HH Challenge cap nog te krijgen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

HH Challenge cap nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:41

Baalmoment..

Gisteren van mijn paard afgedonderd en (volgens mij) met mijn hoofd(gelukkig met cap op!) tegen een paal aangekomen, dus ik vertrouw mijn cap niet meer zo goed. Er rammelt niks maar je weet maar nooit..

Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een nieuwe cap maar nu lijkt de Harry's Horse Challenge cap niet meer te verkrijgen? Terwijl ik dat juist de fijnste cap vind die ik ooit op heb gehad..
Ik moet een verstelbare cap hebben omdat ik een rare maat heb en maatcaps nooit passen.
De Challenge past ook gewoon goed bij wat ik wil en was redelijk betaalbaar. Ik wil gewoon een mooie bruine cap voor minder dan 100 euro maar dat lijkt ineens haast onmogelijk?

Weet iemand waar ik deze cap(in het bruin) nog kan krijgen?
Divoza, EJ en Agradi heeft 'm al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:43

Er komt een nieuw keurmerk voor caps dus ze worden nu niet geproduceerd bij HH. Volgend jaar ergens komen ze weer in de winkels.

Equisync

Re: HH Challenge cap nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:45

Dat is slechte timing voor een val dan.. Ik wil liever geen andere cap maar heb dus geen keuze. Dat is echt verdomd balen..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:48

Uvex, Samshield KEP en sommige HH modellen de nieuwe zijn op dit moment de enige die al aan de nieuwe eisen voldoen het VG1 keurmerk.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:50

Challenge komt weer, zijn inderdaad weer in productie icm de nieuwe keurmerken. Er wordt behoorlijk spoed achter gezet zsm deze weer verkrijgbaar te maken, iig begin 2016.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 14:12

Dank! Uvex, Samshiel en KEP liggen voor mij behoorlijk buiten budget. Natuurlijk heb ik maar 1 hoofd en wil ik dat beschermen, maar liever niet voor zoveel geld als het ook minder kan.
Ik wacht het nog heel even af, zo vaak rij ik toch niet door weinig tijd, en zodra de nieuwe Challenge er is ga ik die meteen kopen denk ik. Heb al zoveel caps geprobeerd..
En die Concorde vind ik persoonlijk niet mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:14

Uvex heb je met kortingsactie voor €75,- volgensmij is de HH niet veel goedkoper.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:15

Je zou ook even je cap kunnen laten controleren bij een ruitersport zaak. Dan weet je of de schaal nog heel is, dat is wat je hoofd beschermt bij een val!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 14:17

Klopt, HH zit ook rond die prijs. Zelf vind ik de Uvex gewoon niet zo mooi.
Je kan het misschien dom vinden maar ik wil ook iets op mijn hoofd hebben waar ik geen enorm dik/lomp hoofd van krijg en de goedkopere uvex vind ik gewoonweg niks. De Challenge past mooi bij mijn hoofd en de rest van mijn outfit(ik rij western dus iets wat zo heel dressuur/spring gericht is vind ik er ook niet bij passen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:18

Dat mag natuurlijk. Wel zou ik het zéér dom vinden met deze cap door te rijden. Bij de meeste caps zie je geen zichtbare schade maar binnenin in het wel helemaal ingedeukt. Bij nog een val beschermt de cap niet meer :n

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:19

Ik heb deze van Uvex: http://www.divoza.com/nl/uvex-exxential-basic

Vond deze tien keer beter zitten dan die van HH, maar had juist liever een blauwe gewild, maar uiteindelijk toch maar voor een bruine Uvex gegaan. Echt een fijne, lichtgewicht cap, die goed ventileert. En deze kost maar 100 euro. Ik vind het zelf ook zo'n onzin om veel meer voor een cap te betalen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:42

Je zou eens kunnen kijken naar een Troxel helm. Die heeft modellen die ook goed bij een westernoutfit passen! Deze heb ik altijd met plezier gedragen op mijn stage adres en heb voor mijzelf nu de HH Challange (Uvex zit mij ook voor geen meter).

