Bucas stuk, garantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 19:41

Helaas mijn Bucas deken besloot vandaag samen met paard dat de borstsluiting niet oke was..
Of het een fabricatie fout is geen idee.. Maar het lijkt me niet dat de deken zo gemakkelijk stuk moet gaan en dan zeker niet zo netjes bij de stiksels los..

Ik heb er fotos van gemaakt en Bucas al gemaild maar voor mijn gevoel duurt het zolang.. Ik weet het moet geduld hebben maar toch benieuwd of er meerdere mensen hiermee waren en hoe het bij hun is afgelopen.
Ik ben verder super tevreden met de deken maarja ik wil hem wel graag heel houden aangezien het een super dure deken is. 2 stalgenoten hebben dezelfde deken maar dit probleem hebben hun nog nooit gehad ..

Ik heb nog het aanschaf bewijs en garantie bewijs boekje. Afgelopen december aangeschaft dus de garantie zou er nog op moeten zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus iemand?

RianneH

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:51

Lijkt me een productiefout. Waar heb je hem gekocht?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:31

Helaas denk Bucas er anders over .. Zij denken dat het een ongeluk was. Kreeg net mailtje terug. Ben er toch beetje over door gegaan. Met dat een ander paard in de kudde, die even veel speelt en dezelfde deken heeft, dit niet heeft en dat het wel vrij netjes is afgescheurd met de stiksel..

Heb hem toen aangeschaft bij agradi

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:36

Ik zou contact opnemen met Agradi zelf, ze waren bij mijn Rhino deken heel schappelijk en behulpzaam.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:37

MisticRider schreef:
Ik zou contact opnemen met Agradi zelf, ze waren bij mijn Rhino deken heel schappelijk en behulpzaam.

Zouden zij mij dan niet doorsturen naar Bucas? Hoe neem ik het beste contact op met ze hierover? Ook via de mail?
Sorry voor de vragen.. Ben nog beetje in shock. Vind het ontzettend zonde.. Zo'n goede deken

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:59

Inderdaad even via Agradi proberen, dat is sowieso de gebruikelijke gang van zaken. Mocht je er niet uitkomen kan de schoenmaker hem misschien nog vaststikken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:02

Voor 3 euro heeft de schoenmaker hem oerdegelijk vast gestikt en heb je hem direct terug. Ik geloof dat ik voor die paar euro niet eens ging proberen het vergoed te krijgen, omdat je dan die deken terug moet sturen en hem voorlopig wel even kwijt bent.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:06

hier ook een bucas die na een maand gebruik al stuk was :( alleen bij mij was het een naad in de deken die los liet.. bucas zelf gaf mij geen garantie, maar heb het gelukkig zelf kunnen laten repareren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:10

Verkoper is degene die problemen moet oplossen.
Jij hebt nl niets met de fabrikant te maken.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:11

In principe moet je inderdaad gewoon bij de leverancier van de deken zijn. In jouw geval is dat dus bij Agradi. Agradi moet vervolgens weer bij Bucas aankloppen.

Ik had vorig jaar maart een singel met elastiek bij een lokale ruiterwinkel hier in Nordhorn gekocht. Singel was van het merk HKM (waarvan de fabriek hier in het naburige dorp zit). Eind augustus verwonderde ik me af en toe al over (het gebrek aan) de dikte in het midden van de singel maar er verder niet bij nagedacht tot ik begin september mijn paard wilde aansingelen en ik de stoten van de singel in mijn hand had en de singel aan de andere kant van mijn zadel bungelde :? Het stiksel van het elastiek was op beide stoten losgescheurd.
Ik ben geen type die mijn paard altijd snoerstrak aansingelt. In tegendeel mijn zadel ligt te goed waardoor ik regelmatig met een iets te losse singel rijd :o
In ieder geval ben ik met die singel naar de winkel geweest en ze het probleem voorgelegd. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik de aankoopbon niet meer had maar dat ik 'm in maart had gekocht en dat ik vind dat een singel niet zo snel kapot mocht gaan. Ook benadrukt dat ik niet persé mijn geld terug wilde hebben maar dat ik mijzelf kon voorstellen dat HKM wel de singel zou willen onderzoeken of het een productiefout was.
De verkoopster kon echter in hun computer zien wanneer ik de singel gekocht had en heeft het hele zaakje naar HKM gestuurd. Een paar weken later kreeg ik een telefoontje dat HKM had toegezegd dat ik mijn geld terug kreeg maar van de winkel kreeg ik een tegoedbon ter waarde van de singel. Geen probleem, kan ik ook meeleven. Koop regelmatig wat bij ze :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 07:36

Dankjullie voor de antwoorden!

