Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoe_97 schreef:borstbeschermers geven vaak lelijke wonden, dus dat zou ik niet doen.
Kan je op de deken geen hele zachte fleece of wol naaien op de schuurplekken?
CK88 schreef:En er niks op smeren! Dan komt er geen korstvorming en heelt het inderdaad niet!
Janine1990 schreef:Een borstbeschermer gaat ook over de schoft. Die er tijdelijk tussen? Glijd de deken wat makkelijker over het plek.
Weet niet hoe je stal is, maar als het binnen is, kan je je paard ook gewoon even korte perioden de deken af doen. Vaseline er op en lekker even in laten trekken. Tenzij het echt een open plek is natuurlijk.
CK88 schreef:http://Www.uhg-shop.nl heeft wel waterdichte dekens waarbij de schoft vrij ligt, wel super duur.
Janine1990 schreef:Zoe_97 schreef:borstbeschermers geven vaak lelijke wonden, dus dat zou ik niet doen.
Kan je op de deken geen hele zachte fleece of wol naaien op de schuurplekken?
Wauw, je hebt er ervaring mee?
Lijkt me niet...![]()
Stalgenootje gebruikt al meer dan 2 jaar een bb en ze heeft er nooit een wondje van gezien...
Maar zoals met alles wat je op je paard gooit, gewoon af en toe er even afhalen en poetsen, is wel zo verstandig. Als je dat niet doet, vraag je om problemen. Paard gaat rollen, er komt wat zand bij in, gaat schuren, dan heb je snel genoeg wondjes. Daar heb je niet eens een borstbeschermer mee nodig.
Zoe_97 schreef:Nauw nauw, rustiger mag ok wel. Ik heb in mijn ogeving al vaak gezien dat die ondingen meer slecht doen dan goed.
FriesWytske schreef:Borstbeschermer komt er hier nooit meer op. Geeft hele rare wonden. En ja, Janine1990, ik heb daar ervaring mee.
Gewoon toch de deken afdoen. En voorlopig ook geen zadel opdoen. Geef het de tijd om te helen. Als je er nu een deken of iets anders overheen doet, gaat het alleen maar meer broeien.
tamary schreef:Honingzalf erop, andere deken (was al om andere reden onderweg) en zo genezen (pony 24/7 buiten, dus deken altijd op buiten klein uurtje als ik er was), maar mijn vervangende deken heeft van die blokjes naast de schoft en drukt dus veel minder daar, verschil was kennelijk genoeg. Overweeg in elk geval om een lichtere deken op te doen (mits gladde voering), want gewicht van de deken heeft nu zeker ook invloed.
Princesj schreef:tamary schreef:Honingzalf erop, andere deken (was al om andere reden onderweg) en zo genezen (pony 24/7 buiten, dus deken altijd op buiten klein uurtje als ik er was), maar mijn vervangende deken heeft van die blokjes naast de schoft en drukt dus veel minder daar, verschil was kennelijk genoeg. Overweeg in elk geval om een lichtere deken op te doen (mits gladde voering), want gewicht van de deken heeft nu zeker ook invloed.
Welk merk deken zou jij adviseren?