Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne
) Paard en Sport. Nu wordt het € 55,00 inclusief lidmaatschap en P en S 4 x per jaar... Daarbij het lidmaatschap van de Endurancevereniging en ook voor mij wordt het een hele dure sport.
.Free2 schreef:20 euro lidmaatschap, 108 euro voor startpas, en 10 euro inschrijfgeld per proef (dit laatste is dan voor de organiserende vereniging natuurlijk) .. Alsof het houden van een paard alleen al niet duur genoeg was![]()
En wat zien we terug van al dat geld? Een gigantisch complex in Ermelo waar 95% van de wedstrijdruiters nooit zal komen..
Wil ik hoger starten moet ik eerst mijn ruiterbewijs halen (die er in verschillende gradaties is... ketsjing) voordat je een Leistungsklasse hoger mag starten. Hoe hoger je wil starten hoe meer gradaties in je ruiterbewijs gehaald moet hebben.fokkertje schreef:De startpas wordt duurder maar de afdracht naar de KNHS goedkoper ( ong. 58 euro naar 20 euro) . Toch?? Dus per saldo ben je dan toch goedkoper uit?
Toydoll schreef:Free2 schreef:20 euro lidmaatschap, 108 euro voor startpas, en 10 euro inschrijfgeld per proef (dit laatste is dan voor de organiserende vereniging natuurlijk) .. Alsof het houden van een paard alleen al niet duur genoeg was![]()
En wat zien we terug van al dat geld? Een gigantisch complex in Ermelo waar 95% van de wedstrijdruiters nooit zal komen..
dit dus...
Ik moet straks 108 euro voor een startpas betalen.... + 200 lidmaatschap + 15 euro per proef + dikke auto en trailer omdat ze zo weinig organiseren voor menners om de hoek. Dure hobby