Bitloos L2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnSj

Bitloos L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:21

Zijn er meer bokkers die bitloos L2 rijden? Ik moet nog twee winstpunt en in het L1 bitloos en vind het zo jammer dat het na de L2 niet mogelijk om verder door te gaan. Misschien als we collectief de KNHS benaderen?

PreHungaro

Re: Bitloos L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:28

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:56

Oh super ik ga me aansluiten bij jouw topic. Hoe weet de KNHS trouwens hoeveel ruiters bitloos starten? Op Mijn KNHS is het niet vermeld en op mijn protocollen staat het ook niet.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:03

Wij gaan aanstaande zondag ons L2 debuut bitloos maken :)
Een paar weken geleden voor het eerst bitloos gestart in het L1 en dit is heel erg positief bevallen.
Afbeelding

Iemand zei dat op MijnKNHS je bij mijn Klasseringen het kopje 'Status' hebt, waar ook Bitloos een optie is. Zij zei dat het de bedoeling is dat bitloze starts op die manier door secretariaten ingevoerd worden, zodat de KNHS kan bijhouden hoe vaak er bitloos gestart wordt. Dit is bij mij niet gebeurd de vorige keer, is dit bij jullie wel zo?

Aangezien ik volgend jaar voor mijn studie 7 maanden in het buitenland ben gaat de overgang naar het M voorlopig toch nog lang niet gebeuren, persoonlijk is het voor mij geen probleem dat het in het M1 niet mag maar ik ben wel héél erg voor het aanpassen van deze regel en zou me er graag voor inzetten :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:41

Ik rij ook bitloos en mag L2 starten. Doordat ik niet verder kan dan L2 ben ik gestopt met de wedstrijden.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:43

Weet er toevallig ook iemand waar een topic is waar uitleg word gegeven over het bitloos starten ?
Ik wil graag bitloos gaan starten maar ik weet niet of ik dit moet aangeven oid ?

FelinevdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:21

Ja ik zou het inderdaad ook erg waarderen als dat zou kunnen ! Mijn merrie heeft een operatie gehad aan haar mond en toen konden we er lang geen bit ik doen ! Maar ze liep toch wel gewoon helemaal goed :) nu kunnen wij ondertussen alweer met bit rijden maar sommige paarden reageren hier heel slecht op ! Ik zou tekenen !

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:41

marleen_a_a schreef:
Weet er toevallig ook iemand waar een topic is waar uitleg word gegeven over het bitloos starten ?
Ik wil graag bitloos gaan starten maar ik weet niet of ik dit moet aangeven oid ?

Je hoeft dit niet aan te geven, ik rijd al jaren bitloos.
Nu overgestapt naar de M1 dus op wedstrijd weer met bit. Maar trainen doen we nog veel bitloos.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:54

ah ik wil bitloos gaan starten.. als mijn paard eenmaal zadelmak is en er klaar voor is :') ik vroeg me al af of daar nog 'moeilijk' over gedaan word, bitloos starten. maar niet dus, fijn!
ik snap ergens wel dat daar moeilijk over gedaan word. voor jury is het van moet je milder zijn want bitloos rijden is al een ding op zich, tegelijk moet je gewoon kunnen presteren op het gewenst niveau.
ook ik zou tekenen voor bitloos rijden op elk niveau, er zijn tegenwoordig toch ook martelwerktuigjes van bitjes toegestaan 'professionals weten hoe ze die moeten gebruiken' dat zou voor bitloos ook moeten kunnen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:01

Nou ons L2 debuut bitloos heeft 2 winstpunten opgeleverd en een leuk gesprek met de jury. Ze kwam na de 1e proef haar hokje uit. Hoe lang ik al bitloos rij, waarom, wat ik voor verschil merk en of het bevalt.
Ze zei dat ze het erg interessant vond om te zien en ze wenste me veel succes. Helemaal leuk!! :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:12

Even heel stom gevraagd hoor, maar wat nou als je het M1 gewoon bitloos komt binnen gereden. Word je dan de ring uitgestuurd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:16

Het mag niet dus je zal gediskwalifiseert worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

MariekeS_ schreef:
Iemand zei dat op MijnKNHS je bij mijn Klasseringen het kopje 'Status' hebt, waar ook Bitloos een optie is. Zij zei dat het de bedoeling is dat bitloze starts op die manier door secretariaten ingevoerd worden, zodat de KNHS kan bijhouden hoe vaak er bitloos gestart wordt. Dit is bij mij niet gebeurd de vorige keer, is dit bij jullie wel zo?

