Hoeveel geld?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DayDreamer55

Hoeveel geld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:14

Hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 13 jaar.
Ik wil heel graag op paardrijden en heb al wat onderzoek gedaan, overal kom ik wel uit op dure prijzen voor bijv kleren ect. Ik zou graag willen weten hoe jullie dat hebben aangepakt, welke kleren kan je bijv op marktplaats kopen en waar moet je rekening mee houden. Ook zou ik graag willen weten hoeveel geld het ongeveer kost.
Groetjes

kleinvosje

Re: Hoeveel geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:17

Je kan in principe alles op Marktplaats kopen. Een cap kun je vaak ook nog wel lenen op de manege waar je gaat rijden. Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt. Ik koop en verkoop veel via Bokt en marktplaats, dus daar eens kijken scheelt al heel veel.

Yenni

Ik ben begonnen met een joggingbroek+ truitje+ regenlaarzen + oude jas = paar lessen proberen zonder dat je ouders veel geld uit te geven zonder dat je het zeker weet. :D
Later kun je altijd nog een rijbroek,sokken ect kopen.

Succes en veel plezier!

Edit: kijk wel voor (regen) laarzen met een hakje! ;)
Laatst bijgewerkt door Yenni op 02-12-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

zoek naar goeie sites:

budgethoofdstellen of kramer.nl zijn goed en goedkoop!

Azmay

Je kan alle spulletjes wel op marktplaats kopen behalve je cap, die kan je wel bij de decathlon oid halen dat is ook niet zo duur(andere spullen ook niet zo) ;)

xniieeenke

Hey,
voor een maand lessen zit ik in mijn regio (drenthe) tussen de 40 en 50 euro.
Voor een broek betaal je toch wel 30 euro minimaal, zo eentje heb ik. Kijk op marktplaats (ga wel passen!) en in ruitersportzaken met korting.
Een cap nieuw kopen zou ik zeker doen, hoe duur het ook is. 2e hands kan gevaarlijk zijn als er al mee gevallen is.

Laarzen kan je rubberen doen maar je komt er dan wel snel achter dat je dan minder contact met j epaard hebt

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:20

Hoeveel het kost kan ik je niet precies vertellen. Dit is vaak verschillend per merk enzo. Zelf vind ik dat je rijbroeken en rijlaarzen (of chaps en jodhpurs) makkelijk op marktplaats kan kopen. Ook de andere spullen (zweepje, sokken, borstels ed.) kun je op marktplaats kopen. Persoonlijk zal ik een cap niet op marktplaats kopen omdat hij wel goed moet passen en van binnenin niet kapot moet zijn. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:20

Je kan alles op zich wel op narktplaats vinden denk ik.. Cap is nog het lastigste, daar moet je dan de maten even voor passen in een ruitersportzaak bijvoorveeld, zodat je niet ergens komt en de cap is opeens 5 maten te klein. Verstelbaar is ook wel handig dan.
Verder zou ik even naar de nieuwprijs van de dingen zoeken die verkocht worden, sommigen vragen de nieuwprijs bijna voor een hele oude kapotte broel of laarzen bijv. en ik zou het vooral lekker basic houden!
Succes :) hoop dat je er iets aan had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:21

Als je begint met paardrijden, hoef je nog helemaal geen dure dingen aan te schaffen. Een cap kun je meestal wel lenen op de manege, en met bv een joggingbroek en laarzen of stevige schoenen met een hakje (voor de veiligheid) kun je prima je eerste lesjes rijden.
Je zult zien dat op het prikbord in de manege (hebben ze bijna allemaal wel) altijd wel goedkope rijlaarzen over te nemen zijn. Zelfde voor bv rijbroeken, waar iemand weer uitgegroeid is.

Ook hebben maneges en ruitersportzaken wel eens afspraken over 'startsetjes' van bv een rijbroek, cap, laarzen en zweepje voor niet te gek veel geld. Dan heb je uiteraard geen topkwaliteit en misschien niet de laatste modekleuren, maar je kunt er prima mee rijden.

