Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maximuss schreef:Dus je wil sporen om haar eens goed tussen de ribben te porren zodat ze toch springt...
Doet ze dit alleen bij jou of bij anderen ook (vraag je instructeur eens om er een rondje mee te springen)?
Zoe_97 schreef:Sporen dienen om hulpen te verfijnen bij bijvoorbeeld zijgangen. Niet om dwang op te lagen op de manier "als jij niet doet wat ik wil por ik je zodat je de pijn goed voelt". Als met deze instructeur het probleem blijft zou ik een andere zoeken
Princesj schreef:Zoe_97 schreef:Sporen dienen om hulpen te verfijnen bij bijvoorbeeld zijgangen. Niet om dwang op te lagen op de manier "als jij niet doet wat ik wil por ik je zodat je de pijn goed voelt". Als met deze instructeur het probleem blijft zou ik een andere zoeken
Dus geen enkele springruiter hoeft met sporen te rijden? Paard hoeft tenslotte enkel rechtdoor over de hindernis, hij hoeft geen zijgang uit te voeren..
Maar we porren natuurlijk niet met een spoortje bij zij gangen.... Princesj schreef:Jongens jongens jongens, we hebben het niet over electrische shockers aan dr laarzen! Paard van TS kan het begrijp ik uit haar post, alleen is binnen wat terughoudender en heeft wat extra overtuiging nodig. Een spoortje is dan (mijn inziens) vele malen makkelijker als een zweepje. Sterker, ik denk dat in dit geval je zelfs de veiligheid kunt vergroten door een spoortje te gebruiken.
Princesj schreef:Zoe_97 schreef:Sporen dienen om hulpen te verfijnen bij bijvoorbeeld zijgangen. Niet om dwang op te lagen op de manier "als jij niet doet wat ik wil por ik je zodat je de pijn goed voelt". Als met deze instructeur het probleem blijft zou ik een andere zoeken
Dus geen enkele springruiter hoeft met sporen te rijden? Paard hoeft tenslotte enkel rechtdoor over de hindernis, hij hoeft geen zijgang uit te voeren..