Lang haar onder cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Lang haar onder cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:02

Nog een topic, best veel de laatste tijd, maarja... *\o/*

Vraagje, ik heb nogal lang haar, het is niet per se dik maar heeft wel veel volume en slag.
Nu zie ik wel eens ruiters met de haren onder de cap rondrijden op wedstrijd, wat ik er erg mooi en verzorgd uit vind zien.
Zelf vind ik een donut namelijk een vreselijk iets (omdat er een veel te lange pluk omheen gerold moet worden) en een knot zonder donut wordt al zo snel een soort drolknot.
Dus, heeft iemand tips om zo'n lang haar onder de cap gepropt te krijgen? Ik heb de cap gewoon in mijn maat, en dus geen maat groter. Het is een Charles Owen waar ik heeeeeel lang over getwijfeld + gespaard heb dus ga ook geen nieuwe aanschaffen alleen voor op wedstrijd :o

Als er andere mooie alternatieven zijn, waar geen probleem van gemaakt wordt op wedstrijd hoor ik het graag :j

X

IrishDraught

Re: Lang haar onder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:05

Je haar vlechten en dat tot knot draaien? Is bij mij altijd wel mooi strak. Ik heb ook lang dik haar met slag

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:06

Het slimste is om je losse haar of je haar in een hele lage staart boven op je hoofd dubbel te klappen en dan je cap op te doen. Heb ook een Charles Owen in m'n juiste maat en lang haar met volume. Moet zeggen dat het wel past, maar het zit wel krap (lees: hoofdpijn!). Mijn voorkeur gaat uit naar een mooie volle staart. Al is dat alleen toegestaan bij 't springen. ;)
Laatst bijgewerkt door Bunn op 07-10-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

ik rijd danwel geen wedstrijden, maar vind log haar vreselijk bij het rijden! Ik lat mijn moeder m'n haar altijd invlechten (lang haar tot aan mijn heupen). Als mijn moeder niet beschikbaar is een gwone lage vlecht.

robbie88

ik maak een lage staart hoofd naar beneden en haar en staart bij de pony vast houden/ kap op :)
ik houd dan nog wel wat haar over maar dat kan ik zonder losse haren in netje doen, maar heb nu zo'n ding met ijzerdraadjes er in waar je je haar doorheen doet en dan oprolt, lijkt ook netjes:)
anders vlecht maken dubbel slaan en netje er omheen
of zo'n klip met netje voor snel snel

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:07

Idem hier, vlechten, knotten en ik doe dan een mooi netje er over en tegen mijn hoofd aan een mooi dik elastiek, mocht je nog sprietjes hebben dan zitten die ook keurig weggewerkt.

Onder je cap lijkt mij zeer oncomfortabel en ook niet te doen. Bij mij past iig mijn cap niet meer als ik dat zou proberen.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:07

Als ik mijn haar in een knot draai wordt het zo'n drol. Wat ik er ook in smeer- of spuit.
Hoe bedoel je Bunn? Gewoon een staart onderin de nek maken, omhoog spelden en dan weer terug spelden?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:09

louka69 schreef:
Als ik mijn haar in een knot draai wordt het zo'n drol. Wat ik er ook in smeer- of spuit.
Hoe bedoel je Bunn? Gewoon een staart onderin de nek maken, omhoog spelden en dan weer terug spelden?

Jup, afhankelijk van hoe lang je haar precies is. Ik moet 't wel echt weer terug vouwen, als ik m'n staart zo over m'n hoofd klap dan heb ik ineens een dikke pony. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:11

Ik heb ook behoorlijk dik haar, maar krijg het onder mijn Charles Owen prima in een donut gedraaid hoor :)
Beetje oefening en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel elastiekjes. Gebeurt er niets mee :P

Maar je kan ook een kleinere donut maken van een oude sok, gewoon even oprollen.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:12

Bunn schreef:
Jup, afhankelijk van hoe lang je haar precies is. Ik moet 't wel echt weer terug vouwen, als ik m'n staart zo over m'n hoofd klap dan heb ik ineens een dikke pony. :')

Hahaha ja ik ook tot op mijn neus, ik zal hem eens proberen!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:16

Het vergt wel wat oefening hoor, maar uiteindelijk heb je wel de draai te pakken. :P

Dit is een super stom filmpje, maar zo kan het ook: met een netje om uitstekende sprietjes te voorkomen. :D

https://www.youtube.com/watch?v=vncQIgeEAhQ

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:21

Bunn schreef:
Het vergt wel wat oefening hoor, maar uiteindelijk heb je wel de draai te pakken. :P

Dit is een super stom filmpje, maar zo kan het ook: met een netje om uitstekende sprietjes te voorkomen. :D

Zo'n netje draai ik dus gewoon drie keer om mijn knot heen. Nog wat elastiekjes erom en klaar... :)
En natuurlijk nog een ander netje er bij over.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:25

Voor het vermijden van een drolknot kun je knotspelden gebruiken, die houden de knot mooi tegen je hoofd aan :)
Is het te lang voor zo'n 'zakje' met een strik eraan?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:26

Ah top Bunn! Dat filmpje heb ik niet kunnen vinden, maar dat bedoel ik wel precies!!! Ik ga ermee aan de slag :)

Zo'n zakje vind ik er eerlijk gezegd een beetje gek uit zien :D
Maar daar is mijn haar denk ik ook te lang voor.

