ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:36

hoi bokkers.

begin januari heb ik een bestelling gedaan bij een webshop (ik vernoem de naam even niet omdat ik nog in gesprek ben met hun). Op 6 januari heb ik een e-mail ontvangen dat mijn hoofdstel verzonden was. 11 januari heb ik het hoofdstel binnen gekregen. Door mijn examens het hoofdstel vandaag pas kunnen passen. Het paste helaas niet, dus heb meteen een mailtje gestuurd om te retourneren. Ik kreeg een mail terug dat ik hun voorwaarden staat dat retourneren enkel mogelijk is binnen de eerste 14 dagen na ontvangst. Klopt maar ik heb het dus pas op 11 januari ontvangen waardoor ik binnen die termijn zit. Nu stuurt hij echter een printscreen van de site van postNL met daarin dat mijn bestelling 7 januari geleverd is en dat is afgetekend met een voor mij onbekende handtekening en het is dus toen ook niet afgeleverd.
De ruitershop wilt mijn geld nu niet teruggeven, maar om me tegemoet te komen wilde ze mij wel een waardebon geven. Echter hebben ze geen ander hoofdstel dat aan mijn eisen voldoet dus zou ik niets kunnen met een waardebon. Wat zijn mijn rechten hierin?

groetjes Zoë

Brainless

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:45

Heb jij toentertijd ook een track en trace numemer gekregen?
Dan kun je alsnog zelf nazien wanneer het echt bij jou bezorgt is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:47

ik had zelf geen track en trace. Maar een bezorger heeft dit dus zelf afgetekend op de 7e en het pas de 11e bezorgd. Ik vond het al vreemd dat ik niet moest tekenen voor ontvangst...
De screenshot die ik kreeg kan ik via pb sturen aar wie interesse heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:49

Van welk bezorg bedrijf was de bezorger dan?
En stuur mij maar de foto per pb.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:50

post PL was het bedrijf. iemand met een voor mij onbekende handtekening heeft dit afgetekend.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:51

Maar dan kan je toch aantonen dat het je handtekening niet is? Hoewel dat waarschijnlijk niet veel uitmaakt, want iedereen mag voor jou in plaats tekenen. Lastig verhaal...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:51

Dit is een gevalletje dikke pech, maar wel hun goed recht. Het is vandaag 23 januari, je hebt dus 12 dagen gehad om 't te passen. Je kunt me niet wijsmaken dat je daar niet even de tijd voor hebt gehad.

Dom dom dom, maar ze hebben gelijk. Ze hadden het uit redelijkheid kunnen doen, maar verplicht zijn ze het zeker niet als het in hun voorwaarden staat.

Enige wat je kunt doen is PostNL een mail sturen met de printscreen. Als hun de fout toegeven zou je die weer verder kunnen spelen als bewijs.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:54

Jij nemt de enige die mag tekenen voor het pakketje (of iemand die bij jou woont).
Jij hebt niet getekend, maar het zal wel moeilijk zijn dit te bewijzen.

De winkel heeft nl bewijs dat hij de 7de is afgegeven en heeft er geen boodschap aan dat het niet jouw handtekening is.
Dat kun je wel als klacht indienen bij het vervoersbewijs.

Klote situatie hoor.
Snap de winkel ook, want in hun ogen is het dus de 7de bezorgt en zijn ze heel coulant dat je een waardebon krijgt.
Daarnaast wat een lekkere bezorger die eerst dingen zelf aftekent en het veel later alsnog komt bezorgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:54

KimD schreef:
Dit is een gevalletje dikke pech, maar wel hun goed recht. Het is vandaag 23 januari, je hebt dus 12 dagen gehad om 't te passen. Je kunt me niet wijsmaken dat je daar niet even de tijd voor hebt gehad.

Dom dom dom, maar ze hebben gelijk. Ze hadden het uit redelijkheid kunnen doen, maar verplicht zijn ze het zeker niet als het in hun voorwaarden staat.

Enige wat je kunt doen is PostNL een mail sturen met de printscreen. Als hun de fout toegeven zou je die weer verder kunnen spelen als bewijs.

ik ben de dag na ontvangst naar brussel vertrokken waar ik op kamers zit tot gisteren, dus ik heb inderdaad de tijd niet 'even' gehad.
En hoe kan ik aantonen dat dit niet mijn handtekening is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:56

Jij kan wel aantonen dat het niet jouw handtekening is, maar de winkel heeft wel bewijs dat het die dag is afgeleverd (wat dus niet gebeurd is, maar daar kan de winkel niets aan doen).
Zeker een klacht indienen bij PostNL

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:57

Dan is het ook niet erg handig getimed van je, die veertien dagen zijn vrij normaal.

Door een kopie van bijvoorbeeld een rijbewijs of identiteitskaart bij te voegen. Daar staat je handtekening op.

Maar dan nog heeft de winkel gelijk, tenzij PostNL de fout toegeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:59

Wat zuur Zoe!

