Aangezien ik hier geen ander topic over kon vinden (waar nog in wordt gepraat), open ik er zelf een.
Ik heb sinds 27 april een 4 jarige barock pinto merrie.
Destijds had zij nog nooit op de trailer gestaan, toen we haar kwamen ophalen heeft het daarom ook 4 uur geduurd voordat ze op de trailer stond (en is ze ook gebracht want mijn moeder wou niet meer met haar in de trailer rijden, begrijpelijk).
Nu ben ik een tijdje geleden gaan oefenen met het trailerladen en dit ging redelijk goed.
Ze liep na wat aanmoediging en brok zo de trailer op en at daar lekker haar biks uit een emmer.
Op commando ging ze er ook zo weer uit, en daarna kon ze, weer met wat aanmoediging, de trailer weer op.
Ze bleef het spannend vinden maar ze gaf me niet de indruk dat ze het eng vond.
Toen wou ik, omdat het zo goed ging, proberen met een vriendin of de stang er ook achter kon... maar helaas ging het daar mis en knalde ze keihard de trailer uit.
Daarna heb ik haar diezelfde dag nog wel een keer op de trailer gehad en ook een aantal dagen later heb ik haar er nog eens opgedaan.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Lees trouwens goed: ik ga niet een longeerlijn er achterlangs spannen, dit is een tijdelijke oplossing en ik wil haar later ook in het eentje kunnen laden als ik m'n BE heb.
Ook ga ik haar niet de trailer opslaan.
Kan iemand me helpen?
Ik wil het trouwens ook eerst zelf oefenen voordat ik iemand er bij haal... dus verwijzingen naar iemand die me kan helpen hoeven niet.
Alvast bedankt voor de mensen die reageren met nuttige info!