de deux en die vind ik erg duur (rond 150 euro), ik zou liever onder de 100 euro blijven.

Mijn eisen van de schoenen zijn dat ze niet van rubber zijn. Het moeten schoenen zijn waar ik wat meer steun in heb en dus ook wat langer op kan lopen zonder klachten. Wel wil ik er ook graag mee kunnen rijden. Ik combineer ze met chaps. Ik heb vrij smalle voeten, maat 40.

Heeft iemand enig idee waar ik dit soort schoenen kan vinden voor ongeveer 80-100 euro?

Ben benieuwd!

Online bestellen? Eventueel bij een bedrijf waar je gratis kan retouren/ruilen?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 12:10

Citaat:
Online bestellen? Eventueel bij een bedrijf waar je gratis kan retouren/ruilen?

Met mijn smalle voeten is dat voor normale schoenen al best lastig inschatten ;) Passen in een winkel heeft daardoor toch mijn voorkeur... En er moet toch ergens een winkel zijn waar het iets betaalbaarder is? :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:11

ik zou eens informeren of er ergens een welkoop of boerenbont in de buurt zit, hebben ze ook vaak fijne schoenen voor op stal en outdoor activiteiten :)

liekensancho

Re: Betaalbare Stal/rijschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:13

als je mogelijkheid hebt naar rotterdam te reizen naar epplejeck oid?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:15

leeneliefje schreef:
ik zou eens informeren of er ergens een welkoop of boerenbont in de buurt zit, hebben ze ook vaak fijne schoenen voor op stal en outdoor activiteiten :)

Moet je wel de werkschoenen hebben, en niet de stalschoenen zelf.
Heb toen winterschoenen gekocht, en eerste paar ging na 1,5 maand kapot. Kan, misschien net de rotte appel gepakt. Nieuwe gekregen en dit gebeurde weer na 1,5 maand. Ik deed er niks geks mee, alleen waar ze voor gemaakt waren, namelijk aandoen op stal. Dus met uitmesten, longeren en dat soort klusjes. Kreeg ik later ook te horen dat ik dat minder moest doen :+.

Wat er stuk was; ik kreeg natte voeten, ondanks dat ze waterdicht waren, en telkens zat een gat in mijn schoen op de zelfde plek.

Heb je geen EJ of Divoza in de buurt? Die hebben veel soorten en merken met veel verschillende prijzen!

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:19

Ik vind die van de Decathlon prima! Zeker niet duur, lopen fijn en gaan lang mee.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:22

Ess_Ramona schreef:
Heb toen winterschoenen gekocht, en eerste paar ging na 1,5 maand kapot. Kan, misschien net de rotte appel gepakt. Nieuwe gekregen en dit gebeurde weer na 1,5 maand. Ik deed er niks geks mee, alleen waar ze voor gemaakt waren, namelijk aandoen op stal. Dus met uitmesten, longeren en dat soort klusjes. Kreeg ik later ook te horen dat ik dat minder moest doen :+.

Wat er stuk was; ik kreeg natte voeten, ondanks dat ze waterdicht waren, en telkens zat een gat in mijn schoen op de zelfde plek.

Had jij deze van de welkoop?
Afbeelding

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:22

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:24

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:29

Ik heb wel deze schoenen gehad,
Afbeelding[/img]

maar had hetzelfde wat jij zei: snel kapot, bij meerdere paren.
daarna deze gehad
Afbeelding

maar ook die hadden geen lang leven. Nu heb ik ze (bij het gebrek aan paarden) niet aan met paardrijden, maar ik werk op een boerderij, dus ook veel in de weer met zuren (uitmesten). Beide schoenen zijn slank, vrouwelijk, kan mee gereden worden (collega rijdt er wel mee) en een S3 schoen, maar ik kan ze iedereen afraden. Op een of andere manier gaan de mannen werkschoenen veel langer mee....

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 12:36

De dichtsbijzijnde Divoza is zo te zien in Zoetermeer, dus dat is voor mij nog aardig stukje met OV (ongeveer 1.5 uur). Decathlon is denk dichstbijzijnde Amsterdam Arena dus ook ongeveer een uur met OV. En Epplejeck zit dichtsbijzijnde in Den Haag wat op zich beter te doen is met Ov (denk 3 kwartier)

Een welkoop zit wel echt bij mij om de hoek, maar als ik dit dan over de kwaliteit hoor denk ik dat ik beter iets meer kan uitgeven/iets verder kan reizen. De prijzen op decathlon en divoza zien er inderdaad wel intressant uit.

