ik heb sinds iets van een maandje of 2 een merrie (drachtig , uitgerekend rond april)
eerst een stukje verleden!
mijn merrie is vroeger toen ze jong was (jaarling) anthousiast aan het rennen, zij is hierbij gevallen.
haar knieen schaafde over de grond heen en is daarbij gewond geraakt, dus hoppa knieen gehecht.
maar niemand maar dan ook echt NIEMAND mag aan haar benen zitten met zijn/haar handen, wel met borstels, redenen weet ik niet...
wel mag je knuffelen , kusjes geven , aan haar kont zitten en staart uitkammen, maar zodra ze merkt dat je iets met haar hoeven wilt doen, trapt ze .
geloof mij, ze trapt heel snel.
tot nu toe heeft ze niemand geraakt en dat wil ik ook zo houden.
mijn moeder wilde laatst het veulen voelen en toen ze haar buik aanraakte trapte ze in een flits beweging (niet richting mijn moeder).
mijn paard is een superlief paard met een top karakter en ik wil zeker alles voor haar doen.
maar,ik heb voor haar een hengst gehad ik was een keer bezig met die hengst zijn hoeven en toen heeft die hengst (waar ik geen klik mee had en grote mond had) superhard in mijn bovenbeen gebeten (hij beet met zn mond zo wijd mogelijk dus mijn gehele spier zat tussen zijn scherpe tanden!(vorige eigenaren doen niet aan de tandarts) hij is gelijk terug gegaan naar de vorige eigenaar (niemand mocht hem , tenslotte heb ik nog twee paarden, ruinen)
zij is een paard dat maar een eigenaar kan hebben, ze merkt nu dat ik dat ben.
ik heb nu sinds ze hier is een stuk of vier keer haar voorhoeven uit gekrabt en meerdere keren geprobeerd.dit ging er goed, wel probeert ze haar been uit je handen te trekken , een keer niet opletten en ze doet het .
ze is hier een keer naar de hoefmid geweest, ze is vastgezet aan meerdere touwen en vatgebonden met twee vriendelijke verdovingen (touw in de mond en rustig laten knabbelen zodat ze ontspant, en haar lip vastpakken en draaien, beide helpen niet goed maar doen wel iets)
de hoefsmid is altijd met zijn tweeen eentje haar vastbinden, vastzetten en de andere haar hoeven proberen te doen, ze is zeer agressief en toch ook weer bang als je aan haar achterbenen zit.
hebben haar achterbenen te maken met het ongeluk , of met het veulen?
heeft iemand tips?
ik heb trouwens een ruin (mijn eerte paard want ja ik ben bijna 16 , 3 februari) hij trapte ook zodra je zijn achterbenen aanraakte, hij heeft de hoefsmid in zijn ehm ...
ballen
ik heb hem van zijn probleem af geholpen en hij tilt nu zelf zijn been op voordat ik het ook nog maar kan vragen, ik heb zijn probleem verholpen met een peesbeschermer, ik heb iedere keer bij het poetsen een aantal keer de peesbeschermer tegen zijn achterbeen aan getikt, net zolang tot hij niet meer trapte , dit hielp bij hem maar bij mijn merrie mag ik haar alleen niet met mijn handen aanraken, zwepen , borstels,touwen ,peesbeschermers , geen probleem .
heeft iemand tips ?
trucs?
sorry dat het zo'n lang bericht is geworden ik kan het eigenlijk nooit kort houden omdat ik snel wordt afgeleid en niet zoveel schrijf...
respect als je dit hebt gelezen en heel veel dank als je een oplossing/tip of trucje voor me hebt!

, als ze het goed doet beloon ik haar door haar te aaien over haar hoofd, hierdoor valt ze bijna in slaap