Chasey schreef:Een paard op de manege deed dit ook. Ik heb het heel rustig weer opgebouwd.
Ik liet mijn hand over de billen glijden naar zijn achterbenen en uiteindelijk sok. Dat vond hij allemaal prima, maar een voetje geven dat wou meneer echt niet. En dus ook zo'n trap van 'niet aan komen!'
Toen ben ik stap voor stap te werk gegaan, eerst sok pakken en voetje vragen. Tilde hij hem een milimeter op prees ik hem de hemel in. En weer een stapje verder. Vragen, lichtelijk zijn sok wat proberen op te tillen en weer hemel in prijzen als hij voet maar iets omhoog deed. Dus niet omdat hij wou trappen, maar gewoon omdat ik het hem vroeg. En ben net zolang door gegaan dat ik zijn voet echt mocht pakken. En gewoon eerst pakken. Eerst helemaal niet krabben. En dan stukje bij beetje.
Bij dit paard snapte hij gewoon niet wat je van hem wou. Dus had hij echt zoiets 'zit niet aan mijn been, is nergens voor nodig, ophoepelen!'
Maar door rustig steeds stap voor stap te vragen en flink belonen viel het kwartje en merkte hij dat het ook niet vervelend was. En pas later ging ik uitkrabben toen ik de voet gewoon rustig kon pakken en zelf weer kon neer zetten.
Dat zou je kunnen proberen, van begin weer opbouwen?
En kijk even of er niet een zweer in de hoef zit, dat het gewoon pijn doet als je er aan zit. Als pijn uitgesloten is moet ze weer vertrouwen winnen, en dat heeft soms tijd nodig, niks overvragen. Want dan wordt het erger.
Oke, ja die van mij weet wel wat de bedoeling is want ik begin voor en als ik dan naar achter ga dan trekt ze hem al in de lucht en dan die trap dus. Hoefsmid is 2 weken terug geweest was ook niks te zien en ze doet het met beide achter benen.