Dorine92 schreef:Als de pony vóór zn achtste levensjaar als E wordt gemeten dan is hij E. Als ie echter tot zn achtste levensjaar als D wordt "ingemeten" (oftewel meter wordt omgekocht) dan is hij een D, ook al komt dat door trucage met te korte hoeven, voorbenen in kuiltje zetten, eerst 3 uur rijden zodat hij helemaal ingezakt staat enz enz.
Zo zijn er superveel pony's die véél groter zijn alsnog ingedeeld in categorie D, en lopen er bij de E pony's ook heus wel paarden tussen. Ook zullen er ongetwijfeld paarden zijn die eigenlijk E zijn, maar waarvan ze de hoeven heel lang hebben laten groeien, super dunne versleten ijzers onder hebben gezet zodat er een cm bij wordt geteld, of die ze keihard hebben laten schrikken waardoor hij zich groot maakt, of met de voorbenen op een hobbel gezet enz.
En naar mijn weten wordt dat na het achtste levensjaar vrijwel nooit nagemeten. Anders waren er al een hele hoop pony's en paarden van categorie gewisseld
Maarja vóór het achtste levensjaar ben je de sjaak en heb je pech.
Volgens mij kan je de categorie na het achtste levensjaar ook niet meer wijzigen (dus je kan eentje die "ingemeten" is als D, maar eigenlijk E is, volgens mij na zijn achtste niet meer als E laten registreren). Vraag me wel af wat er dan gebeurt als ie bij nameting toch in een andere categorie zit dan waarin hij geregistreerd staat
Dit is absoluut geen waar. Als jij een 'D' Pony hebt en om wat voor reden ook (ofwel door trucage ofwel dat hij toch nog doorgroeit) is het toch nog een E na zijn 8ste levensjaar, als ze je hier op gaan controleren of je laat hem zelf officieel na meten zal hij daarna altijd doorgaan als een E pony. punt is alleen dat er te weinig nagemeten word, en mensen het beter vinden dat de pony een D is.
Als ze je dan toch pakken op verkeerd ingemeten ben je echt de sjaak.