Rijbroek met hoge taille

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijbroek met hoge taille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:00

Ik ben erg gehecht geraakt aan rijbroeken met een hoge taille. Daarbij komt nog eens dat bijna alle broeken te kort voor me zijn. Ik heb een lengte nodig van 76 cm vanaf het kruis zeg maar, en dat red bijna geen enkele broek. De enige broeken die ik de afgelopen jaren paste, waren Cavallo broeken. Maar ik merk dat ook deze broeken met hoge taille steeds schaarser worden. Daarnaast wil ik niet meer dan €100.- uitgeven aan een broek.
Met hoge taille, bedoel ik ook echt hoog, in de zin van dat de band echt op het midden van mn buik zit, en richting mijn beha gaat :P
Naast dat ik een niet te dure broek wil, wil ik geen EJ of HH kwaliteit. LAstig dus...

- hoge taille
- maat 38
- lengte 76 cm binnenkant, 105 mtr buitenkant
- tot €100.-
- goede kwaliteit (geen HH, EJ)
- Mag een ouder model zijn of 2e hands, als de kwalteit maar goed is.
- liefst Cavallo

Iemand een idee?? Ik ga nog bij Stubeninksy kijken in Heemskerk, die heeft vaak nog oudere modellen in de winkel. Ik heb al bij Klumper gekeken in Almelo, maar die had ook niks meer helaas.
Wie weet nog een winkel hier in de buurt met mijn eisen?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:02

Er stonden van de week meerdere Pikeur Candela's te koop op Marktplaats. Super mooie kwaliteitsbroek met een hoge taille en een perfecte pasvorm.
Schiet mij net te binnen: Horze heeft volgens mij het model Crescendo. Niet duur en een mooie hoge taille.

IrishDraught

Re: Rijbroek met hoge taille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:06

De Candela is mijn absolute favoriet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:07

Jolien, je zou nog ff met Happy Horse in Hellendoorn kunnen bellen of zij nog hebben liggen, eventueel oude collectie. Zit aardig in de buurt voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:08

Thanks Marlies, kan ik wel ff kijken. Pikeur was mij meestal te duur, maar ik kijk even.

Candela? Is dat een type rijbroek?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:10

Pikeur Candela inderdaad! Maar dan 2e hands, nieuw zijn ze best prijzig. Maar het wel heel erg waard. Had er 2e hands 1 overgenomen en toen die op was heb ik de jeans versie gekocht.
https://www.google.nl/search?q=pikeur+c ... TLPJfhnrgG

Ik had ook cavallo, cyrano qua model. Maar die zijn ook nog eens heel erg getailleerd.

Ik heb ook de HKM miss Blink. Tot nu toe tevreden over de kwaliteit goede prijs.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 09-12-15 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:11

Bedankt voor de tips Michelle.

Trouwens die maten he 76 enzo, waar baseren ze dat op?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:12

Joolien schreef:
Bedankt voor de tips Michelle.

Trouwens die maten he 76 enzo, waar baseren ze dat op?

72 is lengte maat 36
76 is lengte maat 38
80 is lengte maat 40

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:13

De pikeur candela heb je ook in lengte maten. Je zou een 76 moeten hebben. Heb zelf ook altijd problemen door lange benen. Lengtematen zijn echt de oplossing.
En de pikeur candela is echt een super fijne broek!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:42

Tja, de Ariat Olympia is een hoog model, heeft lengte maten voor langere "onderdanen", kwalitatief erg goed en blijven ook heel mooi na tig keer wassen. Zeer prettig dragende 4-way stretch, verkrijgbaar in full seat of alleen kniestukken in "leer".
Ze zitten alleen boven je budget :(

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:17

Ik heb 2 broeken van Covalliero (model Guzet), prijstechnisch interessant, zeker nu in de sale bij agradi (even zoeken op Guzet). Erg fijne broeken, blijven erg mooi in pasvorm en zitten hoger in de taille. Ik heb de grijze en de bruine

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:27

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:30

Ruitergilde rijbroek Bo of Lowina, die hebben ook een mooie hoog sluitende band :) wel een bandplooi, dus een beetje "pofbroek".
Easy Rider heeft ook prachtige broeken (Eurostar). maar iets duurder dan 100 euro.
Uhhmm... Ariat heeft ook onwijs mooie broeken! en ook duurder dan 100 euro.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:36

montar niets voor jou? hoge taill, standaard vallen ze vrij lang en zitten rond de 100 euro

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:37

Absoluut Pikeur Candela.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:42

Ik heb inderdaad de Cavallo's het liefst, maar dan betaal je wel wat meer. Het zijn wel hele goede kwaliteit rijbroeken die je jaren lang intensief kan gebruiken, blijven mooi.

