Sinds een aantal dagen heeft zich bij mij een probleem ontwikkelt:
Mijn paard wil niet meer mee naar de paddock.
Als ik hem (samen met zijn twee vriendjes tegelijk) de stal uithaal blijft hij bij de inslag voor het pad naar de paddock stil staan.
Dit heeft zich binnen een paar dagen ontwikkelt van eerst twijfelen om te gaan tot het echt helemaal stilstaan.
Ik kan hem positief proberen mee te vragen, wat strenger zijn dat hij mee moet komen, eerst nog volte maken om hem vervolgens opnieuw er langs te laten lopen, maar niks werkt.
Ik kan mij niet voorstellen dat hij ergens daar van geschrokken is, waardoor hij daar niet meer langs durft want ik heb niks gemerkt en het sloop er ook in.
Zijn hoefjes zijn nu iets scheef, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat hij daardoor nu daar niet heen wil, hij wil namelijk wel de weg op ed. (morgen komt de hoefsmid weer
) Medisch zie ik zo niks, hij ziet er gezond uit en ontwormen, enten, tandarts etc wordt allemaal bijgehouden.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt?
Iedere ochtend driekwartier bezig zijn met een poging tot naar buiten zetten zit er voor mij niet in, en hij staat al jaren daar bij mij buiten en vind dit heerlijk. Het is geen stalpaardje.
Hij heeft de mogelijkheid in de paddock om droog te staan en te liggen en er is onbeperkt hooi aanwezig. Zijn vriendjes staan bij hem.. Ik snap dus niet goed waarom hij niet meer wilt.
)