Veranderen van rijvereniging.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Veranderen van rijvereniging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 08:55

Goedemorgen bokkers,

Misschien dat iemand van jullie me zou kunnen helpen?

Ik wil graag overstappen van rijvereniging, ik zit nu bij een vereniging waar ik dus zelf nooit meer zou komen om te starten omdat ik van stal ben verhuist.
Ik wil me dus voor 1 december uitschrijven en vervolgens bij mijn nieuwe stal vereniging aanmelden.

Moet ik hiervoor eerst me zelf afmelden bij me oude vereniging, en daarna kan ik dan gelijk een mail er achter aan sturen naar me nieuwe vereniging waar ik lid wil worden?

Zou iemand mij aub. kunnen helpen hiermee?

Groetjes

cobiie

Re: Veranderen van rijvereniging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:01

Ja, beide verenigingen zal je even moeten mailen, de een voor de opzegging en de ander voor de aanmelding.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 09:06

Ja dat snap ik dan net weer wel, alleen welke eerst? want als ik hem afmeld bij mijn huidige vereniging, kan ik dan dit jaar nog wel starten? of ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:10

ja dat kan, maar hou rekening met opzegtermijn dit is bij veel verenigingen 15 november ipv 1 december.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 09:16

Ik mail mijn huidige rijvereniging dat ik dus mijn lidmaatschap bij hun opzeg, gelijk diezelfde dag kan ik mijn nieuwe vereniging mailen als ik het goed begrijp?

kan er dan dit jaar nog wel gestart worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:17

Je meld je af, en het hangt af van het opzegtermijn of dit nog kan. Als dit 15 november is ben je te laat en moet je gewoon betalen.

Aanmelden bij nieuwe kan direct maar ook later dat maakt niet uit. je kan gewoon starten wel moet je in januari een nieuwe startpas aanvragen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:22

DNIEZE schreef:
Ik mail mijn huidige rijvereniging dat ik dus mijn lidmaatschap bij hun opzeg, gelijk diezelfde dag kan ik mijn nieuwe vereniging mailen als ik het goed begrijp?

kan er dan dit jaar nog wel gestart worden??

Ja hoor, je kan gewoon starten als je duidelijk aangeeft dat je per 31-12 afgemeld wilt worden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:25

Inderdaad, wel aangeven dat je per 31-12 je lidmaatschap wilt opzeggen, dan kun je gewoon nog starten. :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 09:28

Ik kan dan ook wel neerzetten dat ik per vandaag 17-11 mijn lidmaatschap bij hun wil opzeggen?

De relatie tussen mij en de persoon die achter de secetariaat zit bij mijn huidige vereniging is namelijk ook niet geheel vriendelijk verlopen sinds ik weg ben bij hun stal.... vandaar dat ik alles goed wil vermelden zonder dat ze me dalijk nog wat kunnen maken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:38

Opzeggen per 31 december, en de nieuwe vereniging vragen jou aan te melden vanaf 1 januari. Dat is over het algemeen het makkelijkste.

Opzeggen per vandaag is niet handig, want dan moet de nieuwe vereniging direct reageren om jou weer aan te melden. Je kan wel bijvoorbeeld per 1 december doen. Die datum dan duidelijk communiceren naar beide verenigingen. Je hebt dan wel kans dat je dubbel contributie betaalt voor dit jaar, bij de oude en de nieuwe vereniging (KNHS niet).

Je moet overigens waarschijnlijk wel je startkaart even heractiveren via MijnKNHS na de overstap.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:39

DNIEZE schreef:
Ik kan dan ook wel neerzetten dat ik per vandaag 17-11 mijn lidmaatschap bij hun wil opzeggen?

De relatie tussen mij en de persoon die achter de secetariaat zit bij mijn huidige vereniging is namelijk ook niet geheel vriendelijk verlopen sinds ik weg ben bij hun stal.... vandaar dat ik alles goed wil vermelden zonder dat ze me dalijk nog wat kunnen maken.

