Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Seventeen schreef:Het is eigenlijk altijd de afspraak; Indien goedkeuring kosten koper, indien afkeuring kosten verkoper.
Dit kun je echter gewoon opgooien in de mail/telefoon etc en dan kunnen zij beslissen of ze daar mee akkoord gaan en kun jij daarop weer opspelen.
Wel altijd afspreken van tevoren wat de afspraak is.
hoogendroog schreef:Karelien: heel simpel, dan moet je er een zoeken met een recent xr-keuringsrapport.

Renske_W schreef:Ik heb destijds mijn paard eerst zelf op de foto gezet voor verkoop, om zeker te weten dat wat ik verkocht ook goed was.
Echter ook bij de advertentie staan, keuren kosten koper.
Maar dan wel met de afspraak goed gekeurd kosten koper, afgekeurd kosten voor mij.
Was voor mij niet meer dan een stukje fatsoen. Maar ik had het voordeel dat ik al wel wist dat hij de foto 100% in orde was.
Als ik straks weer voor een paard ga kijken, vind ik het wel prettig als bij goedkeuring de kosten voor mij zijn, en bij afkeuren de kosten voor de verkoper.
Mocht dit niet het geval zijn, zoek ik verder.
Brainless schreef:En dan beslist; nee ik wil hem niet want hij heeft een 2tje.
)xAnthea schreef:Ik zou de klinische keuring terugbetalen moest mijn paard afgekeurd worden. Ik zou echter niet de kosten van de rx keuring terugbetalen (moest ik dat zelf nog niet gedaan hebben). Bij rx kun je ZO ver gaan. Je kan benen, hoeven, hals, rug, weet ik veel wat nog allemaal. Als ik dat allemaal moet terugbetalen omdat hij mogelijks iets zou hebben, dan ben ik een heel fortuin kwijt, juist omdat de potentiële koper dit wou...
Babootje schreef:Brainless schreef:En dan beslist; nee ik wil hem niet want hij heeft een 2tje.
Dat is onzin op een 2tje geeft de DA geen negatief koopadvies.
Ik vind het heel normaal dat je daar afspraken over maakt. Negatief koopadvies vind ik kosten voor verkoper. Die heeft in ieder geval nog iets aan het keuringsrapport want hij heeft het paard (ookal vind ie het niet leuk)
Probleem is dat in een lagere prijsklasse (2000 - 5000) heel veel sh$#@t wordt verkocht. Maar ook al is het bedrag niet zo hoog, toch zonde als blijkt dat het paard dat je hebt gekocht stuk is. Ik laat dus altijd keuren, ook RX, kosten bij negatief advies verkoper. Of ik kijk alleen naar paarden waar al een keuringsrapport bij zit. Dan laat ik alsnog mijn DA kijken en eventueel foto's overnemen als dat nodig is (dan wel op eigen kosten), maar de kans op een negatief advies is dan toch kleiner.