Jaag jezelf niet meteen op kosten, eerst maar eens kijken of het echt zo leuk is als je nu denkt ;) (denk ik wel hoor :D )

Veel plezier vast met je eerste les!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:21

Bij de Decathlon kun je goedkope paardrijkleren/spullen kopen http://www.decathlon.nl/

bv
Rijbroek 15 euro
Cap 20 euro
rijlaarzen 11 euro

Ik koop daar zelf vaak trekkingkleding (winddicht/warm/ademend ed), dat is nog goedkoper dan rij(boven)kleding
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-12-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:23

xniieeenke schreef:
Hey,
Voor een broek betaal je toch wel 30 euro minimaal, zo eentje heb ik. Kijk op marktplaats (ga wel passen!) en in ruitersportzaken met korting.
Een cap nieuw kopen zou ik zeker doen, hoe duur het ook is. 2e hands kan gevaarlijk zijn als er al mee gevallen is.

Laarzen kan je rubberen doen maar je komt er dan wel snel achter dat je dan minder contact met j epaard hebt

Bij de decathlon heb je rijbroeken voor €10,-/€15.-! Zitten heerlijk! de meeste spullen daar zijn relatief goedkoop! Marktplaats is ook zeker een aanrader! :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:24

madelaine schreef:
xniieeenke schreef:
Hey,

Bij de decathlon heb je rijbroeken voor €10,-/€15.-! Zitten heerlijk! de meeste spullen daar zijn relatief goedkoop! Marktplaats is ook zeker een aanrader! :)

:wow: dan moeten wij daar maar heen hoor

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:40

Ik zou lekker op marktplaats rondsneupen. Caps is het enige wat je er niet echt weg kan halen aangezien je niet weet hoe "veilig" de cap nog is. Decathlon is ook ideaal, maar eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit vergeleken met de echte ruiterstores tegenvallen. Wel zeer geschikt voor een beginoutfit!

Denk aan wat je aan moet, maar je hoeft niet je hele outfit aan te passen. Een rijbroek en een stel laarzen met een klein hakje zijn het belangrijkst. Als je 1x in de week lest en verder niet is 1 rijbroek die goed zit genoeg. Cap kan je vaak eerst lenen, maar is wel verstandig om later zelf te hebben. Zo past hij je altijd. Een stel hoge sokken vind ik persoonlijk ook fijn, maar dit hoeven niet per se paardrijsokken te zijn. Zelfde geld voor jas/shirts etc., die hoeven echt niet speciaal voor paardrijden. Ik zou lekker een oude trui uitzoeken en die aanwijzen voor paarden, want het gaat vies worden en het gaat stinken :')

Maar zoals boven gezegd, neem eerst een paar oefenlessen met de middelen die je al hebt! Straks vind je het toch niet zo leuk (het begin is lastiger dan vaak gedacht!). Trek een niet al te strakke broek aan, liefst eentje die een beetje mee rekt. zorg ervoor dat je minstens enkellaarsjes qua hoogte aan hebt, met sneakers krijg je last van de beugels.

Veel succes! hoop dat je het leuk vind

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:09

Decathlon is daar perfect voor vind ik ;)
Ik zou je wel aanraden om te beginnen met een jogging... (voor het geval dat je het toch niet zo leuk vind)
groetjes

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:23

eerst en vooral marktplaats daar vind je veel voor een goede prijs maar een cap zou ik persoonlijk NOOIT tweedehands kopen deze is trouwens niet zo heel duur als ik jouw was reed ik even langs de decatlon vraag hem anders voor onder de kerstboom {:)-:(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:38

Leuk dat je gaat beginnen! Met een stretchbroek en regenlaarsjes kun je goed vooruit, wel moet je een cap hebben die nog niet gebarsten is door een vorige valpartij. Als je er een leent heb je ook nog kans dat er luizen inzitten, maar dat is niet zo erg als een schedelbasisfractuur zonder cap. Laat je overigens niet afschrikken, want op een goede manege is het niet gevaarlijk, integendeel, het is superleuk,het enige probleem is dat het verslavend is. Eenmaal aangestoken door het paardenvirus kom je er nooit meer vanaf!!!!!! /3 <3 *\o/*

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:41

2e hands Facebook sites :j
Daar kun je super goedkoop spullen als rijbroeken en jophurs/laarzen kopen ;).

xLyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:36

Je kunt in principe veel van de spullen die je nodig hebt via Marktplaats krijgen voor een lage prijs, maar ik zou persoonlijk geen cap via marktplaats kopen. Mensen zijn soms niet (helemaal) eerlijk als het gaat om wat een cap allemaal al verdragen heeft. :(
Je zou ook kunnen kijken in ruiterzaken of andere meer algemene tuin&dier-zaken. Ik heb mijn eerste setje rijspullen gekocht bij zo'n zaak. Daar hadden ze voor een vaste lage prijs een cap, rijlaarzen, een rijbroek, handschoentjes en een zweepje. Heb daar toen gelijk een goedkope poetskoffer met inhoud bijgekocht. Dat is eigenlijk alles wat je nodig hebt in het begin en ik heb dat spul allemaal lang gebruikt. Ik heb die koffer nog steeds, maar de paardrijbroek past me inmiddels helaas niet meer :P
Maar bij het 'uittesten' van paardrijden kun je meestal caps lenen op een manege. Zorg er wel voor dat je altijd schoenen met aan hakje aanhebt!
En voor de rest zijn paardrijsokken gewoon lange sokken voor een hogere prijs.
Je kunt gewoon een shirt of jackje aandoen die niet flappert en waar je niet mee blijft haken aan dingen.
Veel succes! +:)+

7249787

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:30

Je kan eigenlijk alles wel op marktplaats kopen, al zou ik daar zelf geen cap kopen omdat je aan een cap van buitenaf niet goed kan zien of het al beschadigd is, en daarom kan je het ook niet controleren. Je kan prima beginnen met regenlaarzen met een klein hakje, zelf heb ik daar ook best lang mee rondgelopen :P En sokken verschillen in zoverre ik weet niets van gewone lange sokken, ze worden alleen duurder verkocht.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:37

Toen ik begon heb ik alles bij de decathlon gekocht. Daarna steeds centjes aan de kant gelegd voor eventueel duurdere spulletjes. En nu ik een eigen paard heb koop ik nog altijd spullen bij de decathlon.

LisaHorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:22

Hey! Ik ben ook 13 en ben ook net begonnen, heb zo'n 10 rijlessen gehad. Ik heb 2 rijbroeken gehaald voor zo'n 5 euro per stuk via Marktplaats + een goede cap voor 10 euro. (CHECK EERST GOED DE SLUITING! De cap moet wel goedgekeurd zijn) en ik draag altijd gewoon een eigen trui. Rijlaarzen heb ik voor 10 euro via Marktplaats gehaald en een zweep kun je meestal wel lenen. Voor vragen kun je me altijd een berichtje sturen :) xx Lisa

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:38

LisaHorse1 schreef:
Hey! Ik ben ook 13 en ben ook net begonnen, heb zo'n 10 rijlessen gehad. Ik heb 2 rijbroeken gehaald voor zo'n 5 euro per stuk via Marktplaats + een goede cap voor 10 euro. (CHECK EERST GOED DE SLUITING! De cap moet wel goedgekeurd zijn) en ik draag altijd gewoon een eigen trui. Rijlaarzen heb ik voor 10 euro via Marktplaats gehaald en een zweep kun je meestal wel lenen. Voor vragen kun je me altijd een berichtje sturen :) xx Lisa

Cap zou ik nooit via een marktplaats kopen.
Tenzij het een winkel is die via marktplaats adverteert.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:41

Bij de decatlon hebben ze goedkope Broeken, een cap zou ik niet 2de hands doen

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:02

Inderdaad de Decatlon, webshop Agradi is ook redelijk goedkoop. En ik zou je adviseren om lid te worden van Facebook groepen waar tweedehands paardrijspullen worden aangeboden, kan veel geld schelen! Cap inderdaad toch bij een winkel laten doen.

LisaHorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:35

kimz_angel schreef:
LisaHorse1 schreef:

Cap zou ik nooit via een marktplaats kopen.
Tenzij het een winkel is die via marktplaats adverteert.

Waarom niet? Ik ben er heen geweest om de cap te bekijken en ik heb hem gepast en ik heb gekeken of de sluiting is goedgekeurd. Mijn moeder heeft er bovendien verstand van.