Het hangt er voor mij ook af wat agradi wil gaan doen. Ik wil hem goed goed vast gemaakt als hij niet onder de garantie valt volgens agradi en dan wil ik er misschien wel een extra sluiting op. Want stel het is wel mijn paard die hem los heeft gekregen. Wat ik toch wel al wonderlijk vind.. Maar goed.
Ik hoop dat onze schoenmaker hier in Purmerend daaraan doet, zou wel fijn zijn :j

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:53

Freggle_Edge schreef:
Voor 3 euro heeft de schoenmaker hem oerdegelijk vast gestikt en heb je hem direct terug. Ik geloof dat ik voor die paar euro niet eens ging proberen het vergoed te krijgen, omdat je dan die deken terug moet sturen en hem voorlopig wel even kwijt bent.

Dit is precies wat ik ook wilde zeggen! De stof is helemaal heel en de sluiting ook, alleen het stiksel heeft los gelaten. Is zo gemaakt door schoenmaker of paardensportzaak.
Laatst bijgewerkt door Prince op 19-02-16 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:54

Hopelijk heb je inderdaad garantie! Hoe oud is de deken?
Het goede nieuws is dat het zo te repareren is, ik zou dat ook kunnen, maar een schoenmaker of kledingreparatie in de buurt is waarschijnlijk handiger.
Die vinden het overigens misschien wel prettig als de deken gewassen is := je wil niet weten wat een lucht eraf komt als je een vieze deken repareert.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:57

Ik zou hier niet eens achteraan gaan. Dit is zo weer vast te stikken. Zonde van ieders tijd en energie.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 08:23

De stof is niet compleet heel want ook het klittenband is doorgescheurd een stukje. Ik wil weten of dit een fabricatie fout is want voor het geld wat we ervoor betaald hebben waren we en zijn we flink tevreden maar als dit dus zo snel te slopen is dan gaan wij waarschijnlijk in vervolg niet meer voor een bucas.. Zonde van het geld namelijk dan.
Is de 1e deken in zijn leven die hij 'sloopt'.

Ik heb de deken nog niet eens 2 weken geleden laten reinigen omdat k een goorbak heb.. Ga hem helaas niet nog een keer laten reinigen want paardlief had allergische reactie op het bucas wasmiddel blijkbaar.. Onder de bultjes van irritatie. Dus opnieuw laten wassen.. Spijt me zeer maar doe ik niet. Plus ben bang dat hij dan snel verwassen raakt en niet meer waterdicht is.

Ik heb hem december afgelopen jaar aangeschaft. Deken is net 2 maandjes oud dus.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:40

Dan moet je inderdaad hopen op garantie, soms zijn ze heel soepel en krijg je zelfs een nieuwe deken.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:56

Ik heb ooit een Bucas deken gehad waarbij de stof losliet op de rand van de hals. Waar het een beetje bol staat zeg maar. Toen ben ik ook teruggegaan naar de winkel. Het duurde even maar uiteindelijk kreeg ik een nieuwe

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:07

Kan het zijn dat jou paard ergens aan is blijven haken met de sluiting en deze hierdoor van de stof getrokken is? Het is namelijk heel goed mogelijk dat hierdoor alleen de stiksels van de bevestiging kapot gegaan is. En ja, de stof van de deken kan daarbij helemaal intact zijn.

Ik heb zelf ook zo'n "wonderkind" op stal welke alle 3 buiksingels van haar horseware deken af had liggen. Deze waren er ook echt helemaal af en lagen los in de wei. De deken zelf was echt niks aan te zien. Alle singels waren op de stiksels afgescheurd.

