Ruiterkleding voor jongens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Ruiterkleding voor jongens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 16:39

Wat een drama zeg. Na een aantal tweedehands broeken hebben we vorig jaar een nieuwe rijbroek gekocht voor onze zoon. Maar dat viel nog niet mee. Bij EJ slechts keuze uit 3 rijbroeken. Een jeansachtige rijbroek van Kingsland is het geworden met gewone zakken, kunstleder zitvlak en zonder klitteband aan de onderzijde.

Nu zijn we op zoek naar een broek voor erbij, maar dat valt wederom niet mee. Hij heeft ook een grotere witte broek nodig, maar zelfs deze bestaan allemaal uit pailletten, plaatjes en biesjes. Een echte jongensrijbroek bestaat zelfs uit een rood met zwarte letter op een kkntzak, rijbroek afgewerkt met rode bies, eerlijk gszegd zit mijn 12 jarige daar ook niet op te wachten.

Ruiterjas, net zoiets. Al is ie zwart of blauw, heeft ie wel een paarse rits oid, zo moedeloos worden we ervan. Gelukkig verkopen zs nog wedstrijdjasjes zonder biesjes en pailletten, als is dd betaalbare keuze minimaal.

Waar koop je tegenwoordig nog betaalbare ruiterkleding voor jongens? Iemand een tip? Ik hoor het graag

AbbyBlues

Re: Ruiterkleding voor jongens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:43

Mijn man heeft precies hetzelfde. Waar ik keuze had uit wel 20 verschillende modellen kon hij welgeteld kiezen uit 2...
O ja, en een hiervan was een oerlelijke paisley. |o

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:44

wil je het online kopen?
dan zou ik eens kijken bij http://www.agradi.nl
ze hebben daar wel wat...
ik weet niet welke omgeving u woont?
iedere EJ verschilt namelijk

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:46

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:48

Moet je eens kijken bij krämer, daar hebben ze volgens mij voor jongens/mannen uitgebreid assortiment :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:20

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:32

Bennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 02:05

Bij horze krijgen ze steeds meer voor jongens/mannen

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:21

Bekend verhaal. Toen het tijd was voor een nieuwe rijbroek pas bij de 4de rijshop geslaagd.
Mij is toen verteld dat er weinig, tot geen markt is voor rijkleding voor jongens-mannen. De rede die werd gegeven was, omdat jongens-mannen zelden een nieuwe rijbroek kopen of dergelijke.

Uiteindelijk heb ik een mooie zwarte rijbroek van Nedhorse gekocht.

Maar het is lastig :\ Ik lees mee

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:34

En de rijbroeken die er zijn hebben de verkeerde stof, zijn wijd, zitten niet lekker of lijken op meisjesbroeken. Pfff In de voorjaarsvakantie op pad..

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:43

Ik denk dat het heel erg ligt aan hoe veel geld je wilt uitgeven. Er is heust volop ruiterkleding voor mannen verkrijgbaar, maar dan zit je al snel in de wat hogere prijsklasse. Eurostar heeft prachtige, hele fijne rijbroeken zonder proela. Ik heb (ja, als meisje) een stronthekel aan frutsels en ik heb werkelijk een ruime keuze aan 'klassieke' rijkleding. :D
Laatst bijgewerkt door Bunn op 04-02-16 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:44

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:49

In het hogere segment is er zeker wat te vinden. Zijn nog zat springruiters die mannen zijn. Maar die lopen toch voornamelijk in Kingsland broeken ofzo. Goedkoper zal zeker vrij moeilijk zijn. Het Gareel heeft ieder geval heel wat liggen voor mannen, ook wat goedkopere.
Hier een linkje, misschien zien je wat: http://www.hetgareel.nl/product/categorie/rijbroeken-1435/pagina/

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:02

Weet niet waar je vandaan komt, mijn vriend is naar ooteman in Hoogkarspel? Geweest en had daar keuze uit mooie broeken e.d.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:11

Rex_Rolfo schreef:
Kijk eens bij http://www.ruitershopboxmeer.nl. Vanwege de Metworstrennen (maandag is het weer) zijn daar relatief veel paardrijdende jongens en mannen.

