transportbeschermers of bandages of niks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

famkehorses

transportbeschermers of bandages of niks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 09:44

Ik ga binnenkort met men pony met de trailer weg.
Maar wat kan ik beter gebruiken als bescherming?
Laatst bijgewerkt door famkehorses op 17-02-16 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:45

Ik zou voor de transportbeschermers gaan, die zijn er voor gemaakt om in de trailer gebruikt te worden. :)

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:46

Transport beschermers. Bandages geven niet vele bescherming en houden veel warmte vast. Doe de beschermers wel zo kort mogelijk om.

famkehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 09:48

Selientje schreef:
Transport beschermers. Bandages geven niet vele bescherming en houden veel warmte vast. Doe de beschermers wel zo kort mogelijk om.

Iemand heeft me ook wel eens verteld om helemaal niks te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:52

Ik heb nooit wat om bij geen enkel van mijn paarden. Ze hebben er nog nooit wat aan overgehouden ;)

De enige waar ik wel wat om had kreeg peesbeschermers om zn voorbenen, dit omdat hij regelmatig over de stang aan de voorkant klom, en ik op die manier toch zijn benen wat kon beschermen zonder extra gevaar op te leveren (transportbeschermers kunnen vast komen te zitten bij het terug schuiven e.d., als bandages los komen of ergens achter blijven haken heb je ook een probleem, plus dat het beiden geen stevigheid biedt wat ik juist wel wilde).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Re: transportbeschermers of bandages..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:53

Ik doe ook nooit wat om de benen. Teveel paarden van de klep zien klappen omdat een beschermer niet meer 100 procent zat.

conejo

Re: transportbeschermers of bandages of niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:09

Hier eigenlijk ook niks om alleen toen ik naar de keurig ging. Pony heeft 4 witte benen en deed dan transport beschermers om om ze wit te houden. Terugweg vaak niks om dan

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:11

famkehorses schreef:
Selientje schreef:

Iemand heeft me ook wel eens verteld om helemaal niks te doen..

Helemaal niks is ook beter maar als je het toch wil doen dan transportbeschermers

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:17

Bandages met onderlap, paarden lopen als gekke met die transportbeschermers wat meer schade kan opleveren doordat ze zo gek doen.

Ik doe niets om ook bij een lange reis van 1,5 uur niet. En als ik het wel zou doen dan bandage met onderlap.

Las net dat iemand zegt dat een bandage warm wordt, wat denk je van de transportbeschermers? Die zijn nog warmer doordat ze zo dik zijn.

Als je weet dat je paard rustig op de trailer staat dan zal ik niets om doen als ik jou was.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:19

Ik heb vaak rijbeschermers om. Ik ga dan naar les en scheelt me op het terrein weer.
Hij staat wel rustig op de trailer, als ik wedstrijd heb doe ik niks om.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:29

Ik zou stampende en onrustige paarden zeker wel wat om doen, heb er te vaak gezien die zich open trapten. Maar denk ook aan als ze hun evenwicht verliezen, hoe rustig je chauffeur ook rijdt, er kan altijd door omliggende verkeer een nood handeling nodig zijn.
Daarbij de opmerking ongeluk op de klep omdat een beschermer niet meer goed zat; je gaat toch door het deurtje eerst om alles te controleren waarna de klep omlaag gaat en je gaat afladen? Verder gewoon op midden klep er af en niks aan de hand.
Ik vind juist het elastiek van peesbeschermers niks op trailer, aangezien ze meestal vrij stil staan en dat stiek dan strak kan gaan zitten door benen die eat opzwellen. Los om doen haal je het hele effe r weer weg van je beschermer en dus weer gevaar door het genoemde afzakken etc. Daarbij kunnen ze ook met peesbeschermers aan de voorstang blijven hangen als ze klimmen
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 17-02-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:34

Sinds mijn oudje ooit met uitladen naast de trailerklep is gaan staan en daarmee haar achterbeen open heeft gehaald, doe ik standaart transportbeschermers om. Die dingen zijn niet overdreven duur en kunnen veel ellende tegen gaan. Ja, in het begin lopen ze heel maf, maar dat wend heel snel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:03

PP -> TAO

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:28

Ik doe nooit wat om bij mijn pony, maar die is wel braaf op de trailer. Als een paard onrustig is op de trailer zou ik transportbeschermers gebruiken. Geen bandages in elk geval (weinig bescherming en wordt heel warm).

famkehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:02

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:04

ik gebruik geen beenbescherming bij haar, wel een deken
ze is nog wel eens geneigd om klein stukje onder de stang te gaan en heb liever een scheur in d'r deken dan in d'r huid

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:05

Ik gebruik tegenwoordig BR pro max (harde 3-in-1 beschermers) met springschoenen. Heb een hekel aan transportbeschermer, zorgen vaak voor meer paniek dan bescherming en transportbandages aandoen is thuis hartstikke leuk en zo klaar maar op vreemd terrein altijd weer een uitdaging. Daarbij vind ik een harde schaal niet overbodig als ze toch onverhoopt een keer langs de klep schieten.

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:12

Wij gebruiken nooit iets, juist als we wat verdere rit voor de boeg hebben doen we een staartbeschermer aan tegen het schuren :) Onze paarden gaan zij wel altijd heel rustig in de trailer, als die van jou wat heviger is en je voelt je er beter bij kan je altijd transportbeschermers aan doen :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 06:34

Mijn transportbeschermers verschuiven echt niet. Je moet wel goede hebben, niet van die zachte ,vormeloze dingen.
Maar sinds ze braaf te laden is,doe ik niets meer om.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 06:47

Niets.
Ook niet op een reis van 3 uur.

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:38

Ik doe ook niks om de benen in de trailer. Hij staat er rustig op. Kan hem goed recht achteruit sturen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:40

Ik gebruik altijd beenbeschermers. Of het een rit is van 5 minuten of 3 uur, maakt niets uit.
Goede stevige van Bucas. Passen prima.
Bij mijn vorige paard had ik ze altijd nodig. Bij het laden en lossen had die gauw de neiging om via de zijkant de klep op of af te lopen.
Weinig last gehad met te warme benen in de zomer.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:30

Ik doe altijd peesbeschermers voor en achter om. Paarden met hoefijzers zet ik altijd met beenbeschermers om op de trailer. Een keer meegemaakt dat mijn paard bijna zijn pees had doorgesneden met zijn eigen hoefijzer. Had gelukkig peesbeschermers om anders was het anders afgelopen....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:47

Ik gebruik ook niets. Als het paard rustig staat, zou ik niks omdoen.

Jaren geleden heb ik transportbeschermers gebruikt, maar mijn paard is niks gewend om zijn benen, dus dit zorgde voor extra stress bij hem (gevolg: onrustig op de trailer en beschermers kapot getrokken en nog meer paniek = leren we ook weer van). Dus als het paard niks gewend is en je wilt wel wat gebruiken, wel oefenen en kijken hoe hij reageert op beschermers om zijn benen.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:26

Mijn paard stond niet vaak op de trailer maar als wel nooit belachelijk lange stukken (niet langer dan een uur zeg maar), dan had ze niks om.
Na de verkoop toen ze mee ging met de kopers dus hadden hun wel transportbeschermers om..
Ja ik vind het eigenlijk een beetje onzin, ze was zenuwachtig op de trailer maar er is nog nooit wat gebeurd ofzo..
Ik had financieel ook niet echt bakken vol met geld dus kocht dan liever een nieuwe deken dan transportbeschermers.