Als je niet beter wist zou je zeggen; ze heeft ze gewoon stiekem los getornt :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 09:38

Compleet nieuwe deken is natuurlijk altijd leuk, maar met een simpele oplossing ben ik al blij

Blijven haken .. Eigenlijk niet. Paddock is zo veilig als mogelijk gemaakt omdat we ook wonden ect willen voorkomen.
En op deze sluiting (die los is gekomen) klap je zegmaar een flap en dan doe je het klittenband vast. Dus dan zou je toch denken dat als je blijft haken die flap scheurt.

Binnen een werkdag zou ik antwoord krijgen van Agradi volgens de automatische mail.. Gok dus vandaag aangezien het gister laat was.
Hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen. Ondertussen staat paard onder een reserve deken.. Die eigenlijk te koop stond omdat k dacht ze niet meer nodig te hebben zucht :(

EDIT: foto toegevoegd van hoe de deken normaal gesproken zit en dan zie je de borstsluiting niet zitten door de flap zegmaar
Afbeelding

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:43

Agradi vind ik zelf altijd behoorlijk schappelijk met deze dingen. Vaak krijg je een nieuwe opgestuurd of laten ze het spul repareren. Even afwachten wat ze zeggen en anders inderdaad even vast laten stikken bij de schoenmaker.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 15:14

Heb antwoord :)
Geen nieuwe deken, had ik ook niet verwacht, maar wel een nette oplossing! Snap niet helemaal wat ze bedoelen met label in de deken want die zit er niet zo ver ik weet maar erg netjes. Misschien vanmiddag even met mijn moeder naar de schoenmaker of deze het kan maken :j
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-02-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangezien privé communicatie niet op bokt geplaatst mag worden heb ik deze verwijderd.

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:29

goh had ik maar eerder over Bucas gelezen hier.

Citaat:
hier ook een bucas die na een maand gebruik al stuk was :( alleen bij mij was het een naad in de deken die los liet.. bucas zelf gaf mij geen garantie, maar heb het gelukkig zelf kunnen laten repareren.

Ik repareer niets zelf als er op de deken 2 jaar garantie gegeven wordt. Maar wat houdt garantie tegenwoordig nog in voor dekens van rond de 200 euro? NIETS.
Bij mijn paard een Bucas Turn Out deken die losliet op de stiksel aan de voorzijde bij de flap. Hierdoor scheurde de binnenvoering op het stiksel. Antwoord Bucas: "This fault is not a manufacturing problem. The horse is rubbing off something and has managed to cut through the fabric and the stitching. We can send a repair kit if that will help."

En zo wordt je afgescheept. Wat doe ik? Ik ga de discussie aan met Bucas en de verkopende webshop Hypostore. Eens kijken waar de klant recht op heeft.
Afbeelding

Afbeelding

xLeoniee
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:33

Ik heb een nieuwe gekregen. Fotos opgestuurd en ze deden er niet moeilijk over. Bij mij liet de naad van de borstflap los binnen 2 dagen en het was een fabrieksfout zeiden ze.

Edit: ik had hem besteld bij agradi
⚠️ xLeoniee kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 17:08

Agradi doet veel makkelijker over oplossen, dat is mij ook opgevallen. Agradi wou de reparatie kosten voor mij vergoeden

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:49

Citaat:
Ik heb een nieuwe gekregen. Fotos opgestuurd en ze deden er niet moeilijk over. Bij mij liet de naad van de borstflap los binnen 2 dagen en het was een fabrieksfout zeiden ze.

Edit: ik had hem besteld bij agradi

Ik vermoed dat Agradi dit doet want Hypostore stuurt de klacht naar Bucas. Doen zelf weinig moeite. Inderdaad is het bij mijn deken ook een fabrieksfout. Wel 2! Heb er vandaag nog eentje ontdekt. De bovenflap voor aanzet van de hals ligt ook open.
Afbeelding

Beter is dit soort ellende voorkomen en niet meer voor een Bucas kiezen. Dat is in mijn optiek het beste!