Ervaringen Sport BH Hunkemoller te paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Ervaringen Sport BH Hunkemoller te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:17

Ik dacht dat er een CT over Sport BH's was, maar kon deze niet vinden :?

In ieder geval een vraag van mijn kant. Ben al enige tijd op zoek naar een fijne sport BH met padding. Heb ik vorig jaar gevonden in de vorm van een Shock Absorber, maar dat zit toch niet zo fijn als een gewone BH. Of mijn huidige optie, een voorgevormde beugelBH met daarover een sportbh zonder padding. Deze laatste twee zijn echter best wel toe aan vervanging.

De Shock Absorber padding is mij te zacht, niet te vergelijken met een normale BH.

Altijd behoorlijke dure merken Sport BH gehad. Maar de enige BH's die er fijn uit zien zijn die van de Hunkemoller. Helaas geen level 4. Vandaar mijn vraag: Hoe is jullie ervaring met de Hunkemoller sport BH's? Welke zijn er met padding? Hoe draag jij ze? Zijn ze ook geschikt voor gewoon het sportschoolwerk?

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:19

Ik heb laatst een gekocht, een level 3 en ik vind hem erg fijn. Paardrijden gaat goed en hardlopen ook. Ook zit die even lekker als een normale BH. Ik heb er een met de rits aan de voorkant, wat makkelijk aan en uit te trekken is.
Laatst bijgewerkt door wesleij op 24-01-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:20

Ik heb er een met een rits aan de voorkant. Heb er eens mee gereden en na het rijden kwam ik er achter dat hij bijna helemaal open was gegaan. Heb hem niet meer durven dragen daarna.

Janine1990

Re: Ervaringen Sport BH Hunkemoller te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:27

Zit daar nu ook een padding in? Of is het ook echt puur stof?
En wat voor maat hebben jullie genomen ten opzichte van je gewone BH maat? Ik leerde dat ik een ondermaat kleiner moest nemen en geen cupmaat groter. Maar dan kon ik m'n borsten er niet echt in kwijt zoals hoorde, in het geval van mijn Shock Absorber.

Gracezellaa, oei... Das banketstaaf!! Hihi... Zal de loper waarschijnlijk aangeknepen moeten worden :P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:29

Ik weet eigenlijk niet welk level ik heb? Maar ook van de Hunkemoller en nooit problemen mee! Als ik een keer noodgedwongen met een 'gewone' BH moet rijden dan zakken de bandjes altijd af.

Qua maat, degene die ik heb was gebaseerd op kledingmaten, dus ik heb er eentje in maat M en eentje in maat S. Zonder padding, dat wel. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:33

Gebaseerd op kledingmaten wil ik niet, ik wil echt gewoon cup en ondermaat selecteren. En het liefst met padding, maar wil er desnoods m'n andere BH ook wel onder dragen. Ik hou er sowieso niet van als alles geplet wordt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:55

nou ik vind hunkemuller bh's ****zitten de level 3 sportbh van de hema heb ik daarintegen bijna doorgedragen!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:56

Level 2 bevalt hier prima.
Betaalbare fijne bh, maten gelijk aan de normale maten.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:58

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:01

Ik heb even voor je gezocht, ik heb deze: https://m.hunkemoller.nl/nl_m/push-up-x ... 685-1.html
Ik had persoonlijk verwacht dat het 10x niks zou zijn maar hij zat erg stevig dus toch gekocht en laatst mee gereden en voor mij zit hij echt super fijn! Hij zit super comfortabel, geeft goede steun en je hoeft geen zorgen te maken of alles wel goed zit. Enige nadeel is het aantrekken, gaat vrij lastig maar als hij aanzit ben je dat al weer vergeten :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:03

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:05

L0veMyHorse schreef:
Ik heb even voor je gezocht, ik heb deze: https://m.hunkemoller.nl/nl_m/push-up-x ... 685-1.html
Ik had persoonlijk verwacht dat het 10x niks zou zijn maar hij zat erg stevig dus toch gekocht en laatst mee gereden en voor mij zit hij echt super fijn! Hij zit super comfortabel, geeft goede steun en je hoeft geen zorgen te maken of alles wel goed zit. Enige nadeel is het aantrekken, gaat vrij lastig maar als hij aanzit ben je dat al weer vergeten :)

Oh ja... vergeten te melden...
Ik heb D/E, deze BH gaat maar tot C :(

Hij is wel supergaaf en lijkt me inderdaad heel erg stevig. Dat is ook waarom ik niet begrijp waarom er zo weinig sport BH's met padding/voorgevormde cups of zelfs push up zijn. Dat zit gewoon zoveel steviger dan die slappe dingen... :n

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:15

Janine1990 schreef:
L0veMyHorse schreef:

Oh ja... vergeten te melden...
Ik heb D/E, deze BH gaat maar tot C :(

Hij is wel supergaaf en lijkt me inderdaad heel erg stevig. Dat is ook waarom ik niet begrijp waarom er zo weinig sport BH's met padding/voorgevormde cups of zelfs push up zijn. Dat zit gewoon zoveel steviger dan die slappe dingen... :n

