Fabrieksfout of heel snel stuk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Fabrieksfout of heel snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:45

Hey! Ik heb nogal een probleem sinds ik nieuwe rijbroeken gekocht heb. Ze zijn nu een jaar oud, maar zijn allebei haast niet om aan te zien.. De grijze is van Pfiff, de zwarte hoort van Harry's horse te zijn, maar die moet ik nog even zoeken. Ik was mijn broeken op 30 graden en strijk ze niet, doe ze niet in de droogkast. Iemand met dezelfde ervaringen? Ligt dit aan het merk? Allebei in dezelfde winkel gekocht.

Afbeelding
Even te snel geweest :')
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-01-16 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:46

Heb er vooral veel last van met Mondoni, vreselijke kwaliteit broeken zijn dat. Met Pfiff weet ik dat niet..

Ineke2

Re: Fabrieksfout of heel snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:49

Je kunt altijd terug naar de winkel om dit te melden en te laten zien. Liefst met aankoopbon uiteraard.
Misschien krijg je een waardebon uit coulance.
De winkel zal met de klacht terug gaan naar de fabrikant.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:51

Met pfiff heb ik geen ervaring, maar mijn ervaring met harry's horse is precies hetzelfde.
Ook moet je rijbroeken niet té vaak wassen dat is ook niet goed.

Daarom heb ik nu maar 1 dure gekocht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:51

Oh dit heb ik ook met een zwarte rijbroek volgens mij van het merk rider pro.
Was echt mijn lievelingsbroek!
Ik draag hem nog wel maar het ziet er niet uit eigenlijk.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:52

Afbeelding
En hier de ravage van de tweede...

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 17:54

Tja, die aankoopsbon is natuurlijk allang foetsie, een jaar terug. Ga ermee naar de winkel proberen gaan, vind het echt niet kunnen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:55

Skyefate schreef:
Tja, die aankoopsbon is natuurlijk allang foetsie, een jaar terug. Ga ermee naar de winkel proberen gaan, vind het echt niet kunnen...

Toevallig gepint??

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:59

Maar hoe vaak rijd je er mee per week? Want als je 4 a 5 keer per week rijdt met zo'n broek vind ik het wel meevallen. (Al vind ik die zwarte wel erg)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:02

Jeetje, dat is inderdaad wel heel snel echt versleten zeg. Ik heb ook weleens een Harry's Horse broek gehad die dan op een gegeven moment na een jaar wat vaal werd, maar niet echt versleten zoals die van jou. Nu was dat wel een gewone gladde broek met stoffen kniestukken, zonder leer of iets. Misschien scheelt dat. Zou er inderdaad even mee langs de winkel gaan om te kijken of ze iets voor je kunnen doen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 18:03

Met bankkaart. Is dat hetzelfde? Sorry, Belgische en Nederlandse voc kan al eens verschillen :p

Zo'n twee keer per week, in de zomer meer natuurlijk. Vind dit niet zo normaal hoor, mijn vorige ging vier jaar mee :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:10

Huh? Van wat voor stof is de laatste gemaakt? De eerste broek kan nog weggezet worden als slijtage, maar met de tweede broek zou ik toch even naar de winkel gaan of de leverancier contacten.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:23

Wanneer je een klacht hebt, moet je dit wettelijk melden bij de winkel van aankoop, niet bij de leverancier. Je bent een koopovereenkomst aangegaan met de winkel en hebt derhalve ook met de garantiebepalingen vd winkel te maken.

Een jaar na dato reclameren, ik zou het niet in mijn hoofd halen. Ik denk dat de meeste winkels hier ook niet mee in gaan, door dragen ontstaat er nu eenmaal slijtage.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:27

Gebruik je wasverzachter?
Dat is niet goed voor het elastiek dat in de broek zit geweven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:35

Ik had altijd Horka rijbroeken en die waste ik zoooo vaak en altijd bleven ze comfortabel en goed van kwaliteit.

Tegenwoordig kunnen ze niet meer tegen een stootje door al het blingbling en andere soort stof of elastiek.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:39

Skyefate schreef:
[ [url=m/BKGD6r.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier de ravage van de tweede...

Als je daar mee terug gaat moet je bijbetalen. Was gewone broek, is nu een hele hippe 8-)

Net als bij jeans, de broeken met gebleekte stukken of gaten erin. Betaal je ook meer voor dan voor een 'gewone' blue jeans :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:32

Skyefate schreef:
Met bankkaart. Is dat hetzelfde? Sorry, Belgische en Nederlandse voc kan al eens verschillen :p

Zo'n twee keer per week, in de zomer meer natuurlijk. Vind dit niet zo normaal hoor, mijn vorige ging vier jaar mee :')

Ja, met je bankkaart want dan kun je een print van je afschrijving meenemen om te bewijzen dat je ze nog maar een jaar hebt.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:42

gewoon mailtje met foto's rechtstreeks naar de leverancier :)
dit zou niet moeten mogen.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:56

Mijn ervaring met Harry's Horse is dat het heel erg snel slijt. Daarom koop ik er ook geen broeken meer van.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:03

Ik rijd al een jaar of drie in mijn HH broek. Vind wel dat je na een jaar niet mag klagen over de bovenste. Die onderste vind ik wel vreemd...

Volg je het waslabel? Wasverzachter is bijvoorbeeld uit den boze bij rijbroeken.

Edit: en heb je gecheckt of ze wel gecentrifugeerd mogen worden? En er geen andere scherpe dingen (bling bling van een andere broek bijvoorbeeld) bij gedaan? Dat zijn allemaal belangrijke factoren.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 28-01-16 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:04

Ik heb mijn broek van harry's horse al jaren. Maar ik rijd maar 1 keer per week.

Ik zou een mailtje sturen naar de fabrikant, denk dat je bij de winkel niks meer kan.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:42

ik heb mijn HH ook al jaren (zeker 4 jr) rijd er niet dagelijks mee, maar wel wekelijks

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:47

die tweede glimt ook heel raar..

was dit een 'mooie' glimmende broek?

dan zat er waarschijnlijk een kunststof dun laagje over, en dat gaat vrijwel direct 'splinteren' onder druk en schilfert dus gewoon af.. Vind het absurd als ze zo'n soort stof als rijbroek zouden verkopen.. maar eigenlijk zou je dat al moeten voelen als je de rijbroek in handen hebt en zo'n broek direct laten liggen.. want iedere wasbeurt verdwijnt er dan gewoon meer van dat spul.

zelfde is van die goedkope tshirts met plaatjes erop.. die slijten ook hard in de was.. enige reden dat die nog enigzins meegaan is dat die stof niet gespannen staat op het moment dat je het aanhebt, dus minder 'splintering van de 'verf'' waarop de wasmachine vat kan krijgen.

en volgens mij is dat inderdaad het geval..
want de broek ziet er uit als deze:

Afbeelding

waarop dus een kunststofachtige sier zit..
en juist datgeen lijkt bij jouw broek kapot te zijn?

persoonlijk had ik zo'n broek nooit gekocht..
dat soort kunstleer gaat in no time kapot..
zou helemaal niet gebruikt moeten worden om te rijden in mijn ogen.
en kan zeer zeker slecht tegen een wasmachine
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-01-16 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:52

Apart, ik ben echt een kluns met wassen en mijn rijbroeken gaan gewoon op 40 of 60 graden in de wasmachine en droger. Incl diamantjes etc. En die variëren van Epplejeck tot Pikeur, gaan al jaren mee. Ik denk dat het productie foutjes zijn misschien?

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:42

Wat vervelend dit zeg, misschien idd maar een mailtje sturen naar de fabrikant.