Krukjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emenem98

Krukjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 23:22

Ik weet dat er al heel veel topics over krukjes bestaan, maar ik vroeg me af, als je hem in de bak laat staan is toch hinderlijk? En ik heb wel ergens een tip gelezen over een halstetouw er aan vast maken maar ik ben bang dat hij dan tegen mn paard aanstoot (het is hout). Heeft iemand nog tips? Er is vaak niemand en de deur van de bak is vrij lastog dicht te doen als je op een paard zit. Alvast bedankt.

san4nie

Re: Krukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:25

Gewoon goed sturen!? Ik heb hem altijd gewoon in de bak staan, nooit een probleem mee gehad.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:27

Volgens mij valt dat reuze mee, zolang je het niet midden op de X of op de hoefslag parkeert zie ik eigenlijk niet zo goed in hoe je daar veel hinder van hebt. Mijn opstapje staat altijd in de bak, ben meestal alleen en er is echt meer dan genoeg ruimte over.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:34

Ik zet mijn krukje gewoon in de hoek neer en zet mijn paard voor straf in de hoek :Y).
Zo kan ik rustig opstappen met krukje, zonder dat hij in de weg staat met rijden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:48

Eef_Bam schreef:
Ik zet mijn krukje gewoon in de hoek neer en zet mijn paard voor straf in de hoek :Y).
Zo kan ik rustig opstappen met krukje, zonder dat hij in de weg staat met rijden.

Same here! En anders heb ik een mooi middenpunt om het verkleinen en vergroten van voltes te oefenen :=

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 05:11

Buiten de bak opstappen, en als je de deur zelf niet dicht kan doen..open laten staan..
Vind het zwaar hinderlijk en gevaarlijk als er een krukje in de bak staat.

Fiducioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:39

Ik rijd altijd met een krukje in de bak, en ik heb er nooit last van gehad. Als je het gewoon in een hoek en goed uitkijkt is er niks aan de hand ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:45

In de bak Vind ik echt Super irritant. Mocht je niet buiten de bak op kunnen stappen dan lijkt mij in de hoek de enige goede optie.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:47

Indien mogelijk om buiten op te stappen, stap ik buiten op (lang leve onze verhoogde plantenbak van stevige treinbielsen) Indien ik binnen op stap en er is niemand in de bak zet ik het krukje in de hoek en mijn paard ernaast.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:52

0000 schreef:
Volgens mij valt dat reuze mee, zolang je het niet midden op de X of op de hoefslag parkeert zie ik eigenlijk niet zo goed in hoe je daar veel hinder van hebt. Mijn opstapje staat altijd in de bak, ben meestal alleen en er is echt meer dan genoeg ruimte over.

Dit doe ik ook. Ik stuur er gewoon omheen. In een hoek zou ik wel fijner vinden, maar als ik mijn paard in de hoek zet, gaat ze met haar hoofd over de omheining en dit vind ik eng en gevaarlijk.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:11

Elco schreef:
Buiten de bak opstappen, en als je de deur zelf niet dicht kan doen..open laten staan..

Dat vind ik dan weer gevaarlijk := stel je valt van je paard, en de bak is open, dan is er de kans dat je paard de bak uit rent of loopt...

Ik parkeer het krukje in de hoek, of zet hem strategisch neer (niet op een lijn), of stap in de springbak op. En soms is er iemand die het even opzij zet :)

Teiger_Baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:22

Wij hebben een open bak, ik stap op bij de opening van de bak waar een krukje naast staat.
Als ik jou was zou ik het krukje in de hoek parkeren en daar opstappen, of er goed omheen sturen :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:08

Ik stap ook buiten de bak op.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:14

Bij ons staat het krukje gewoon in de hoek, buiten de hoefslag dus dan heb je er ook geen last van met rijden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:15

Ik zette het krukje altijd expres (als ik alleen was) midden in een volte.

Kon ik mooi als referentiepunt gebruiken bij het verkleinen en openen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:16

Als ik alleen ben laat ik hem gewoon staan. Gevaar zie ik er niet in. Ik rij er wel omheen. Meestal komt er wel iemand langslopen die het ding even aan de kant wil zetten.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:26

Elco schreef:

Deur open laten vind ik gevaarlijker en kan hinderlijker zijn dan een klein krukje in de bak. Ik reed vroeger altijd met de bak open. Kon ik daarna zonder af te stappen mooi buiten uit stappen. Maar na een keer van mijn paard af te zijn gevallen en paardlief die de bak uitstormde doe ik altijd de bak dicht. Nu vloog paardlief naar de wei en kon ik haar daar zo pakken. Maar ik moet er niet aan denken als ze ergens door of overheen was gevlogen en gewond was geraakt of richting de weg ging. En nu had ik zelf niks overgehouden aan de val maar wat als ik zelf niet meer had kunnen op staan dan had ik ook haar niet te pakken kunnen krijgen.

Ik zet het krukje ook gewoon in de bak. Wel een stuk van de hoefslag af en niet op AC of EB lijn of waar je rijdt met gebroken lijnen en van hand veranderen. Gaat prima. Voltes kan je overal wel maken en staat hij eigenlijk niet bij in de weg. En ook ik gebruik hem regelmatig als middelpunt bij het verkleinen en vergroten van voltes. En gewoon goed sturen. Maar ik moet wel toegeven, ik heb de paarden aan huis dus geen stalgenoten ofzo maar als er toevallig iemand buitenloopt dan vraag ik wel even of ze het krukje weg willen halen. Maar met krukje in de bak gaat ook prima.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:30

Ik vind het wel een interessante vraag, want ik vind ze niet fijn in de bak. In de hoek bv staan ze meestal zo dat ik net niet goed de hoek door kan rijden. Heel suf, want ik rij genoeg met pionnetjes en andere dingen, en toch staat zo'n krukje in de weg. (Maar ik vind ze ook wat eng. Een paard dat een pionnetje omschopt is geen punt, een paard dat tegen het krukje aankomt wel.)

Maar het zou best interessant zijn als er mooie opstapplekken in de bakrand geintegreerd kunnen worden, waar je tijdens het rijden helemaal geen last van hebt. (Als er nog mensen zijn die een leuk idee zoeken om te ontwikkelen voor een of ander schoolproject? Dit lijkt me wel wat!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:49

Krukje in de bak maakt mij echt niks uit. Bij ons op stal staat er vaak een volledig parcours en daar kan ik ook prima om heen sturen. Krukje zet ik gewoon naast de staander van een hindernis, of helemaal in de hoek. Heeft niemand er last van.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:13

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:33

Ik heb de opstap ook buiten de bak staan, heb een hekel aan krukjes in de bak. Ik rijd ook altijd met de bak open (buitenbak), dus ook geen problemen daarmee.

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:36

ik vraag altijd even of iemand hem in de hoek wil zetten :)

Mauzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:19

Zoals ook al eerder aangeven is een krukje ook een goede manier om als referentiepunt te gebruiken :D
Dus wanneer het echt niet anders kan dan zou ik van iets onpraktisch iets praktisch maken :)

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:04

Waarom vind je het hinderlijk? Wat de meesten zeggen, op een beetje taktische plaats neerzetten en er is niks aan de hand.

Met een halstertouw gaan prutsen zou ik zeker niet doen, dat is vragen om problemen/ongelukken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:09

In de hoek en dan een meter of drie van de hoefslag uit richting de X. Bij geen van de oefeningen zou het krukje in de weg moeten staan, mits je niet goed stuurt...