Als je per vandaag opzegd dan kan je niet meer starten dit jaar bij de oude vereniging.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 17-11-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:39

Wel als de nieuwe vereniging je direct aanmeldt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:40

veerledec schreef:

Klopt, ik was al aan het wijzigen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:44

Je moet je bij je huidige vereniging afmelden en je startpas afmelden per 31-12-2015. Of eerder, maar dan kun je tot 1-1-2016 niet starten. Dan kun je je aanmelden bij een andere vereniging per 1-1-2016 en weer een startpas aanvragen vanaf een datum in 2016. De startpas kun je pas vanaf 1 december aanvragen omdat ze dat hele systeem veranderd hebben.
cobiie schreef:
veerledec schreef:

Klopt, ik was al aan het wijzigen

Dat is dit jaar dus iets anders aangezien je door die nieuwe regeling pas vanaf 1 december een startpas aan kunt vragen die in 2016 in gaat.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:46

Waarom moet ze haar startpas afmelden? Een actieve startpas wordt automatisch verlengd per 1 januari 2016. Ze moet de startpas alleen heractiveren na overstap van vereniging.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:47

Ik stap er 1/1 ook over van vereniging en ik moest hem afmelden. Dus ga er vanuit dat een ander dat ook moet of ik ben verkeerd voorgelicht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:48

Dat is niet waar.. Je moet een nieuwe startpas aanvragen heractiveren dan activeert die weer op je oude vereniging :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 10:05

veerledec schreef:
Opzeggen per 31 december, en de nieuwe vereniging vragen jou aan te melden vanaf 1 januari. Dat is over het algemeen het makkelijkste.

Opzeggen per vandaag is niet handig, want dan moet de nieuwe vereniging direct reageren om jou weer aan te melden. Je kan wel bijvoorbeeld per 1 december doen. Die datum dan duidelijk communiceren naar beide verenigingen. Je hebt dan wel kans dat je dubbel contributie betaalt voor dit jaar, bij de oude en de nieuwe vereniging (KNHS niet).

Je moet overigens waarschijnlijk wel je startkaart even heractiveren via MijnKNHS na de overstap.

Super bedankt voor jou duidelijke uitleg!
Ik meld me dan af per 31.12 en vraag aan mijn nieuwe vereniging of ze mij per 1 januari lid kan maken bij hun vereniging.

Me startpas hoef ik dan ook pas in het nieuwe jaar opnieuw te activeren wanneer ik lid ben geworden dan als ik het goed begrijp?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:01

Ja, die moet je dan op 1 januari (of iig voordat je voor het eerst gaat starten), even heractiveren.

Overigens kan je je startpas wel afmelden per 31 december 2015, en dan pas heractiveren vlak voor je eerste wedstrijd. Stel dat dat 2 februari is, en je heractiveert per 1 februari 2016, dan is je startpas geldig tot 1 februari 2017. Zo win je weer een maandje, met het nieuwe systeem. Maar dat heeft niets te maken met wel of niet overstappen, dit kan iedereen doen onder het nieuwe systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:02

Je moet hem niet heractiveren maar opnieuw aanvragen! Je krijgt ook een nieuwe startpas.

Vorig jaar zelf zo gedaan, met heractiveren wat ik eerst deed stond die weer op oude vereniging. En knhs zei toen ook níet heractiveren maar helemaal opnieuw je pas aanvragen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:09

Ik heb maart dit jaar nog gevraagd bij de KNHS, die zeiden heractiveren. Ze hadden het ook op de website staan, maar de link werkt niet meer zie ik. Niet dat het nu zo heel veel meer werk is, voor een bestaande combinatie.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:32

Ik zou toch maar afmelden; het is letterlijk twee klikken in mijnknhs en dan gaat het sowieso goed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:25

Yvank_ schreef:
Je moet hem niet heractiveren maar opnieuw aanvragen! Je krijgt ook een nieuwe startpas.

Absoluut niet waar. Je startpas moet je via je mijn knhs her-activeren. In principe wordt de pas afgemeld als de oude vereniging een lid afmeldt. Wanneer het lid overstapt naar de andere verenigign en die aanmelding is doorgevoerd in het systeem van de knhs, moet je je afgemelde startpas her-activeren onder de nieuwe vereniging. Moet de nieuwe vereniging je dus eerst hebben aangemeld bij de knhs.

Citaat:
Vorig jaar zelf zo gedaan, met heractiveren wat ik eerst deed stond die weer op oude vereniging. En knhs zei toen ook níet heractiveren maar helemaal opnieuw je pas aanvragen.

Sommige mensen zien geen her-activeer linkje en die personen kunnen de oude pas weer actief maken door een nieuwe aanvraag toe doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:21

Ik ben niet gek hoor Sim :D
Knhs vertelde niet heractiveren maar opnieuw aanvragen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:24

Bij mij ook inderdaad. Lijkt er op dat dit weer iets is waar KNHS het niet met zichzelf eens is. :+