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:57

Princesj schreef:
Je zou eens kunnen kijken naar een Troxel helm. Die heeft modellen die ook goed bij een westernoutfit passen! Deze heb ik altijd met plezier gedragen op mijn stage adres en heb voor mijzelf nu de HH Challange (Uvex zit mij ook voor geen meter).

Troxel heeft inderdaad wel wat leuke modellen zo te zien! Hoe heb je deze gekocht? Via hun website?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:38

Ik vind Uvex niet alleen lelijk, maar ook verschrikkelijk zitten. Is de HH Chinook niks? Volgens mij zou dat hetzelfde model als de Challenge moeten zijn, alleen iets ander uiterlijk. De Challenge vind ik overigens ook geen beauty, maar dat kan nog net buiten de dressuurring O:)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:46

Als je een beetje een klein hoofd hebt is de Uvex supersonic misschien iets?
Het is een kindercap maar hij ziet er mooi uit (vind ik dan) en hij kost ook niet veel, rond de 70, 80 euro.
Je hebt hem in verschillende uitvoeringen, mat, glimmend, etc, etc.
En ik vind dat hij erg fijn zit. Hij is trouwens ook verstelbaar.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:48

Troxel valt iets anders dan HH.
Ik heb ook een 'moeilijke maat' en Troxel past redelijk. Je maakt dus wel kans. :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:45

SuperAssie schreef:
Princesj schreef:

Troxel heeft inderdaad wel wat leuke modellen zo te zien! Hoe heb je deze gekocht? Via hun website?

Ik had hem in Amerika, maar heb ze wel eens bij Country Mill zien liggen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:49

Zoek bij westernwinkels en in de endurancehoek, dan vind je zeker iets van je gading. :)

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:55

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:03

Een casco cap die verstelbaar is zal ook goed op je hoofd passen als de HH lekker past !
Mijn ervaring is dat pasvorm nagenoeg hetzelfde is .
Had altijd casco maar deze ging stuk en heb nu zo,n bling cap van BR maar die zit niet echt fijn bij mijn kop ...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:09

Annikasaur: ik heb maat xs/s :)
En ik wil sowieso weer een bruine cap omdat mijn volledige tuig in het bruin is!

Kindercaps zal ik niet inpassen!

Ik ga eens kijken of ik ergens die Troxel kan vinden om te passen of eens bij een westernwinkel(als ik daar in de buurt ben) rondkijken! Bedankt voor de tips al :)

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:42

Is alsof ik m'n eigen stuk lees! Ben er sinds een week ook naar op zoek gegaan en met dezelfde uitkomst :\
Volgens divoza is de cap inderdaad uit de handel ivm de nieuwe veiligheidsregeling, maar zal hij rond februari opnieuw worden uitgebracht

Oh, ik heb ook maat xs van de challenge, echter valt deze groot, dus houd er rekening mee dat je niet van elk merk maat xs zult passen

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:50

SuperAssie schreef:
Annikasaur: ik heb maat xs/s :)
En ik wil sowieso weer een bruine cap omdat mijn volledige tuig in het bruin is!

Kindercaps zal ik niet inpassen!

Ik ga eens kijken of ik ergens die Troxel kan vinden om te passen of eens bij een westernwinkel(als ik daar in de buurt ben) rondkijken! Bedankt voor de tips al :)

Als je maat xs/s hebt.. Ik heb maat s/m en mijn hoofd past makkelijk in de uvex kindercap. ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 10:32

6marly6 schreef:
Is alsof ik m'n eigen stuk lees! Ben er sinds een week ook naar op zoek gegaan en met dezelfde uitkomst :\
Volgens divoza is de cap inderdaad uit de handel ivm de nieuwe veiligheidsregeling, maar zal hij rond februari opnieuw worden uitgebracht

Oh, ik heb ook maat xs van de challenge, echter valt deze groot, dus houd er rekening mee dat je niet van elk merk maat xs zult passen

Klopt, stond er toen van de kijken dat ik maat xs/s kon passen terwijl mijn vorige cap naar mijn mening echt groot was(was ook een maat te groot toen hij eenmaal 'ingereden' was helaas)