Ik zou een klacht indienen bij Post Nl, want duur hun bezorger is het pakketje ten onrechte afgetekend. Eerst maar via Post NL spelen, want de webshop staat gewoon in hun recht :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:03

de webshop heeft net nog teruggemailt dat het niet uitmaakt van wie de handtekening is maar dat het doordat het gescant is dus op die dag afgeleverd moet zijn. Over de handtekening gingen ze een melding maken bij postNL. Ik ga zelf ook een klacht indienen bij postNL.

Ik heb gestuurd dat dit erg jammer is. Hij ging nu kijken of ze een gelijkaardig hoofdstel kunnen krijgen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:08

Wat maakt het dat het hoofdstel niet past? Is het te klein? Misschien is het passend te maken met een andere neusriem en of andere bakstukken? Dat je alles deze maar hoeft te ruilen.

Brenda_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:11

Dat soort dingen gebeuren vaak bij pakket bezorg bedrijven. Bij PostNL willen ze een zo hoog mogelijk 'aflever percentage' hebben. Dus alvast aftekenen en pas een dag (of wat, helaas) later leveren is voor de bezorger alleen maar goed..

Verder geef ik je inderdaad het advies om PostNL te mailen met de printscreen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:11

de neusriem is veel te ruim, maar het gaat om een mexicaans hoofdstel met ene specialere neusriem, Gaatjes bijprikken gaat hierdoor niet. En een andere neusriem is erg zonde, want speciaal daarvoor had is dit hoofdstel besteld.

Mijn klacht bij postNL ingedient, nu hopen op ene spoedige reactie

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:43

ED → TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:49

Je kan dit aankaarten bij PostNL als zijnde valsheid in geschrifte. Heb je een rechtsbijstand, dan zou ik die nu zeker even contacteren en PostNL in gebreke stellen voor de gelede schade. Met andere woorden, als hun bezorger geen valse handtekening had gezet, had jij nu niet met dat hoofdstel gezeten.

Dat de webshop het zich niet aantrekt wie de handtekening heeft gezet is ergens normaal. Anders kan iedereen zomaar wat gaan roepen als de retourtermijn is verstreken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 23:51

Ik woon in belgie en hier heb je helaas geen rechtsbijstand. En om hiervoor nu een advocaat te gaan inhuren... Het hoofdstel was maar 80 euro ongeveer. Een advocaat wordt duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:53

Ik ben ook Belg en ik heb wel rechtsbijstand, dat bestaat bij ons even goed als in Nederland. Kijk eens even of dat per toeval niet in je familiale verzekering zit inbegrepen? Ikzelf heb daar een aparte voor, maar ik heb het in ieder geval wel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 23:54

Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord. Hoe kan ik dit zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:16

Een rechtsbijstand is in België niet verplicht en kan je op 2 manieren hebben: aanvullend bij een bestaande verzekering of als een aparte. Ik heb zo'n aparte. Een aanvullende kan je alleen gebruiken voor het domein waar je hoofdverzekering om gaat.
Heb je een aanvullende rechtsbijstand bij je autoverzekering, dan geldt die voor alles wat met je auto te maken heeft en niks anders.

In jouw geval zou je volgens mij moeten kijken of je een aanvullende rechtsbijstand hebt bij je familiale verzekering, aangezien het hier om consumentenrecht gaat. Het eenvoudigste is je polis nakijken of je een aanvullende hebt, of even contact opnemen met je verzekeringsmakelaar.

Heb je rechtsbijstand, dan gaan zij je belangen behartigen. Ze gaan je gelede schade niet vergoeden (dus het hoofdstel niet terugbetalen), maar ze gaan wel bekijken waar de fout zit en bij wie je kan aankloppen voor de vergoeding. Zij gaan als het ware jouw rechten (als die er zijn) opeisen bij de tegenpartij.

Dus maandag een belletje wagen zou ik zeggen :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 00:34

Even aan mijn moeder vragen dan :) ik ben zelf maar 18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:36

Zeker doen! Het makkelijkste is als je daar maandag even voor naar je verzekeringsmakelaar belt, die kunnen je daar gelijk antwoord op geven.

Wat je ook kan doen, is een gratis consult aanvragen bij een advocaat. Dan krijg je bijvoorbeeld 30min gratis advies voor je casus. Ze gaan geen stappen ondernemen, ze gaan je alleen maar vertellen wat eventueel mogelijk is of niet maar je moet het wel zelf doen. Wil je dat zij het voor jou doen, tjah, dan zal je wel de gewone kosten moeten betalen. Maar een gratis vrijblijvend advies inwinnen is dus eventueel ook mogelijk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:44

Als het bedrijf het heeft verzonden neem ik aan omdat het niet door de brievenbus past er een 3S code aanwezig is en aangezien zij het hebben verzonden moeten zij een DST onderzoek bij PostNL starten, dat kun jij niet als je het niet hebt verzonden. Gewoon blijven aandringen en anders gewoon op social media gooien.