Bedankt voor de tips tot zover! Ik ga kijken of ik binnenkort een keertje tijd heb om bij één van deze winkels te kijken. Ik heb in ieder geval de mazzel met mijn gratis studenten OV, dus tijd is meer het probleem O:)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:50

Ik gebruik oude timberlands als stalschoenen, en dat bevalt zover heel erg goed. Een stalgenoot gebruikt ze ook om mee te rijden, en ook dat bevalt goed in combinatie met chaps. Het ziet er niet super mooi uit, maar de schoenen zijn super comfortabel en goed bestand tegen alles op stal (ze zijn waterdicht). Je kunt ze tweedehands op marktplaats vinden, zo goed als nieuw voor zo'n 30-80 euro.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:54

Ik ben echt heeeeeeeeeel tevreden over de stalschoenen van de Decathlon, zie onderstaande link.
http://www.decathlon.nl/boots-sentier-t ... 65898.html

Ik heb deze ondertussen 4 jaar, ik zou er nog mee kunnen slapen. Ze passen zich helemaal perfect aan naar je voet en lopen daarna als een tweede huid. Er zit helaas geen stalen neus in, maar dat is voor mij nooit een probleem geweest. Kwaliteit en prijs is uitermate goed.

Edit: Zeer geschikt voor smalle voeten! Sluiten goed aan

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:00

ik heb pro rider, goed en heel geschikt.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:13

Ik ben twee jaar geleden toch voor de Ariatschoenen gegaan. Goede pasvorm, waterdichte versie genomen en inderdaad duur. Maar bij een leuke actie, 3 voor 2, (bij EJ) viel het toch wel mee. En het zitcomfort is geweldig en 1 paar schoenen voor rommelen op stal en opstappen en wegrijden, heerlijk. Regelmatig even onderhouden met leershampoo en ze zien er weer uit als nieuw.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:15

Als stalschoenen ik heb van die dubarry-lookalikes van de anwb. ook super fijn! Heb ik al jaren en zijn nog steeds 100% waterdicht. In de winter mega warme voetjes :) In de zomer zijn ze wel te heet en draag ik jodpuhrs, nu moet ik wel zeggen dat ik heel verwend op een pensionstal sta waar ik geen klusjes hoef te doen... dus ik weet niet hoe die laarzen blijven met stallen uitmesten e.d zijn ze niet voor gemaakt denk ik.. :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:19

Ik heb van Mondoni Dover jodphur. Heb ze nu een ruim jaar en zijn nog mooi, laat 1 stikseltje los van lusje aan de achterkant maar niet storend.
Heb ook smalle voeten en heb in deze goede aansluiting.
Hoewel met lang lopen/staan krijg ik lichtelijk last van mijn rug en voeten. Maar dat heb ik op elke schoen/laars/klomp/whatever.

Dewi_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:26

Ik ben zelf fan van mountain horse.

Ik zou in een winkel passen, als je dan een fijne schoen gevonden hebt, online kijken waar het het meest betaalbaar is.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:34

De hypo (epplejeck) zit in den haag, is prima te doen vanuit leiden lijkt me? Heb ik ook een keer gedaan met het ov, is prima te bereiken! :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:50

Bedankt voor alle reacties! Ik ben vrijdagavond met mijn ouders naar de decathlon geweest (zij hadden zelf ook wat sportartikelen nodig) en ben daar geslaagd voor betaalbare, goed zittenden smalle stalschoen. Heb ze vandaag voor het eerst aangehad naar stal en ze bevallen prima!

Dus bedankt voor alle tips! En nu hopen dat ik er een aantal jaar plezier van heb ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:53

Hier ook een mountain horse drager, ben nu aan m'n derde paar bezig en ik heb ook twee 'neppers' gehad. Heerlijke schoenen! Stevig, echt leder, waterdicht en niet zulke enorm lompe schoenen, geschikt om je paard uit 't weiland te vissen en daarna zonder schoenenwissel er zo op te stappen! :D

edit; oh, net te laat :+

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:59

Toch bedankt ;) misschien voor het volgende paar :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:18

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:41

Als je volgende keer nog wat voor paardrijden zoekt nabij Leiden, kan je ook altijd kijken bij ton van bemmelen in hazerswoude-rijndijk (niet de winkel bij de rijneke boulevard). Hebben ook uitgebreid assortiment voor ruiters. Soms kan je voor simpele dingen ook slagen bij ruitershop de bles in Leiden, zijstraat van de haagweg.
In noordwijkerhout heb je ook nog de hano, daar hebben ze ook een klein hoekje met paarden spullen.