Leuk als ze dat ook bij de secretariaten melden.
Want ik heb dit nog nooit gehoord
En wij hebben zo af en toe ook een bitloze start.

mingming schreef:
Even heel stom gevraagd hoor, maar wat nou als je het M1 gewoon bitloos komt binnen gereden. Word je dan de ring uitgestuurd?

Inderdaad wat Ineke2 al zegt je zal worden gediskwalificeerd

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:27

Ik weet ook niet of dat echt so werkt hoor Ponyparadijs.
Maar, ik kan me niet voorstellen hoe ze het anders willen bijhouden >;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:23

mingming schreef:

Ja :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:27

En stel..... je hebt bijvoorbeeld een marylot crosslink en hangt er wel gewoon een bit in maar maakt je teugels aan het kaak-gekruiste gedeelte?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:38

De jury is niet blind hè ;). Vanaf het M1 moeten de teugels gewoon aan het bit verbonden zijn (behalve als je HC rijdt). Zonder enig waardeoordeel, maar dat zijn wel de regels (op dit moment)

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 20:44

MariekeS_ schreef:
Nou ons L2 debuut bitloos heeft 2 winstpunten opgeleverd en een leuk gesprek met de jury. Ze kwam na de 1e proef haar hokje uit. Hoe lang ik al bitloos rij, waarom, wat ik voor verschil merk en of het bevalt.
Ze zei dat ze het erg interessant vond om te zien en ze wenste me veel succes. Helemaal leuk!! :)

Gefeliciteerd!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:58

Oh wat fijn en leuk dat de jury even kwam informeren. Er rijden maar weinig mensen bitloos in die klasse helaas. Zouden eigenlijk meer jury's mogen doen. Ik denk dat heel veel ook niet echt weten wat voor verschil het kan maken voor het paard.

Ik heb een keer een jury gehad die op mijn protocol had gezet hoe fijn ze hem bitloos vond lopen. Ze kende ons ook als combinatie met bit. Heb trouwens wel altijd veel reacties met het losrijden van andere ruiters en omstanders. De meeste zijn wel positief.

Meld je vooral ook even bij de knhs ik ben tot nu toe de tweede die de L2 volledig bitloos is doorgekomen.

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:50

In de nieuwe proeven pok in het m!

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:54

In de nieuwe proeven mag er bitloos gestart worden tot en met het m2 daarna niet meer want de knhs vind kennelijk dat je niet kunt verzamelen als je bitloos rijd >;)
Laatst bijgewerkt door Kanto op 01-02-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:00

nou er is in ieder geval vooruitgang

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:26

Ik ben inderdaad blij met de vooruitgang!
Ga rond juni toch maar weer starten denk ik. Was nu gestopt omdat het met bit echt niet wilde in de M1. Dat werd bevestigd door twee oefenwedstrijden in de M1 bitloos. Toen gingen alle oefeningen ineens een stuk gemakkelijker. Ik vond het niet eerlijk tegenover mijn pony. Maar nu het mag ga ik zeker nog een gokje wagen om tot de M2+1 te komen!

isabeaumin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:37

Het is goed dat we nu mogen starten zonder bit! Dat is al de eerste stap. Nu nog voor elkaar te zien te krijgen dat we ook hoger dan de M1 zonder bit mogen starten.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:44

afgelopen seizoen weer aantal keren bitloos L2 gestart, werd her en der geloof ik niet in dank afgenomen.. Nu wordt ik op concours altijd al wel veel bekeken (merens...zie je niet veel) maar dan ook nog bitloos in een regio die euhm...nogal traditioneel is ingesteld laten we maar zeggen..