Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:03

Ik werd vorige week gebeld door de instelling waar ik al bijna 8 jaar het weiland van huur.Ze wilde graag een kennismakings gesprek met mij,ze wilde graag weten wie hun grond huurde. Prima zei ik,wel vreemd na bijna 8 jaar, en vandaag moest ik er om 1 uur zijn.Ik kom binnen en ze beginnen gelijk met: we willen het huurcontract opzeggen.Ik was in shock, uh? waarom dan? Ze wilden een hoop stukken grond doorstoten vanwege bezuinigingen.Oke,maar das geen probleem,ik wil dat stuk grond wel kopen hoor.Uh nee dat deden ze niet.Hé maar jullie willen er toch vanaf zeg ik.Ja maar we willen grotere stukken doorstoten.Oke geen probleem,neem ik er toch een groter stuk bij,is geen probleem hoor.
Nee ik kon geen grond van ze kopen.Op de vraag waarom dan niet,gaven ze niet echt duidelijk antwoord.Ze moesten nog overleggen enz.enz. Ik zei: mogen er geen paarden meer lopen dan? Jawel hoor.Ik moet er gewoon per 1 febr. vanaf.Miss. wilden ze nog wel een contractje maken voor 3 maanden,een gebruikers contract.
In dat hele gesprek hebben ze constant zitten lachen,ze lachten me gewoon uit! echt waar.
Toen ik zei:ik schrik hiervan, dat meent u niet,waarom mag ik niet kopen,ze lachten me steeds uit toen ze antwoord gaven.
Hier klopt iets niet,hier zit meer achter volgens mij.Ik vermoed dat 'vriendjes' van ze op dit weiland loeren en het graag willen hebben. Was het vernielen van de draden miss. proberen mij weg te pesten? ik heb echt geen idee wat er speelt. Ik het anders toch gewoon moeten mogen kopen?

Ik heb een jaarcontract wat telkens met een jaar verlengd word.Er zijn geen klachten,het is netjes bijgehouden,heel veel mensen komen naar de paarden toe om te voeren of te aaien,de buurt is er ook blij mee.
Ik begrijp er echt helemaal niks van.
Een advocaat gaat kijken of ik rechten heb,al denk ik zelf van niet.
Ben er gewoon kapot van, kan wel janken. ;(

Afbeelding

Rocamor

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:07

Was jij ook niet net bezig met het maken van een gedegen schuillocatie voor je paarden?

Wat een naar nieuws voor je zeg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:09

Als het een instelling is als in stichting of iets met bestuur, zou ik proberen achter de rechtsvorm te komen als ik jou was.
Dan contact opnemen met diegenen die echt wat te zeggen hebben.
En als juist dat diegene zijn die allicht? misschien? onderhands iets proberen door te verkopen dit proberen openbaar te maken.
Want het zal ook de bedoeling zijn dat als het stukje verkocht moet worden het wel het maximale moet opbrengen, dus moet het wel openbaar te koop worden gezet.
Dit is allemaal niet iets wettelijks, maar allicht kan je er wat mee.
Aangezien in geval van vriendjes politiek en onderhands verkopen (onder?) de prijs zij ook wat uit te leggen hebben.

Kan natuurlijk ook zijn dat al het land gewoon in 1 x verkocht wordt voor groot bedrag, waar jij niet tegen in kan bieden. Of wat dan ook.. Maar zou het wel proberen te achterhalen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:10

Klopt,ik heb tegen de bouwer gezegd te stoppen met het afbouwen van de stal.
Kijk als je huurt weet je dat je niet voor eeuwig huurt.En de reden begrijp ik ook,maar dat ik geen grond mag kopen? dát begrijp ik dan weer niet.En ook niet hoe ze me zaten uit te lachen al die tijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:10

Eens even navragen wat je rechten zijn. Waar ik in een ander dorp een aantal jaar heb gehuurd had ik recht op eerste koop door het jarenlange huren, ondanks dat een andere koper het graag wilde hebben.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:12

Dat is zeker schrikken!

Als huurder van een stuk grond ben je niet zo goed beschermd als een huurder van woonruimte, maar er moet toch ergens iets van redelijkheid in zitten.
Een huur termijn, in jouw geval dus een jaar, lijkt mij een redelijke opzegtermijn. Het valt immers niet mee om binnen een paar maanden een nieuw stuk grond te huren, zeker in de winter.

