Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LauLauu schreef:Is altijd zinvol, maar hangt ook af van in welke prijsklasse je zit.
Klinisch zou ik toch al zelf doen en mocht het paard voor +4500 verkocht worden ook röntgenologisch.

Ik heb prijsklasses gevraagd aan professionals en handelaren en daar kwam 5000- 7500 uit. Maar ik wil ook dat hij paard kan zijn dus meer een hobby ruiter. En dat zijn nu precies twee verschillende gegadigden, meestal dan. Bij mij heeft hij echt nog nooit problemen gehad maar anderzijds is hij nooit zwaar belast geweest omdat ik hem rustig heb opgepakt... En dat maakt het lastig. Jotoma schreef:Even offtopic: Wat ik toch opvallend vind, iedereen hier is het er wel over eens dat als je bij aankoop gaat keuren, het bedrag bij afkeuren voor de verkoper is.
Toch zie ik dit in de omgeving nauwelijks meer gebeuren. Met name bij paarden onder de 5000 euro. Ook bij afkeuren moeten de kosten tegenwoordig vaak maar voor de 'koper' zijn.
Dus ts: hoe zit jij hierin qua eventueel 2x die kosten dragen? De eerste keer voor jezelf, de tweede keer van een koper (even uitgaande van t doemscenario dat je paard afgekeurd wordt).
No_No schreef:Je kan wel gaan keuren maar wie zegt dat je het paard binnen een half jaar verkocht hebt? Dan zijn de foto's al weer "oud". Mijn paard is bijvoorbeeld in 3 jaar tijd enorm achteruit gegaan, en niet op het geen waarop hij eerder was afgekeurd maar op artrose. Persoonlijk hecht ik geen waarde aan Röntgens die ouder zijn dan een half jaar voor een sportpaard. Recreatie vind ik iets anders.
Kopers die een paard kopen in deze prijsklassen zullen toch graag een keuring willen (ga ik van uit) en daar zelf bij aanwezig willen zijn.