Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ilja000 schreef:VOlgens mij kun je dat soort dingen nakijken in de algemene voorwaarden en/of huishoudelijke reglementen.
Neonlight schreef:Ze mogen reglementen niet aanpassen zonder dit te overleggen met de leden.
En je moet ze op kunnen vragen, staat in de model statuten, https://www.knhs.nl/media/1106/model-al ... niging.pdf, artikel 2 punt 5. Zou zelf daar dus wel achteloos iets van zeggen, van "en als ik de reglementen opvraag bij de KNHS, staat het er dan ook in?"
Ik zou zelf ook niet meer met deze vereniging verder gaan.

Hengelo schreef:Ik ben vooral benieuwd of er meerdere verenigingen zijn die verplicht stellen dat je UITSLUITEND via hun uitkomt op wedstrijden. Of is vereniging A hierin uniek?
rina schreef:Hengelo schreef:Ik ben vooral benieuwd of er meerdere verenigingen zijn die verplicht stellen dat je UITSLUITEND via hun uitkomt op wedstrijden. Of is vereniging A hierin uniek?
Ik denk dat hier nu 2 dingen door elkaar lopen.
Als antwoord op bovenstaande vraag. Ik denk dat dit een regel is van de KNHS. Zou toch te leuk zijn dat je bij vereniging 1 paard start in de klasse B en bij vereniging 2 in de klasse L. Hoe moet de KNHS dan nog controleren wie waar in welke klasse hoort.
Dus imo is dat een regel van de KNHS dat je maar voor 1 vereniging mag starten. En dat vereniging 1 in het geval van de TS dus wil voorkomen dat er voor 2 verenigingen gestart gaat worden.
Kon op de site van de KNHS zelf niet zo snel iets vinden. Maar vond wel dit oudere bokt topic waar ook die vraag gesteld werd.
[WD-V] lid van meerdere verenigingen, 2 startkaarten???
Wat de lessen ed aangaat, tja dat is aan de vereniging. De meeste zullen er niet zon moeite mee hebben dat je lid bent van meerdere verenigingen, maar een startkaart zal dus maar via 1 kunnen. En ik denk dat vereniging 1 jou als lid heeft aangemeld bij de knhs, en daarom nu dus dit gaan eisen.
Hengelo schreef:Neonlight schreef:Ze mogen reglementen niet aanpassen zonder dit te overleggen met de leden.
En je moet ze op kunnen vragen, staat in de model statuten, https://www.knhs.nl/media/1106/model-al ... niging.pdf, artikel 2 punt 5. Zou zelf daar dus wel achteloos iets van zeggen, van "en als ik de reglementen opvraag bij de KNHS, staat het er dan ook in?"
Ik zou zelf ook niet meer met deze vereniging verder gaan.
De Model Statuten en Reglementen waarnaar je verwijst zijn alleen maar een "Voorbeeld" voor een vereniging om te gebruiken wanneer ze een Reglement gaan maken.
De Opmerking in Artikel 2, lid 5, heeft betrekking op de Statuten en Reglementen van de Kring en de Regio.
De Statuten van Verenigingen zijn bij de KvK op te vragen.
De Reglementen hoeven niet gedeponeerd te worden. Niet bij de KNHS en niet bij de KvK.
Het heeft er alle schijn van dat het Reglement van Vereniging A in strijd is met hun eigen Statuten.
Daar gaan we dus ook mee aan de slag.
Ik ben vooral benieuwd of er meerdere verenigingen zijn die verplicht stellen dat je UITSLUITEND via hun uitkomt op wedstrijden. Of is vereniging A hierin uniek?
Citaat:Lidverenigingen zijn verplicht nieuwe verenigingsleden binnen één maand als lid van de KNHS aan te melden. Daarnaast zijn lidverenigingen verplicht jaarlijks uiterlijk op dertig november op de door het KNHS-bestuur bepaalde wijze opgave te doen van al hun verenigingsleden per éénendertig december van datzelfde jaar. Het KNHS-bestuur is bevoegd het opgegeven aantal op zijn juistheid te controleren. Indien een lidvereniging niet al zijn verenigingsleden heeft opgegeven, is de lidvereniging voor ieder niet opgegeven verenigingslid een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd, waarvan de hoogte door de Ledenraad wordt bepaald. Het KNHS-bestuur doet hiervan schriftelijk mededeling aan de lidvereniging met opgave van de datum waarvoor de boete op de bankrekening van de KNHS moet zijn bijgeschreven. Indien de opgelegde boete niet tijdig is voldaan, kan het KNHS-bestuur de desbetreffende lidvereniging het recht op deelname aan activiteiten van de KNHS ontzeggen, totdat de boete geheel is voldaan.
Citaat:De leden ontvangen na hun toelating een exemplaar van de statuten en reglementen van de vereniging. De statuten en reglementen van de onder lid 2 vermelde verenigingen kunnen op verzoek van de betrokkene tegen betaling bij de KNHS worden verkregen