Succes en sterkte!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:14

Laat je jaarcontracten even goed nakijken! Krijg je ook daadwerkelijk jaarlijks een contract?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:15

Sjolvir ze willen het niet aan mij verkopen.Dat is nou juist zo vreemd.Daarom denk ik dat er vriendjes loeren op dat weiland.Dit stuk grond is bijna 1 hectare, de gehele omheining is van mezelf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:17

Ga echt even juridisch advies inwinnen.
Er is een kans dat je recht hebr op eerste koop ivm het lange huren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:17

fransje23 schreef:
Laat je jaarcontracten even goed nakijken! Krijg je ook daadwerkelijk jaarlijks een contract?

Nee ik heb 1 contract gehad bijna 8 jaar geleden en daar is nooit iets aan veranderd of wat dan ook.Dit contract is toen door Veldwijk opgezet.Toen kwam er een fusie en werd het Meerkanten.En nu is er een 3de nieuwe 'eigenaar' en dat is GGZ.
Ik heb al een advocaat die gaat kijken wat mijn rechten zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:18

Was dat een contract voor bepaalde tijd of regulier?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:20

Dat was een contract voor steeds 1 jaar.Werd dus zonder opzegging van beide kanten verlengd met 1 jaar.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:21

Zomaar een praktische vraag: hebben deze mensen zich gelegitimeerd? Hadden ze zelf een kopie van je huurcontract bij zich? Kortom: heb je daadwerkelijk wel met de goede partij aan tafel gezeten? En heb je de opzegging op papier gezet, of hebben ze je alleen maar gemeld dat er opgezegd zou worden?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:22

Het zou kunnen dat het door de stilzwijgende verlenging omgezet is naar een reguliere pachtovereenkomst en dan heb je ook meer rechten.

tiwi1969

Staat er ook een opzegtermijn in je contract hoe lang voor de contractvervaldatum moet het contract opgezegd worden?

fransje23

Heeft de advocaat ervaring met de pachtwet? Grond etc is wel een aparte tak van sport :)

senna21

Het zit je niet mee zeg. :(:)
Hopelijk keert het snel ten goede en komt alles op z'n pootjes terecht.
Sterkte!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:29

Ze willen er vast huizen op bouwen... ff bij gemeente navragen dan weet je genoeg.

sterkte!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:29

VSW -> PP

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:30

C_arola schreef:
VSW -> PP

Is TAO niet logischer gezien de juridische haken en ogen die er zomaar aan zouden kunnen zitten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:31

Prrrr schreef:
Zomaar een praktische vraag: hebben deze mensen zich gelegitimeerd? Hadden ze zelf een kopie van je huurcontract bij zich? Kortom: heb je daadwerkelijk wel met de goede partij aan tafel gezeten? En heb je de opzegging op papier gezet, of hebben ze je alleen maar gemeld dat er opgezegd zou worden?

Nee niet gelegitimeerd,maar het gesprek was wel in een gebouw van GGZ Centraal.Ze hadden wel papieren,maar geen idee wat voor papieren en of er ook het huurcontract tussen zat.
Ze zeiden vrij weinig,ze lachten steeds als ik wat vroeg of antwoord gaf.
Ik geef niet zomaar op hoor,ik ga tot het uiterste.

Nee bouwen mag daar niet en kan daar niet,er zijn geen openbare wegen daar,er ligt alleen een spoor langs.Daarbij hebben ze geen geld om te bouwen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:32

VSW -> TAO

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:33

Ibbel schreef:
C_arola schreef:
VSW -> PP

Is TAO niet logischer gezien de juridische haken en ogen die er zomaar aan zouden kunnen zitten?

Goed punt, ik zat niet op te letten, mijn excuus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:33

tiwi1969 schreef:
Staat er ook een opzegtermijn in je contract hoe lang voor de contractvervaldatum moet het contract opgezegd worden?

Het opzeg termijn voor beide partijen is 3 maanden.Maar ik las dat als je langer huurt zonder onderbreking,dat je dan voor elk jaar minstens 1 maand tot wel 6 maanden extra krijgt.

bij opzegging door de verhuurder: een termijn niet korter dan drie maanden, voor elk jaar dat de huurder krachtens overeenkomst ononderbroken het gehuurde in gebruik heeft gehad verlengd met één maand tot ten hoogste zes maanden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:36

Jeetje wat vervelend.