Bodyprotector onder een jas.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Bodyprotector onder een jas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 17:14

Beste Bokkers ,

wie rijden er met een BP en hebben jullie die over de jas aan of dragen jullie onder een jas ? Ik ga rijden met een BP (Racesafe') en draag het liefst onder mijn jas, maar welke jas is daar geschikt voor ? Ik hoor het wel.

Britta31

Re: Bodyprotector onder een jas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:30

Ik draag de bp bij erg koud weer onder een winterjas.Bij warmer weer over de softshell jas.Maar voor binnen rijden gewoon over een trui en over de bp nog een vest van 3 maten te groot.Die kan ik dan nog uit doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:45

Je draagt je bodyprotector zo dicht mogelijk op je huid dus jassen of een vest zouden over je bodyprotector moeten voor een optimale veiligheid, zo is mij verteld. Eronder draag je een shirtje of t-shirt. Dus zo draag ik mijn bodyprotector ook.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:19

Mijn bodyprotector draag ik ook vaak onder mijn jas. Ik heb een kingsland bomber daar past het prima onder.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:21

Ik draag mijn bodyprotector ook onder mijn jas, maar ook onder mijn vest enzo.
Volgens mij maakt het niet heel veel uit wat voor jas je dan hebt.
Ik heb trouwens wel een klasse 2 bodyprotector, dus die zijn iets soepeler.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:41

Ik heb altijd begrepen dat je de bodyprotector eigenlijk altijd over de buitenste laag kleding aan hoort te hebben. Maar omdat dat niet altijd even prettig zit deed ik hem over mijn trui en daaroverheen mijn jas. Is ook te zien in het filmpje in mijn profiel, daar heb ik mijn jas over mijn bodyprotector en was ook erg blij met dat ding :+

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:18

Draag mijn BP van Race Safe altijd onder mijn jas.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:23

Thats_Me schreef:
Je draagt je bodyprotector zo dicht mogelijk op je huid dus jassen of een vest zouden over je bodyprotector moeten voor een optimale veiligheid, zo is mij verteld. Eronder draag je een shirtje of t-shirt. Dus zo draag ik mijn bodyprotector ook.

Dat hebben ze mij ook zo verteld, dus draag ik mijn BP over mijn shirt en onder mijn trui, helaas moet ik nog een jas zien te vinden die daar weer overheen past. Heb wel een MH jas maar dat is een strak model dus past het niet over mijn BP heen. En ik vind het zo het beste zitten.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:25

Maar een BP geeft meer warmte af als de meeste denken. En als je binnen rijdt heb je geen jas nodig.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:27

paardje1983 schreef:
Maar een BP geeft meer warmte af als de meeste denken. En als je binnen rijdt heb je geen jas nodig.

Dat klopt dat is waar. Ik rij niet binnen dat is alleen maar in de duinen. :D

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:08

Het klinkt misschien raar, maar bij de Intratuin hebben ze bij de paarden spullen ook lekker warme en dunne jassen die je zo over je BP kunt dragen. Misschien is dat wat voor je?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 15:11

Dawn1993 schreef:
Het klinkt misschien raar, maar bij de Intratuin hebben ze bij de paarden spullen ook lekker warme en dunne jassen die je zo over je BP kunt dragen. Misschien is dat wat voor je?

Echt waar ???? Dan ga ik eens een kijkje nemen in een winkel hier in de buurt. Bedankt voor je tip.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:15

Ik gebruik ook een body protector bij het springen en buitenritten. In de winter heb ik mijn jas over mijn body protector, heb een Kingsland bomber en dat gaat net.

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:21

Misschien een rare vraag, ik heb ook een BP. Heb er een keer mee gereden maar bij het afstappen bleef ik er mee aan het zadel hangen en stootte mijn gezicht er tegen aan. Zag er vast heel grappig uit maar voelde niet lekker. Hoe doen jullie dat ? Los maken, uitdoen of anders afstappen?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:33

Mijn duitse HV polo winterjas past de BP ook racesafe prima onder. In de winter draag ik er wel een vest eronder. In de zomer is het mijn duitse Horses en Dreams jas waar ik hem onder draag. Dat is een unisex model, dus niet getailleerd zoals bij vrouwen. Zomers gewoon een tshirt eronder. Op wedstrijd draag ik mijn bodyprotector ook over mijn jasje heen. Mijn jasje past gewoon niet over de bodyprotector heen.

Heb het idee dat die erg getailleerde jassen vaak moeilijk zijn met een bodyprotector.

@Nancy, afstappen doe ik gewoon op dezelfde manier, je moet alleen jezelf aanleren dat je ook nog een bodyprotector aan hebt en daardoor in de gaten moet houden dan je nergens aan vast blijft hangen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:35

paardje1983 schreef:

Ik weet niet op wat voor luxe stal je dan staat maar het is bij ons in de binnenbak niet veel warmer dan buiten. Alleen de wind is weg wat heel fijn is maar als het vriest is het daar niet 10+. :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:44

Ik heb de BP altijd onder mijn jas aan.
Heb overigens gewoon een oude winterjas die ik nu bij de paarden gebruik.

Voel me wel altijd een nijlpaard met die bodyprotecter & jas.
Ik ben dan echt zo'n ingepakte bol hahaha. Misschien toch eens kijken voor een andere jas... :P

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:49

Ik he mijn bp altijd over mijn jas. Makkelijk en lekker warm

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:05

Nancy96 schreef:
Misschien een rare vraag, ik heb ook een BP. Heb er een keer mee gereden maar bij het afstappen bleef ik er mee aan het zadel hangen en stootte mijn gezicht er tegen aan. Zag er vast heel grappig uit maar voelde niet lekker. Hoe doen jullie dat ? Los maken, uitdoen of anders afstappen?

Dat had ik ook de eerste keer toen ik een andere merk BP aan had , dat was doe dikke en vooral stugge ding en die ook nog een sluiting had. Daarom vind ik het zo fijn aan de racesafe dat die niet zo heel dik zijn en je heb alleen een rits.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:57

@ Jansje, ja in de Intratuin in Maastricht hebben ze ze, echt heel fijn spul daar :-)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 16:24

Dawn1993 schreef:
@ Jansje, ja in de Intratuin in Maastricht hebben ze ze, echt heel fijn spul daar :-)

Dank je wel en dat wordt een leuke trein uitje naar Maastricht. *\o/*

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:09

Een BP geeft best warmte af als je hem draagt. Ik doe hem in de winter over mijn trui en als het dan erg koud is dan doe ik er een 2 maten grotere fleece vest overheen en dan heb ik (en ik ben een koukleum) het eigenlijk nooit koud ;) (foto model wordt je er niet mee. Maar gelukkig geven paardjes niet om uiterlijk he O:) )

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:52

ik deed hem vroeger onder mijn jas met gevolg in de winter als ik daar nog een golf onder had ging mijn rits al snel kapot nu draag ik hem er altijd over vind ik persoonlijk veel fijner

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:31

Het maakt opzich niet veel uit wat voor jas je erover draagt, als je maar een jas hebt die een beetje ruim zit zodat je wel optimaal kunt blijven bewegen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:46

omdat ik een maatje meer heb draag ik hem over mijn jas, zelfs nu ik zwanger ben gaat dat heel goed.