Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Glossy227 schreef:Geen idee hoe een bodyprotector zit.
Maar een val ziet er altijd erger uit dan het is en het zal echt niet elke week gaan gebeuren.
Ik zou me er niet zo druk om maken, en als je er iets aan wilt doen laat haar dan een val les volgen zodat ze kan leren hoe ze moet vallen als ze valt, al is het over het algemeen een automatische reactie om goed te vallen
zelmago4it schreef:Ik ben zelf niet zo voor de bodyprotectors eerlijk gezegd.. Ze werken als ze in een hindernis valt oid, maar in de meeste gevallen kan je 'beter' vallen zonder iets aan. Ik zou ook niet gelijk na deze val je dochter aankleden met zulke dingen. Zo uit je naar haar toe je eigen angst, waardoor zij ook sneller bang word en er eerder gevaarlijke situaties ontstaan.
Vooral niet je eigen angst op haar over brengen, en probeer hier aan te werken. Misschien tijdens dat zij les heeft is het mogelijk dat iemand jou helpt met je angst. Als jij zekerder van je zelf bent, en beter weet waar je dochter mee bezig is zal je je dochter er zeker ook mee helpen.
Prutsmuts schreef:zelmago4it schreef:Ik ben zelf niet zo voor de bodyprotectors eerlijk gezegd.. Ze werken als ze in een hindernis valt oid, maar in de meeste gevallen kan je 'beter' vallen zonder iets aan. Ik zou ook niet gelijk na deze val je dochter aankleden met zulke dingen. Zo uit je naar haar toe je eigen angst, waardoor zij ook sneller bang word en er eerder gevaarlijke situaties ontstaan.
Vooral niet je eigen angst op haar over brengen, en probeer hier aan te werken. Misschien tijdens dat zij les heeft is het mogelijk dat iemand jou helpt met je angst. Als jij zekerder van je zelf bent, en beter weet waar je dochter mee bezig is zal je je dochter er zeker ook mee helpen.
Het is natuurlijk niet alleen ter bescherming van de val zelf maar ook tegen een eventuele impact van het paard zelf. Door bijvoorbeeld een paard dat je raakt met een hoef of zelfs bovenop je valt. Dan geeft een BP toch echt wel een erg grote bescherming voor je organen.
En dat vallen; hoort er helaas bij en vaak doet het de ouders meer pijn dan de kids;-)
... Jammer genoeg was er toen nog niet veel keuze en is het een giga onding geworden.
Prutsmuts schreef:Paarden gaan vrijwel nooit bovenop je staan??? Niet moedwillig nee, maar het gebeurt wel degelijk en vaker dan je denkt.
Loop eens een weekje mee op de SEH...
Ik was ook nogal van de oude " hadden wij vroeger ook niet " stempel maar na het een en ander gezien te hebben bij ons op de SEH is er bij mij een knop om gegaan.
Alleen bij moeilijke paarden, springpaarden, jonge paarden?? De meeste ongelukken gebeuren met de " doet ie anders nooit " paarden.
Maar goed , ieder zijn mening maar voor mijn dochtertje wel een BP. Better safe than sorry...
laraxXxemma schreef:Prutsmuts schreef:Paarden gaan vrijwel nooit bovenop je staan??? Niet moedwillig nee, maar het gebeurt wel degelijk en vaker dan je denkt.
Loop eens een weekje mee op de SEH...
Ik was ook nogal van de oude " hadden wij vroeger ook niet " stempel maar na het een en ander gezien te hebben bij ons op de SEH is er bij mij een knop om gegaan.
Alleen bij moeilijke paarden, springpaarden, jonge paarden?? De meeste ongelukken gebeuren met de " doet ie anders nooit " paarden.
Maar goed , ieder zijn mening maar voor mijn dochtertje wel een BP. Better safe than sorry...
Ik snap je punt heel goed, maar op de SEH zie je natuurlijk ook alleen maar de ergere kant, mensen die direct hulp nodig hebben. Mensen die vallen en er wat blauwe plekken aan over houden (die er meer zijn dan SEH patiënten) zie je daar natuurlijk niet..
Prutsmuts schreef:zelmago4it schreef:Ik ben zelf niet zo voor de bodyprotectors eerlijk gezegd.. Ze werken als ze in een hindernis valt oid, maar in de meeste gevallen kan je 'beter' vallen zonder iets aan. Ik zou ook niet gelijk na deze val je dochter aankleden met zulke dingen. Zo uit je naar haar toe je eigen angst, waardoor zij ook sneller bang word en er eerder gevaarlijke situaties ontstaan.
Het is natuurlijk niet alleen ter bescherming van de val zelf maar ook tegen een eventuele impact van het paard zelf. Door bijvoorbeeld een paard dat je raakt met een hoef of zelfs bovenop je valt. Dan geeft een BP toch echt wel een erg grote bescherming voor je organen.
Zenaa; een bodyprotector is enorm wennen. Er zijn veel verschillende en de juiste vinden is echt passen, passen, passen. Lichamen zijn zo verschillend en dus is het even een zoektocht de passende bij jouw lichaam te vinden.
Mijn dochtertje ( 3 jaar ) heeft er ook een. Was flink zoeken, de ene te lang, de ander te ruim, weer een ander te stug. Maar nu heeft ze er een die als gegoten zit, eerste keer even wennen maar nu trekt ze hem zelf aan.
En dat vallen; hoort er helaas bij en vaak doet het de ouders meer pijn dan de kids;-)
Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd wat je heel simpel had kunnen voorkomen.