Ik heb ook een D cup (vaak richting E inderdaad), degene die ik hierboven beschreef heeft paddings!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:17

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/t-shir ... 954-2.html
Ik heb ook diegene met de rits, level 3. Draag zelf een F, maar heb deze in een E gekocht. Het kost even moeite om de rits dan weer dicht te krijgen, maar dan zit ie ook wel stevig. Gaat prima met rijden! Het enige nadeel vind ik dat je die rits wel opvalt.. Zou 'm niet zo snel alleen onder een shirtje oid dragen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:21

@debbels, die heb ik idd ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:21

iirrssjjee schreef:
Ik heb ook een D cup (vaak richting E inderdaad), degene die ik hierboven beschreef heeft paddings!

Aaah te gek!!! Dat klinkt fantastisch!
Het staat namelijk niet in de beschrijving. In geen van de beschrijvingen van die BH's, want daarvan staan er drie op de site... Maar dat is super nieuws!! Thanks!

Ik heb nog nooit een fijne sport BH gehad en heb al diverse dure merken geprobeerd. Hetzelfde met gewone BH's, Hunkemoller is niet duur en heeft gewoon super BH's. Dus daarom wil ik het ook zo graag proberen. Alleen het level 3 verhaal deed me nog twijfelen.
Je noemt wel je lessen, maar hoe bevalt de BH met paardrijden? Er wordt gezegd dat het de impact van paardrijden op de borsten groter is dan de impact van hardlopen.

Ik heb afgelopen week gesport in de sportschool met een gewone BH, maar dat ging echt prima. Nu hoef ik niet te hardlopen. Was alleen wat genant op de loopband voor mijn gevoel. Maar je ziet ergere zaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:24

Debbels schreef:
Ik heb ook diegene met de rits, level 3. Draag zelf een F, maar heb deze in een E gekocht. Het kost even moeite om de rits dan weer dicht te krijgen, maar dan zit ie ook wel stevig. Gaat prima met rijden! Het enige nadeel vind ik dat je die rits wel opvalt.. Zou 'm niet zo snel alleen onder een shirtje oid dragen.

Goed punt... Wat doe je om dat enigszins te bedekken?

Ik draag namelijk altijd een hemdje. Dus ook als het 25 graden is :P Is dat voldoende?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:25

Janine1990 schreef:
iirrssjjee schreef:

Aaah te gek!!! Dat klinkt fantastisch!
Het staat namelijk niet in de beschrijving. In geen van de beschrijvingen van die BH's, want daarvan staan er drie op de site... Maar dat is super nieuws!! Thanks!

Ik heb nog nooit een fijne sport BH gehad en heb al diverse dure merken geprobeerd. Hetzelfde met gewone BH's, Hunkemoller is niet duur en heeft gewoon super BH's. Dus daarom wil ik het ook zo graag proberen. Alleen het level 3 verhaal deed me nog twijfelen.
Je noemt wel je lessen, maar hoe bevalt de BH met paardrijden? Er wordt gezegd dat het de impact van paardrijden op de borsten groter is dan de impact van hardlopen.

Ik heb afgelopen week gesport in de sportschool met een gewone BH, maar dat ging echt prima. Nu hoef ik niet te hardlopen. Was alleen wat genant op de loopband voor mijn gevoel. Maar je ziet ergere zaken.

Sorry, ik rijd geen paard meer, dus kan ik helaas niet voor je beantwoorden :(:)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:20

Janine1990 schreef:
Debbels schreef:

Goed punt... Wat doe je om dat enigszins te bedekken?

Ik draag namelijk altijd een hemdje. Dus ook als het 25 graden is :P Is dat voldoende?

Ik heb hem alleen nog maar in de herfst/winter gedragen, dus met een vest/jas erover..
Kijk, op zich kan het wel met alleen een hemdje, maar je ziet de aftekeningen van de rits wel goed zitten, dus het is persoonlijk of je dat vervelend vind of niet natuurlijk.

Afgelopen zomer(s) had ik zelf een sport bh van de H&M, met een normale BH eronder. Die is gewoon glad dus daar zie je niks van, maar die is zonder iets eronder dus totaal niet stevig.

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:14

Ik heb dezelfde maat als bij mijn gewone BH's, normaal neem ik een maat kleiner maar dat was nu niet nodig. In de BH die ik heb zit ook padding. Deze BH verkopen ze momenteel (de level 3 in het zwart met grijze rits).

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:22

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:32

De HKM level 2 heeft geen rits, maar of die voldoende steun zal geven is heel persoonlijk denk ik.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:34

Na ongeveer een jaar ging mijn rits steeds open van de hunkemoller bh :') Is vooral met paardrijden erg spectaculair! :D

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:38

ik heb eensport bh van craft.. ik ben goed gevuld maar hier zit geen sluiting achter en kun je zo aantrekken en alles zit als een huis!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:41