Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Een kind geeft zelf heel goed aan of er een klik is of niet. Wat ik begrijp uit jouw bericht is de klik er niet tussen jouw dochter en deze pony. Wellicht kan ze nog een paar jaar voor de Shetlander zorgen tot ze zelf kan meebeslissen over een andere pony?
JayJillz schreef:Nu is ze er een aantal keren afgevallen en hoewel ze eerst geen angst kon, is ze nu bang en in tranen als ze op haar eigen pony moet rijden. Op andermans (brave, rustige) pony's stapt ze zo op en rijdt ze weg.
Afgelopen weekend is ze heel hard gevallen, ontzettend geschrokken (ik ook). En nu wil ze er helemaal niet meer op.
JayJillz schreef:Nu ving ze een gesprek op dat ik had met een andere moeder over mogelijk toch deze pony verkopennen voor een rustigere pony kijken. Toen gaf mijn dochter aan dat ze dat liever wilde.
Vanillia schreef:JayJillz schreef:Nu is ze er een aantal keren afgevallen en hoewel ze eerst geen angst kon, is ze nu bang en in tranen als ze op haar eigen pony moet rijden. Op andermans (brave, rustige) pony's stapt ze zo op en rijdt ze weg.
Afgelopen weekend is ze heel hard gevallen, ontzettend geschrokken (ik ook). En nu wil ze er helemaal niet meer op.JayJillz schreef:Nu ving ze een gesprek op dat ik had met een andere moeder over mogelijk toch deze pony verkopennen voor een rustigere pony kijken. Toen gaf mijn dochter aan dat ze dat liever wilde.
Heel eerlijk? De bovenstaande quotes zeggen voor mij genoeg. Ik zou kijken voor een bravere pony waar je dochtertje wel fijn mee kan rijden. Verder ga ik mee met wat Anoli zegt
Lukasje schreef:Wel ontzettend lief van je dat je je dochtertje een eigen pony gunt maar inderdaad, je hebt daarin een foute keuze gemaakt. Het heeft in mijn ogen geen zin om de pony nog een "kans" te geven want het vertrouwen van je dochtertje in de pony is weg. En, ze is toch nog zooo jong. Ik zou voor deze pony een ervaren ruitertje zoeken, maw verkopen, en voor jouw dochtertje een doodbrave kinderpony. Ook al is de pony nog zo lief, of mooi of ... dit schiet zijn doel voorbij. Bovendien vind ik ook het risico voor je dochtertje te groot. Ze is tenslotte toch al een paar keer flink gevallen!
Heel veel succes verder!