help half jaar ontstoken oorpiercing!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

help half jaar ontstoken oorpiercing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:44

hallo iedereen,

ik heb toen mijn vriend en ik een half jaar hadden een oorpiercing laten zetten (allebei).
hij een ringetje en ik een steentje, ik kan geen foto's uploaden dus ik ga het proberen uit te leggen.
vrijdag hebben mijn vriend en ik een jaar... dus heb ik bijna een half jaar een onstoken oor.
we hebben het beide op het rechteroor bovenin het kraakbeen ,in de ronding.
toen mijn vriend en ik de piercing hebben laten zetten was ik tegen het einde van mijn pfeiffer, waardoor ik een slechte weerstand had.
de oorpiercing is gaan ontsteken(bolletje vel eronder ,wel gevoelig!).
alleen aan de voorkant,de achterkant is gewoon normaal.
wat raden jullie aan?
dit steentje houden of een tijdje proberen met een ringetje?
(mijn vriend was ook tegen het einde van zijn pfeiffer/het einde en bij hem is het niet gaan ontsteken terwijl hij niet sochtends en savonds de oorbel insmeerde met het meegegeven zalfje en ik wel (hij af en toe , hij had het te druk).
in ieder geval is bij mij de ontsteking niet meer weg gegaan....
hebben jullie tips?
een andere piercing kopen of...?
ik weet mij geen raad en ik wil snachts gewoon tegen mijn vriend aan kunnen liggen maar dat kan niet want ik lig links en dan lig ik dus op rechts (de piercingkant)
(ik was vijftien toen ik de piercing liet zetten, nu ben ik sinds 3 februari 16.
voor als mensen zeggen dat ik te jong ben, mijn vriend en ik hebben toestemming gekregen van onze ouders)
help!
alle tips welkom!! :') :j ;( _/-\o_
(PS HET IS GEEN OORBEL ,DIE HAD IK OP MN ACHTSTE ,DIT IS EEN PIERCING)
ik zeg er nog even bij dat ik de piercing niet uit ga doen , het betekent teveel voor me , we lieten de piericng zetten omdat we door een moeilijke tijd gingen, emigratie (hij kwam wel mee) ,depressie etc
Laatst bijgewerkt door croyslover op 08-02-16 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: help half jaar ontstoken oorpiercing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:46

Piercing er uit halen.. Zo lang een ontsteking hebben is niet gezond en je oor kan er erg lelijk door worden.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:48

dees_daan schreef:
Piercing er uit halen.. Zo lang een ontsteking hebben is niet gezond en je oor kan er erg lelijk door worden.

dat heb ik net even erbij gezet, ik ga dat niet doen , kan je nu wel lezen waarom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:49

Dan moet je het zelf weten en lekker met een ontstoken oor doorlopen..
Verstandiger zou zijn om hem er wel uit te halen, het te laten helen en dan evt een nieuwe piercing te laten zetten. Maar als je liever een bloemkooloor hebt straks is dat jou keus natuurlijk.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:50

Heb ik ook gehad. Lang geprobeerd maar uiteindelijk was de enigste oplossing om de piercing eruit te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:50

Heb je hem laten piercen of schieten?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:51

[***] schreef:
Heb je hem laten piercen of schieten?

piercen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:52

Ik zou hem wel eruit halen, wond laten behandelen niet zelf prutsen ivm littekens,en eventueel opnieuw laten zetten.

Als je hem er niet uit haalt kan de ontsteking alleen maar erger worden en misschien wel dieper raken ook, zit je nog met veel meer problemen !

Als je een ontsteking aan het kraakbeen hebt, ga dan altijd naar de dokter. Ontstoken kraakbeen kan littekens veroorzaken. Het kraakbeen is het dikkere weefsel aan de bovenkant van je oor, boven je oorlel.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:53

Een aandenken aan een moeilijkere tijd is natuurlijk ook veel belangrijker dan je oor.

Als het al zolang ontstoken is zou ik hem er toch echt wel uit halen, misschien tijdelijk. Laat je oor eerst maar eens tot rust komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:53

dees_daan schreef:
Verstandiger zou zijn om hem er wel uit te halen, het te laten helen en dan evt een nieuwe piercing te laten zetten. Maar als je liever een bloemkooloor hebt straks is dat jou keus natuurlijk.

