Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
gomir schreef:Maar dan is het niet netjes om een hele zomer reserveringskosten te innen en vervolgens de voorwaarden te wijzigen CM.
_kajo_ schreef:wicca74 schreef:Dus als, flink, betalende klant heb je niks te brengen? Hij kan doen en laten wat hij wil?
Je hebt zeker wat in te brengen en hij kan zeker niet doen en laten wat hij wil. Ik heb je een PB gestuurd met wat relevante info uit het boek Pleidooi voor een Paard.
Ik lees het heel veel op bokt en nu ook weer in dit topic. Het 'zijn terrein, zijn regels of anders oprotten' principe wat volgens sommige bokkers hier zo ongeveer een wet op zich is. Jammer maar helaas, een pensionhouder kan dus niet doen en laten wat hij wil. Hij heeft zeker rechten maar ook plichten!
Zoals RedPassion al aangeeft heeft de pensionhouder heel goed door dat je als pensionklant vaak aan het kortste eind trekt. Dit komt vooral ook omdat zoveel pensionklanten alles maar accepteren uit angst dat hun paard niet meer verzorgd wordt of dat ze dus mogen vertrekken.
De vriend/medewerker van de pensionhoudster waar mijn paarden staan hanteert ook bovengenoemd principe en helaas voor hem trok hij keer op keer aan het kortste eind en mochten zijn nieuwe regels en acties dankzij mij weer teruggedraaid. Krijg ik minder dan wij overeengekomen zijn = wanprestatie. Afspraken niet nagekomen => opschortingsrecht en betaal ik mijn stalgeld niet meer. Bingo, zwakke plek te pakken. Ik heb het nooit hoeven toepassen, 'dreigen' was genoeg.