Ariat rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:53

Nu ik wat meer actief ben en ook op een gezonder gewicht (had wat ondergewicht) zijn mijn kuiten ook in omvang toegenomen.

Mijn chaps passen dus niet meer :S. Krijg ze met heel veel moeite toe (heb schrik dat ik de rits er eens aftrek) en als ik ze dan toegekregen heb, spannen ze zo hard, echt niet aangenaam.

Ik heb al langer lederen rijlaarzen op mijn verlanglijstje staan dus vandaag eens laarzen gaan passen. Heb een leuke som geld over van enkele verkopen.
Wat een drama... Heb maat 41 maar redelijk kleine onderbenen. Dus alles was te lang. Heb hun goedkoop huismerk gepast, maar ook QHP, Cavallo, DeNiro etc. De enige die paste was een laars van Ariat. Die zat lekker ook, en kon ik nog moeiteloos door mijn knieën mee gaan (integenstelling tot de rest).

Nu is het toch wel een investering, dus ik wilde graag eens polsen naar jullie ervaringen met Ariat omtrent comfort en gebruiksduur.
Om exact te zijn gaat het over volgende laars: ariat rijlaarzen heritage contour field zip

Simbaa

Re: Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:57

Ik heb geen ervaring met de laarzen, maar over de schoenen ben ik niet echt te spreken.
Ze zitten inderdaad heerlijk, maar gaan bij mij vaak niet lang mee (kapotte rits, scheuren in het leer etc) Omdat ze zo fijn zitten koop ik steeds nieuwe, maar voor de gebruiksduur hoef ik dat niet te doen.

Geen ervarigen met de laarzen overigens :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:59

Ik heb mijn huidig laars al jaren en 2e hands gekocht wel nieuwe ritsen nodig gehad maar rij gemiddeld 3 x per week in de afgelopen 5 jaar dat ik ze heb en ja loop er ook wel eens mee in de modder en ook rustig mee in de stal.. wel vet ik ze vaak in ( olie) ik heb de soft variant brombate of zo iets kan het boor je na kijken als je wilt

beneral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:00

Super laarzen, ze lopen als sloffen
Alleen ze zijn er gevoelig voor nattigheid, dus alleen voor het rijden gebruiken en niet in het water/ blubber anders komen er snel scheurtjes ih leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:00

Ik heb de ariat h20 rijlaarzen 4-5 jaar geleden aangeschaft en ik heb ze eerlijk gezegd amper onderhouden.. De laarzen zijn nog steeds netjes, zitten heerlijk en ik vind het dan ook jammer dan mijn kuit eruit is gegroeid. Maar zeker de investering waard.

Ook geen last van blubber of water of iets.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:04

Ik heb de outdoorlaarzen, jodphurs als de rijlaarzen. En ze zijn super, gaan lang mee. Mijn jodphurs gaan nu al 5 jaar mee en nog niet kapot. Loop gewoon door slik ermee en al. Het is inderdaas een hele investering, maar voor mij super!

Werk zelds ook met ariats jodphurs omdar ik van normale plattw schoenen last van mijn enkel krijg, en door de ideale goede voetbed helemaal nergems last van, kan er uuuuuuren op lopen!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:09

Ik heb de Ariat Bromont Tall H2O insulated nu voor het 2de seizoen en ben er erg over te spreken. De laarzen lopen lekker, zitten erg comfortabel tijdens het rijden en ze zien er bij mij nog als nieuw uit terwijl ik ze iedere dag aan heb.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:17

Ariat Bromont Tall H2O insulated

Iik heb deze laarzen nu 6 jaar, buiten dan dat de rits kapot gaat zijn het heerlijke laarzen.

Het voetbed is ook lekker als je moeilijk voeten heb. Ik ben tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:17

Ik vind ariat een goed merk.
Heb zelf de windemere en erg tevreden mee.
Zijn warm, lopen fijn en zijn zeer goed waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:21

Ik heb al jaren de schoenen van Ariat maar nu al een jaar de laarzen (gewone versie). Ontzettend blij mee, blijven heerlijk zacht, mooi en gaan eigelijk met de dag beter zitten.
Ik rijd gemiddeld 4/5 keer per week :)

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:58

Ik heb zelf al een jaar of 2 dressuurlaarzen van Ariat. Vind ze heerlijk zitten. Houd ze wel netjes bij en ze blijven netjes. Heb alleen het trekkertje van de rits een keer vervangen, kostte 'n euro ofzo :P

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:07

Ik heb zowel de (stal & rij) schoenen, chaps en rijlaarzen van Ariat. Dit tot volle tevredenheid en zien er nog steeds erg goed uit. Ik onderhou ze verder ook goed trouwens, op tijd een schoonmaak en poets beurt.
Het is een hele uitgave qua aanschaf dat zonder meer, maar vind het de investering wel waard.