Ik ben daar niet geslaagd.. ze hadden er maar een paar hangen en rijen aan dames broeken.
Ik ben uiteindelijke in Venlo geslaagd bij https://www.equidrome.nl/, nadat ik hier in het dorp was geweest, Boxmeer en Kramer in Duitsland

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:37

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:00

Bekend probleem.
Mijn zoon draagt het liefst Kingsland herenrijbroeken maar die past inmiddels in een kleine herenmaat.
Rijjasjes is ook al lastig inderdaad. Laatst via Facebook een mooi heren GPA jasje op de kop getikt. Was iets te groot maar heel mooi op maat laten maken bij een kleermaker.
Shirts ook vaak van Kingsland. Ik zoek altijd net zo lang tot ik mooie aanbiedingen vindt. Kingsland is wel duur maar ook prima kwaliteit.
Ooteman heeft idd goed assortiment herenrijbroeken. Vorige week nog een mooie in de aanbieding gekocht.
Maar kleinste maat is 48 en dat pastte mijn zoon echt niet als 12-jarige

Toen hij nog wat jonger was zocht ik altijd op Marktplaats naar de Eurostar Klara en Klarissa. Weliswaar damesbroeken maar iig zonder poespas.

Ik weet niet wat voor maat je zoon heeft maar ik heb hier nog diverse grijze en blauwe Eurostars liggen in de maten 182 en 188.
Met en zonder leren zitvlak.
Ook nog een witte Eurostar met leren zitvlak en een grijs herenrijjasje in herenmaat 46/48.
Mag allemaal voor kleine prijsjes weg.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 20:30

@Bar, mijn zoon word eind van de maand 12, maar is heel mager en maar 1.55m. Hij heeft een broek van Kingsland in maat 150 en dat zit prima. Fijn merk inderdaad. Missschien moet ik hiervan ook andere kleding zoeken. De meeste merken zijn echt meisjes gericht.

Bedankt allen voor de sites, maar ook daar zie ik bijna alleen maar broeken met motiefje, biesje etc, heel meidenachtig.

@ Moonlight, ook in het 'hogere sigment' is het voor een slanke 12 jarige lastig, overal zit tegenwoordig wat op of aan. Kingsland heeft hij nu, valt bij mij nog in de categorie betaalbaar.

Ruitershop toevallig zaterdag geweest onderweg naar wedstrijd, maar even vluchtig voor nieuwe handschoenen. Daar wonen we in de 'buurt' zaterdag maar even langs, maar heb ik daar eerlijk gezegd nog nooit een jongensmodel gespot.

Ik ga verder kijken bij jullie sites, al pas ik liever bij een winkel, hij heeft behalve een lastig figuur, ook een behoorlijke mening en het moet dan ook nog overal fijn zitten. Gelukkig heeft hij 1 passende broek en was ik 5 dagen per week

@Bunn, welke maat heb jij dan? Want ik kom echt nergens veel keuze tegen in maat 152. Ben benieuwd waar jij ze koopt, zie dat je uit nb komt, is voor mij nog prima te doen om heen te gaan

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:01

Mijn zoon is ook behoorlijk slank en voorzien van eigen mening :D
Zo wil hij altijd een leren zitvlak en steekzakken.
Voor hem was de Eurostar Klarissa in grijs zwart of blauw acceptabel genoeg.
Die haalde ik dus regelmatig in kindermaten van Marktplaats. Ook nieuw zijn ze goedkoper dan Kingsland.
Die ik nog heb liggen zijn idd te groot voor jouw zoon maar ik zou toch eens kijken of hij dat soort broeken acceptabel vindt.
Want jongensboeken zijn nog veel schaarser dan herenmaten.

Toen hij zo'n 12 jaar was droeg hij een rijjasje van Pikeur. Was ook een meisjesjas maar was redelijk unisex model. Niet te kort of getailleerd en zonder bling bling of poespas. En ook nog betaalbaar in tegenstelling tot de Animojasjes
Foto van hem met dat jasje staat wel in mijn profiel.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:21

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:38

Een 36 met een lengtemaat, dus dat valt niet te vergelijken helaas. ;) Maar, goed nieuws, mijn favoriete Eurostar-model maken ze ook voor kinderen: Domino. Er is ook een echte jongensversie, de Henry.

Ik ga vaak naar het Drunens Ruiterhuis of Het Gareel. Bij beide winkels zijn Eurostars (en andere merken) volop te krijgen en hebben ze ook een kinderafdeling (vooral Het Gareel is érg groot). Zelfde voor jasjes: ruime keuze bij beide. :) Ik vind ze persoonlijk ook heel meedenkend: ze kunnen echt aan veel meer komen dan er in de meeste winkels hangt. :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 10:46

Binnenkort gaan we naar heg gareel, ik zie dat ze daar idd wat keuze hebben en mijn schoonfam woont vlakbij Schijndel. Bedankt voor alle tips!

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:19

Ken je de site ruiterkids? Soms hebben ze daar ook jongens dingen. Niet alles staat op de site, maar ze kunnen wel veel bestellen.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:55

Kijk eens bij ijslander winkels die hebben wel veel jongens kleding.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:59

heb je ook bij de decathlon gekeken?