Waar haal je zo'n netje? Gewoon in een ruitersportzaak? Of een Hema?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 07-10-15 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:27

Zo'n ding met ijzerdraad waar je je haar indoet. Weet zoe niet hoe het heet. Maar het is langwerpig met een gat waar je, je haar doorheen doet dan rol je je haar op en zet de uiteindes aan elkaar vast. Dan heb je een perfecte donut van je eigen haar!

Haar op mijn hoofd terug slaan en een netje erover is mijn haar veel te dik voor dan past mijn cap niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:28

louka69 schreef:
Waar haal je zo'n netje? Gewoon in een ruitersportzaak? Of een Hema?

Drogist.

Maar mocht je een donut overwegen, koop die maar bij de ruitersportzaak. Jemig wat een achterlijk bedrag bij de drogist!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:29

Ik heb haar tot halverwege mijn bovenbenen ( beetje heel erg lang.. Ik weet het)
Ik vlecht het altijd tot ongeveer 3/4e.
Dat stuk draai ik in een knotje en zet ik vast met een stuk of 4 elastieken.
En het overgebleven stuk stop ik in mijn cap.
Zo heb ik toch een klein knotje onder mijn cap uitsteken, maar dit zie je bijna niet (gpa speedair)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:36

Ik heb altijd last dat de knot gaat klapperen in mijn nek. Tegenwoordig doe ik mijn haar in een vlecht en mijn jasje over mn vlecht heen. Klinkt heel stom maar je hebt geen los bungelend haar. Ben nog wel andere dingen aan het uitproberen maar bij alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd zakt mijn knot naar benden en gaat klapperen tegen mn hoofd iets wat ik vreselijk vind.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:41

Lage staart (echt laag)
Stevig haartnetje alvast op mijn hoofd zetten, zodat deze net niet onder mijn cap komt.
Haar tot knotje draaien.
Haarnetje erover trekken
Weer elastiek erom

Knotnetje erover met een lint eromheen gevlochten (bij het gat). Dit draai ik dan om het elastiek en knoopt het helemaal vast.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:47

Kady1 schreef:
Ik heb altijd last dat de knot gaat klapperen in mijn nek. Tegenwoordig doe ik mijn haar in een vlecht en mijn jasje over mn vlecht heen. Klinkt heel stom maar je hebt geen los bungelend haar. Ben nog wel andere dingen aan het uitproberen maar bij alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd zakt mijn knot naar benden en gaat klapperen tegen mn hoofd iets wat ik vreselijk vind.

Heel dun haar misschien?

Ik gebruik die hele dikke elastieken van Zenner, daarmee klappert er gelukkig niets :)
En anders inderdaad knotspelden :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:50

Zou zoiets maar dan wat lager en wat strakker gevlochten niet een optie kunnen zijn?
Afbeelding

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:54

ik vlecht mijn haar(lees dikke lange bos krullend haar tot net boven mijn heup) vanuit een lage staart strak in en rol er daarna een knotje van met leuke elastieken en een kralennet erom. mijn leerlingen leg ik vaak een donut in het haar. lange plukken haar vlecht ik daar dan omheen en werk ik ook netjes met een netje en elastieken af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:46

Janine1990 schreef:
Bunn schreef:

Zo'n netje draai ik dus gewoon drie keer om mijn knot heen. Nog wat elastiekjes erom en klaar... :)
En natuurlijk nog een ander netje er bij over.

Zo deed ik het ook idd..

Donut, daar mijn haar om heen en het overige haar (wat te lang was) eromheen draaien, netje erom en een paar elastiekjes. Daarna nog zo'n kralennetje en groot wit elastiek en klaar. Wel goed laag doen, anders duwt ie je cap omhoog.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:19

Ik heb ook lang dik haar wat ik doe is een lage staart maken. Daar maak ik idd een drol knot van en zet ik vast met n stiek. Daarover heen zo'n ouderwets haarnetje 3x erom heen gewikkeld en daarover een kralen netje. Die zet ik vast met klipjes en doe ik zo'n doedel elastiek erom en dan ziet het er zo uit.
Afbeelding

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:40

Top als die knot-suggesties, maar zoekt TS niet juist naar iets anders dan een knot? Snap dat heel goed, ik heb er ook een hekel aan. Haar in de cap (ook bij dressuur) vind ik ook veel netter dan een uitzakkende knot.