Bloemkooloor door een bultje lijkt me een sterk verhaal. Waarschijnlijk is het gewoon een vochtbult, heb je misschien een foto Ts?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:53

ik ga de oorbel eerstontsmetten en als dat niet helpt, een ringetje kopen ofzo omdat het kan zijn dat het is gaan ontsteken door paardenhaar en zand ofzo en dat ering schaafde ofzo maar ik wil eerst kijken of er een betere optie wordt genoemd

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:54

Piercing eruit halen, laten genezen en dan evt terug een laten zetten.

Koop dan een leuk kettinkje ofzo waar je betekenis aan geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:54

En eruit halen als het ontstoken is, is geen goed plan trouwens. Dan kan de ontsteking 'dichtgroeien'

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:55

[***] schreef:
dees_daan schreef:

Bloemkooloor door een bultje lijkt me een sterk verhaal. Waarschijnlijk is het gewoon een vochtbult, heb je misschien een foto Ts?

ik ga het proberen , nog nooit een foto geupload hier , ik denk of een ontsteking of een vochtbultje, als het een vochtbultje blijkt te zijn wat kan je daar dan aan doen?

croyslover

[***] schreef:
En eruit halen als het ontstoken is, is geen goed plan trouwens. Dan kan de ontsteking 'dichtgroeien'

dankjewel voor de tip

croyslover

ik ga eerst even naar de wc

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:56

[***] schreef:

Er niet uit halen is ook niet slim, dan kan de ontsteking ophopen. Kan ook een reactie zijn op... Heb altijd gehoord dat je een piercing dan eruit moet halen als het te erg word.

Als het een vochtbultje is of je twijfelt kan je ook vaak even bij een piercing zaak binnen stappen kunnen ze even mee kijken eventueel aanbieden van een ringetje erin te doen of ontsmetten op de juiste manier.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:56

Ringetje erin, met douchen goed schoonspoelen. Daarnaast kun je tijdelijk lenzenvloeistof gebruiken, een zeer milde ontsmetter is dat. Niet eruit halen en niks erin stoppen iig!

Maar het beste.. Ga terug naar de piercer (of een andere ervaren piercer) en laat deze je adviseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:58

[***] schreef:
dees_daan schreef:

Die ontsteking gaat vroeg of laat verder dan dat ene bultje..
Ik snap sowieso niet dat je een half jaar wacht met zoiets, lijkt me logisch dat dat niet gezond is en dat je óf eerder had moeten kijken hoe je de ontsteking weg kan krijgen of dat ding er uit moet halen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:58

Als de wiedeweerga terug naar je piercer en vragen wat je moet doen. Niet zomaar zelf gaan prutsen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:59

verootjoo schreef:
Als de wiedeweerga terug naar je piercer en vragen wat je moet doen. Niet zomaar zelf gaan prutsen.

Of heel ouderwets naar de huisarts :j

Anoniem

croyslover schreef:
ik ga het proberen , nog nooit een foto geupload hier , ik denk of een ontsteking of een vochtbultje, als het een vochtbultje blijkt te zijn wat kan je daar dan aan doen?

Korte tijd behandelen met zeezout/sterilon/tea tree. Vochtbultjes zijn overigens helemaal niet gevaarlijk, komen heel vaak voor bij kraakbeenpiercing en blijven vaak lang zitten.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:59

Princesj schreef:
Ringetje erin, met douchen goed schoonspoelen. Daarnaast kun je tijdelijk lenzenvloeistof gebruiken, een zeer milde ontsmetter is dat. Niet eruit halen en niks erin stoppen iig!

Maar het beste.. Ga terug naar de piercer (of een andere ervaren piercer) en laat deze je adviseren.

de piercers hier spreken alleen hongaars....

Bowen

Wat zegt de piercer ervan?

Denk dat je het beste daar even langs kan gaan om advies in te winnen. Desnoods even een goede in Nederland bellen (las dat ze daar allemaal hongaars spreken en dat een probleem is).
Laatst bijgewerkt door Bowen op 08-02-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:00

[***] schreef:
croyslover schreef:

Korte tijd behandelen met zeezout/sterilon/tea tree. Vochtbultjes zijn overigens helemaal niet gevaarlijk, komen heel vaak voor bij kraakbeenpiercing en blijven vaak lang zitten.

wat kan je daartegen doen?