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:09

Een heel goed merk . De kwaliteit is goed en ze lopen heel erg fijn. We zouden ze direct weer aanschaffen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 23:08

Dat klinkt fijn :D. Ik moet gelukkig er niet mee door water en modder (alles is verhard op stal en in de winter rij ik in de binnenpiste) dus dat zal ook wel schelen.

Denk dat ik ze van de week ga halen :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:57

Ik ben ze vandaag gaan halen. Al eens mee gereden, heerlijk gewoon :D. Heb veel meer grip op mijn beugels ook

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:35

Het zijn top laarzen! Heb ze al sinds januari 2013!
Zijn nog als nieuw, terwijl ik ze elke dag bijna gebruik en ook intensief!

Heb ook de stalschoentjes en winterlaarzen maar ook die zijn top en gaan al sinds 2012 mee :)

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:33

Ik zit ook naar ze te kijken. Zitten ze erg goed? En zijn ze wel stevig om de enkels?

Corado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:44

Ik heb deze laarzen nu ongeveer 5 maanden, ze bevallen mij prima!
Rijdt er bijna dagelijks meerdere paarden mee en ze blijven heel mooi.
Het is vrij zacht leer, dus echt heel stevig om de enkels zijn ze niet, ze zakken daar ook wel een beetje in.
Maar dat is eenvoudig te voorkomen met laarzenspanners.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:19

Heb ze nu een week bijna. Ze zitten als gegoten :). Echt niks inlooppijn gehad. Ik hoop alleen dat ze nog ietsje gaan inzakken, ze komen nu vrij hoog (en heb dan nog de short version, ik heb gewoon veel te kleine onderbenen).

Heel stevig rond de enkel vind ik ze niet maar daar hou ik net van. Wat bewegingsvrijheid. Ze hebben erg zacht, soepel leer.

Corado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:58

Ze zijn bij mij nog wel wat ingezakt maar niet heel veel.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:02

Heb mijn Ariat laarzen al 6 jaar :)) zijn super! Ze werden alleen een beetje groen/vaal het leer dan, dus ik heb zwarte indring verf gebruik en ze zijn als nieuw :wow:
Als je ze lang wil behouden moet je wel een klein beetje lief voor ze zijn, soms eens vetten en in een laarzentas bewaren. Ik vet ze met zwart Kieffer vet en spoel ze elke keer na gebruik af ( dat is overigens helemaal niet zo goed voor ze _O- ) maar dan zijn ze wel schoon O:) gefeliciteerd met je aankoop!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:38

Ik heb de laarzen ben er over het algemeen tevreden over! Vind ze alleen nogal zacht voor echt dressuur mee te rijden maar dat is persoonlijke voorkeur
:j

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:36

Ook ik ben qua loopcomfort erg tevreden over Ariat, vind de kwaliteit alleen inderdaad erg tegenvallen. Heb een paar westernboots van Ariat die ik voor werk (kantoorbaan) gebruik gewoon als net dus(let wel ik ben er dus eigenlijk nooit mee op stal te vinden) maar daar zitten de scheurtjes ook al in het leer.
Omdat het een kantoorbaan is poets ik ze netjes telkens en worden ze met alle liefde verzorgt. Mijn jophurs waren na de kortste keren ook lelijk en kapot.
Ik koop geen Ariat meer in ieder geval.

Oww, zie dat je ze al gekocht hebt.... Sorry voor mij "opbeurende" berichtjes dan :Y) :')

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:44

Ik heb Ariat laarzen, zitten als gegoten <3 Ik vind die van mij er erg slordig uitzien na drie jaar gebruiken (ongeveer twee keer per week), en dat terwijl ik ze toch wel netjes bijhoud.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:52

Mijn ervaring met ariat is heel positief. Ze zitten fijn en kunnen lang mee ( ik doe al jaren met de mijne en ik rijd meerdere keren per week ).