Ik heb een vraagje. Bij ons op stal staat een veulentje van (denk ik) 6 maanden. Het is een hengstje. Wat een schatje!
De eerste paar dagen ging het ook zeker goed met hem. Hij speelde met een bal, rende rond in de wei en kwam in contact met nieuwe paarden. Vandaag ging ik er weer heen om mijn verzorgpaard te rijden. Ik ging toen ik klaar was nog even kijken bij het veulen. De eigenaresse kwam al op me aflopen. Ze zei dat hij trapte en afstandelijk deed! Dat wilde ik wel even zien dus ik liep mee naar de wei. Hij stond in een hoek te grazen. (niet helemaal in een hoekje, maar wel achterin) We liepen erheen en hij draaide zo z'n kont naar ons toe! Hij toonde on het wit van zijn ogen! Ik liep, al pratend, om hem heen en kon steeds dichterbij komen. Uiteindelijk kon ik hem aaien en beloonde ik hem dat hij dat toe liet. Tot nu toe nog niet echt een heel groot probleem, en ik zei tegen de eigenaresse dat het wel goed met hem zou komen. Ik draaide me om en praatte nog even met de eigenaresse. In mijn ooghoeken zag ik opeens dat hij op me afstormde! Ik kon nog net een trap ontwijken!
Toen we weg waren, uit de wei, liep ik nog even naar de man van de eigenaresse om met hem te praten. Hij zei dat het misschien kwam omdat ze hem wel vaak roept, maar dat weet hij niet zeker.
Nou, daar komt de vraag!
Weet iemand waardoor het komt dat hij zo trapt?
Alvast bedankt dat je de moeite hebt genomen om het hele verhaal te lezen!!!