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:47

Ik ben op zoek naar een denim rijbroek met een hoge taille en een full seat kunstleren zitvlak.
na het lezen van dit topic ben ik uitgekomen bij de pikeur candela, die voldoet aan alle eisen, maar wat een geld :wow:

http://www.divoza.com/nl/pikeur-candela-jeans-ii-rijbroek?utm_source=Google&utm_medium=Shopping&utm_campaign=Producten&gclid=Cj0KEQiAvJS3BRDd44fjndyii6MBEiQAN4EkPYwvQzQ_aoxdOf_K-8x4tscqqc5s3R1E3-jLL0vtal0aAovc8P8HAQ

Normaalgesproken rijd ik graag in de easy riders, maar alle denim broeken die ze hebben hebben gekke prullaria en glitters.

is er iemand die nog iets weet?

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:50

Ik heb ook een cavallo rijbroek met een hoge taille. Zit enorm fijn!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:57

Ik heb, uit het tijdperk dat ik nog met rijbroeken reed, een broek van Golden Dress. Onverwoestbaar, heel fijn model met hoge, stevige, brede taille en lang genoeg voor mijn lange benen. Mooie broek ook, goed stevige stof en het is de enige broek die ik gehad heb die niet zo idioot warm wordt in de zomer. Ik heb 'm al heeeeeel lang maar voor zover ik op de hoogte ben zouden ze nog hoge modellen moeten hebben.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:00

Golden Dress heb ik vroeger ook gehad (kan wel 20 jaar geleden zijn). Waren hele fijne broeken met een zeer goed -hoog- model.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:00

Toevallig heb ik gister een broek gekocht met hoge taille maar ik wist ook wat ik er voor betaalde... 160 euro :o
2de hands zou ik niet zo snel doen.. er kan veel kapot zijn.. succes met zoeken!

cheyenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:54

Leuk topic, ik zoek ook al tijden een hoge rijbroek. Maar 160 euro vind ik wel een pittig bedrag!

koopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:54

Op ruitersportkoopjes.nl vindt je nieuwe rijbroeken van oudere modellen voor interessante prijzen. Onder andere van Cavallo en Pikeur.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:03

Ik ben nog steeds dol op het oude model van Eurostar Karin (met steekzakken, lengtemaat) en als waardig vervanger heb ik een hele fijne broek van Nedhorse gevonden, uitvoering elegance (voor mij valt deze minstens zo lang als de Eurostar, maar weet zo even niet of zij ook lengtematen hanteren). Ze vallen wel smal in de taille (maar dat vind ik dan weer niet erg). Stof lijkt wel wat op die van de Eurostar, is in ieder geval behoorlijk slijtvast

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:06

PinkyPie schreef:
Ik heb 2 broeken van Covalliero (model Guzet), prijstechnisch interessant, zeker nu in de sale bij agradi (even zoeken op Guzet). Erg fijne broeken, blijven erg mooi in pasvorm en zitten hoger in de taille. Ik heb de grijze en de bruine

Covalliero is inderdaad geweldig. Ik heb er ook een gescoord in de sale bij agradi. Softshell winterbroek, wel laag model waar ik normaal niet weg van ben maar de pasvorm is erg goed waardoor hij toch lekker zit. Ik geloof dan ook zeker dat ze hogere modellen hebben die ook goed zitten, kwaliteit van de broek is echt heel erg fijn in ieder geval.

Daarnaast heb ik zelf een aantal Kentucky broeken die qua taille vrij hoog zitten. Iets prijziger maar vast in de sale ook voor wen leuke prijs te krijgen. Ook weer erg fijne kwaliteit.